مجلس نمایندگان بودجه 1395 را تصویب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118459 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان بودجه پیشنهادی وسط سال 1395 حکومت را با اکثریت آرا تصویب کرد.

کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان می گوید که در سند بودجه سال 135 ده میلیارد افغانی از سوی حکومت تغییرات آورده شده است که بر اساس آن بودجه عادی افزایش و بودجه انکشافی کاهش یافته است.

به گزارش نگاه: مجلس نمایندگان درآخرین نشست سال ششم دوره شانزده هم خود، بودجه پیشنهادی وسط سال حکومت را با اکثریت آرای نمایندگان حاضر در مجلس تصویب کرد.

نمایندگان مجلس در نشست 30 سرطان بودجه ۱۷میلیاردی وسط سال حکومت را تصویب کرد.

این بودجه از سوی حکومت به منظور تمویل برخی پروژه های که در بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۵ گنجانیده نشده و یا هم کمبود بودجه نداشته اند، پیشنهاد شده است.

امیرخان یار رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس گفت که بودجه درخواستی وسط سال حکومت هفده میلیارد افغانی است و ۳۱میلیون آن تنها بودجه ای است که رییس جمهور برای پروژه های مورد نظر درخواست کرده است.

به گفته وی، این بودجه از عواید ملی که امسال افزایش یافته است، تامین می شود.

پیش از این وزارت مالیه گفته بود که عواید جمع آوری شده در شش ماه نخست سال جاری افزایش چشم گیری یافته است.

رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس همچنین به وزرا هشدار داد در صورت که بودجه انکشافی شان را کمتر از سقف ۸۰ درصد مصرف کنند، استیضاح و صلب صلاحیت خواهند شد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   .... به وکلای خود فروخته شده.در صورتیکه بودیجه در نیمه سال تصویب شود چطور شده میتواند که صد فیصد یا کمتر از آن بمصرف بر سد.

>>>   در دیگر کشور ها بودجه قبل از آن که سال جدید شروع شود، تصویب میشود. در افغانستان نیم سال جدید گذشته است، حالا بودجه را تصویب میکنند.

>>>   چــــــــــــــــرا اینقـــــــدر عجــــلـــه ؟؟ تا ختم سال مالی شش ماه باقی است میتوانند درماه میزان وعقرب هم تصویب کنند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است