وزیر خارجه از آمادگی برای نشست بروکسل خبر داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118463 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی می‌کوشد پیش از برگزاری نشست بروکسل، همکاری‌های منطقه‌ای را در بخش‌های اقتصادی و سهولت‌های ترانزیتی به‌دست آورد.

صلاح‌الدین ربانی در نشستی گفت: هدف از این نشست، به دست‌آوردن همکاری‌های منطقه‌ ای است تا با این همکاری‌ها، پشتیبانی‌های سیاسی نیز به دست آیند، خلاهای اقتصادی ریشه ‌یابی شوند و همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ ای و سهولت‌های ترانزیتی به میان آیند.

در این نشست اتحادیه اروپا و سفیران بسیاری از کشورها نیز جمع شدند تا نقش همکاری‌های منطقه‌ ای را در تامین ثبات و رشد اقتصادی افغانستان و منطقه برجسته سازند.

همایون قیومی مشاور رییس‌ جمهور در امور اقتصادی، بیان کرد:برای دست‌ یافتن به این هدف‌ها، باید در این بخش‌ها تمرکز کنیم.
نخست در بخش انرژی، در پنج تا هفت سال آینده، بیشتر انرژی باید تولید کنیم. این که چه‌گونه انرژی را از آسیای میانه به پاکستان و فراتر از آن انتقال دهیم، مانند پروژه‌های تاپی و کاسا.

در نشست بروکسل افغانستان باید چگونگی عملی‌شدن تعهداتش را به رخ حامیانش بکشد به‌ ویژه تعهداتی را که در بخش‌های حکومت ‌داری خوب و مبارزه با فساد اداری داده‌اند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای چه ریشخندی است؟
مثل قاری های قرآن که در ختم ها اشتراک میکنند و قرآن میخوانند و پلو میخورند و پول میگیرند و میروند، شما نیز پشت ده پشت در جلسات اشتراک میکنید و کجکول گدایی خود را گرفته و رفته و پول پر میکنید و بر میگردید.
افتخار نیز میکنید که ما افغان ها با غیرت هستیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است