سیل در چین جان 42 نفر دیگر را گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۸    ۱۳۹۵/۵/۲ کد خبر: 118481 منبع: پرینت

تازه ترین آمارهای منتشر شده توسط سازمانهای مرتبط با امداد و نجات و حوادث غیرمترقبه در چین نشان می دهد که بارش باران و جاری شدن سیل در دو روز گذشته جان 42 نفر را در شمال و مرکز این کشور گرفته است.

از روز جمعه در استان های «خه بی» و «خه نن» در شمال و مرکز بوده و پکن را نیز روز چهارشنبه گذشته آب فرا گرفت و بسیاری از خیابان های پایتخت سیلاب را تجربه کردند.

اداره مبارزه با سیل در چین روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که از روز چهارشنبه تاکنون تلفات سیل در شمال و مرکز 42 نفر بوده و از سرنوشت 74 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.

همچنین در استان خه بی 30 نفر کشته و 68 نفر ناپدید شده اند و 140 هزار نفر مجبور شدند خانه هایش را ترک کنند.

آمارها نشان می دهد که به 350 هزار هکتار زمین زراعی و 50 هزار خانه مسکونی نیز خسارات شدیدی وارد شده است.

در پکن از روز چهارشنبه به دنبال بارش شدید و آبگرفتگی سطح معابر و فرودگاه بین المللی پایتخت، 1700 پرواز لغو شد و هزاران مسافر سرگردان شدند.

همچنین به دنبال بارش باران بزرگراه های استان های شمالی بسته شد و صدها دستگاه اتوبوس موفق به انتقال مسافران نشدند.

در ایستگاه های راه آهن بخش های شمالی و جنوبی چین هم به دلیل بارش باران و آبگرفتگی برنامه حرکت دهها قطار از جمله در پایتخت در دو روز گذشته تغییر کرد.

آمار تلویزیون مرکزی چین نشان می دهد که بلایای طبیعی نظیر سیل و رانش زمین در تابستان امسال تاکنون جان بیش از 500 نفر را گرفته و 15 میلیارد دالر خسارت اقتصادی به کشور وارد کرده است.

بارش باران و سیل در 635 هزار کیلومتر مربع از مناطق شمالی و مرکزی چین در دو روز گذشته باعث شد 200 پرواز فقط در شهر «تیان جین» در مجاورت پایتخت لغو شود.

مردم نواحی جنوبی چین همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه تجربه بارانهای سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می کنند.

در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است