غربی ها، سردمدار مواد مخدر افغانستان هستند
افغانستان بالاترین سطح کشت و تولید مواد مخدر را به خود احتصاص داده است تا یکبار دیگر نشان دهد که غربی ها به سردمداری آمریکا هرگز خواهان پاکسازی و بازسازی افغانستان نبوده و نیستند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۸    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118469 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) ، هنوز افغانستان بالاترین سطح کشت و تولید مواد مخدر را به خود احتصاص داده است تا یکبار دیگر نشان دهد که غربی ها به سردمداری آمریکا هرگز خواهان پاکسازی و بازسازی افغانستان نبوده و نیستند.

در طول سال های متمادی نشست های متعددی برای مبارزه با این پدیده شوم برگزار شد که نتیجه همه این بود که براي ريشه‌ كن شدن معضل مواد مخدر بايد به سرچشمه توليد و توزيع آن و سركردگان قاچاقچيان دسترسي پيدا كنيم؛ چرا كه كشف مواد مخدر در سطح پايين‌تر و مبارزه با توزيع‌ كنندگان خورد در كاهش قاچاق مواد مخدر هيچ سودي ندارد.

حال سوال مهمی مطرح می شود که سرچشمه و ریشه تولید و توزیع مواد مخدر در دستان کیست؟ نهادهای مبارزه با مواد مخدر باید با چه کسانی مقابله کنند؟ کشاورزانی که برای مبلغ ناچیزی مجبور به کشت خشخاش می شوند، موتر دارانی که برای دریافت وجهی ناقابل به ناچار این مواد مخدر را جابجا می کند، سربازانی که با مقداری کمی رشوت از برخی مسایل چشم پوشی می کنند، یا کسان دیگری که در پشت پرده کنترل این کشت و توزیع را بر عهده دارند.

مسلم این است که اگر یک مافیای قوی در میان نباشد، همین وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور با همین وزیرانی که هر روز تعویض می شوند، می تواند با زور هم که شده از کشت خشخاش جلوگیری نماید، ولی کسانی هستند که نمی خواهند این زنجیره قطع شود.

این مساله از چند جنبه به نفع کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس می باشد. یکی اینکه هرچه افغانستان در بعد اقتصادي هرچه بیشتر وابسته به موادمخدر باشد به نفع آنان است زیرا کشور ما از نظر خودكفايي و توليد محصولات كشاورزي هيچگاه نخواهد توانست به رشد لازم و رفع نيازمندي هاي داخلي دست يابند، لذا همیشه محتاج آنان می باشد.

از طرفی در عرصه اجتماعی نیز اهداف بسيار مخوف و سازماندهي شده اي را دنبال مي كنند. آلوده ساختن جامعه به فعاليت توليد مواد مخدر، شيوع اعتياد در بين خانواده ها و جوانان و گسترش فساد و فحشا در جامعه از مهمترين برنامه ها و اهداف ابرقدرت هایی است که از کشت و توزیع مواد مخدر حمایت می کنند.

این مطلب که سرچشمه مواد مخدر را باید در آمریکا و انگلیس جستجو کرد، همگان می دانند. حال اگر توان آن را دارند که با این مافیا مقابله کنند، بسم الله. ولی اگر این جرات را در خود نمی بینند، هزار اجلاس هزار روزه فایده ای نخواهد داشت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است