امیرخان یار: وزیران ناکارا سلب اعتماد خواهند شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118460 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان هشدار می‌دهد وزیرانی که نتوانند تا هشتاد درصد بودجه‌ی وزارت خود را مصرف کنند؛ سلب صلاحیت خواهند شد.

به گزارش شبکه تلویزیون1 هفت ماه از سال مالی می‌گذرد و ظاهرا مجلسی‌ ها با نگرانی از این وضعیت گفته اند که تا اکنون برخی وزارت‌ها تنها ۲۱ درصد بودجه توسعه‌ شان را هزینه کرده اند.

امیرخان یار، رییس کمیسیون مالی و بودجه‌ی مجلس نماینده‌‎گان در گفتگو با تلویزیون1 هشدار داد که وزیران ناکارا، سلب اعتماد خواهند شد.

رییس جمهور غنی نیز ظاهرا در دیدار با اعضای مجلس تاکید کرده تا با وزیرانی که به مسوولیتشان عمل نمی کنند بر بنیاد اصول و قانون برخورد شود.

قرار است دولت در نشست بروکسل اشتراک کند و به گفته‌ی آگاهان، مصرف بودجه تا سقف بالا یکی از دستاوردهایی خواهد بود که حکومت به اعضای نشست ارایه می‌کند.

آمارهای مصرف بودجه هفت ماه نخست نگران کننده است، با وجودی که ۴۳ درصد تخصیص هم برای نهادهای دولتی اجرا شده است.

در همین حال اجمل حمید عبدالرحیم زی، سخنگوی وزارت مالیه به تلویزیون1 گفت که وزیران کارا و ناکارا بر بنیاد مصرف بودجه‌ی شان شناسایی خواهند شد.

او تاکید کرد که این کار رقابت سالم میان وزارت‌ها ایجاد می‌کند تا هرآنچه برای‌شان در نظر گرفته بر بنیاد بودجه‌ی اختصاصی روی آن کار کنند.

وزارت‌هایی وجود دارند که بودجه‌های‌شان را تا حال کمتر از ۲۷ درصد هزینه کرده اند و نشست بروکسل هم نزدیک است.

گفته می شود که حتی برخی وزیران از وزارت مالیه خواسته اند تا تخصیص بودجه‌های توسعه‌ ای شان را دوباره تسلیم شود زیرا مطمین هستند که تا نشست بروکسل توانایی مصرف آنرا ندارند.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وزیران ناکار سبکدوش ! وکلای کمیشن کار را چی میکنید؟؟

>>>   درین میان وزارت فوا ئد عامه در صدر جدول قرار دارد !

>>>   مثلیکه وند بازان شکار دیگری را در نظر دارند استیضاح وزیران جیب پری وکیلان در حالیکه خود همین اشخاص اسیضاح گر دوام کار شان قانونی نیست استیضاح وزیران توسط انها هم قانونی نیست همین وندبازان کمیشنکار نه تنها که نماینده مردم نیستند وغیر قانونی بکارشان دوام میدهند بلکه کسانی شان که دو فرمان ریس جمهور رادر ارتباط اصلاح قانون انتخابات و اوردن انتخابات شفاف رد کرده اند ونمی خواهند که انتخابات پارالمانی وشوراهای ولسوای ها بشکل قانونی ان بر گزارگردد نه تنها که کار شان غیر قانونی است خاینین ملت اند دیگر اینها اتوریته وحیثیت ونستن بکرسی های خانه ملت را از دست داده اند از جانب ما مردم چنین کسان شان سلب صلاحیت و نمایندگی ما را کرده نمیتوانند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است