آغاز تخریب ساختمان های غیرقانونی در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118458 منبع: پرینت

شهرداری کابل در یک اقدام بی‌پیشینه چندین ساختمان غیرقانونی را چهارشنبه 30 سرطان در ناحیه‌های یازدهم و هشتم کابل تخریب کرد.

این اداره گفته است که تمام ساختمان‌های غیرقانونی کابل تخریب می‌شود و برای هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که ساختمان غیرقانونی را در کابل بسازد.

نقیب‌الله عصمتی، رییس کنترل ساختمانی این اداره گفت: "قسمت‌هایی که مربوط ساحه‌ی سبز باشد ما آن را تصفیه و تخریب می‌کنیم."

عصمتی افزود که در ساحه‌هایی که خلاف‌ورزی شده باشد، کار ساخت آن توقف و به صاحبان آن اخطار داده می‌شود که از خودسری جلوگیری کنند.

هرچند برخی از باشندگان کابل از این کار استقبال کرده‌اند؛ اما صاحبان این ساختمان‌ها این کار را غیرقانونی و عقده‌مندانه خوانده‌اند و ادامه‌ی آن را نگران کننده می‌دانند.

بنابر گزارش‌ها، بیش از هفتاد درصد ساختمان‌های شهر کابل به صورت غیرقانونی و خلاف‌ نقشه‌های شهرداری کابل ساخته شده است.

براساس گزارش‌ها، این ساختمان‌ها در جاهایی ساخته شده‌است که مطابقه به نقشه‌ی شهرداری کابل، باید ساحه‌ی سبز باشد تا باشندگان آن منطقه از آن استفاده کنند.

به باور آگاهان، بودن محل سبز در یک منطقه‌ یکی از نیازها و حق‌های باشندگان همان محل است.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش این پلان سراسری گردد و هیچ کس از آن سورد نبرده باشد واقعآ زیبایی شهر کابل را خانه های خودسر خراب کرده است . یک شهر نباید پر از منازل باشد پارکهای سبز به زیبایی و محیط زیست نیز کمک میکند.

>>>   فکر میکنم که سرپرست جدید شاروالی کابل در مدت کمی که سرپرست است، میخواهد ده چند پول مصرف کرده خود را بدست بیاورد.
او دهان جیب خود را برای صاحبان صد ها بلند منزلی که درکابل ساخته اند، کاملأ باز گرفته است که صاحبان این بلند منزل ها پر کنند.

>>>   کار شهرداری در قسمت تخریب ساختمانهی خودسر انهم در محلات ساحه سبز کار نیک و خواست مردمیست خداکند که اینکار دوام پیداکند ودر تمام ناحیه های شهرکابل عملی گردد .

>>>   شاروال جديد زياد پوف ميكند باز فردا امر ميدهد يا يك زوراور در دانش ميزند باز غنى خان دوسيه تحقيقش را به كمى اوسون ميدهد(كمسيون) كه يعنى از سر ميز در المارى فلزى قفل شود وصدايش ديگر بلند نشود مثل صدا دوسيه ديگر ،شاروال صاحب اگر عجلت نيامده خو همراهى دزدان دهن حول را بگير درغير ان قفمالت ميكنند همهم دزد است از غنى تا اخرين پياده دفتر شان ،اينها براى ترقى وپيشرفت وطن كار نميكنند براى فروختن وخرابى كار ميكنند دوسال زيادتر ميشود وزيران شان جايش خالى چرا يك مطلب است يك مقصد است همه دزد هستن نام خودرا ناحق بد نكن
مسافرجبرى

>>>   اگر واقعآ ساحه سبز و پارک ها نزد شما مهم است .یگانه پارک
وزیر اکبر خان مینه که قدامت آن نزدیک به صدسال میشود و چند
زور والا ی مشهورومافیای قرن به تصرف و اعمار تعمیر های
غیرمجاز پرداخته اند برخورد قانونی نمی نمایید و خود راکر و کور
می اندازید .صدها بار صدای شکایت مردم ناحیه بالا شده ولی
شما خاموشید .
حاجی محمد

>>>   اگر شما چند تعمیر را در مناطق سبز ناحیه های مشهور مانند
پارک وزیر اکبر خان و مانند آن که در دو سه سال آخر اباد شده
تخریب کردید سایر متجاوزین خود اقدام خواهد کرد
اما اقدام شما دروغ و ریایی است . مخصوصآ دوره حامد کرزی
دوره چور زمین بود.
علی اکبر باور

>>>   اگر راست باشد کار نیک و قابل قدر است. یکی ازین ساحا ت سبز منطقه بین باغ بابر و دریای کابل هست که قسمتهای آن خانه اباد شده هست که امید هست شهر داری به تخریب این ساختمان ها اقدام کرده و دوباره آنرا به ساحه سبز مبدل سازد.
کارته وال

>>>   اگر اينها واقعت ميگويند. بايد از منازل رهايشى شروع كند كه در قانون دو منزل ابادى
اجازه دارند. ولى از شش منزل هم اين دزدان بالا رفته اند. از اين منازل شروع شود كه ما باور كنيم. در في ان ميدانين كه اين هم مانند هميشه دوروغ است.
ح ع

>>>   اگر واقعا به خاطر ساحه سبز این اقدام را کرده اند کار خوبی است به شرط اینکه واسطه دار، زور دار و پول دار که رشوت میدهد به این اقدام تاثیر نداشته باشد
کابلی

>>>   تمامآ کارها در افغانستان نمایشی است مافیای که کشور را چوروچپاول کردن ساختمان های بلندساختن اگر از آنها را تخریب کردید میگیم که واقیعت خدمت میکنید زمینی دولتی عقب هنگرهار میدان هوائی کابل را برادر مارشال فهیم دیور کرد و به جائی پول که از کابل بانک سرقت کرده بود .فروخت ،شیرپور ، پارک سبر گولائی پارک لیسه مریم را هوتل جورکرده ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است