حکومت باید منابع مالی طالبان را هدف قرار دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118456 منبع: پرینت

بی برنامگی و بی‌پروایی حکومت به‌ از بین بردن منابع مالیِ داخلی هراس‌افگنان، میدان‌های نبرد را داغ‌تر ساخته ‌است.

گروه‌های هراس‌افگن بخشی از هزینه‌های جنگ‎ شان را از بخش‎های ناامن و زیر اداره شان در درون کشور به‌دست می‌آورند و در برابر دولت می‌جنگند و دولت باید این منابع را هدف قرار دهد.

طالبان از استخراج معادن و باج‌ گیری از شرکت‌ها نیز درآمد‌های بسیاری دارند.

امین فرهنگ، آگاه امور سیاسی، می‌گوید: این را دولت می‌تواند مانع شود و زیر کنترل بگیرد و تطبیق نماید؛ اما وقتی حکومت بخواهد این برنامه‌ها را تطبیق هم بکند در جریان عملی‌شدن از سوی افراد حکومتی، که با طرف مقابل ساخت و بافت دارند، خنثی می‌شود. بنابراین ما در یک دایره خبیث افتاده‌ایم که این دایره بیرون شده نمی‌توانیم.

به گفته این آگاهان، هراس‌افگنان از چندین طریق به جیب می‌زنند: استخراج غیر قانونی معادن، تولید و قاچاق مواد مخدر، باج‌ گیری از شرکت‌های مخابراتی و شرکت‌های جاده‌ سازی، راه‌ زنی، ربودن‌ها و گرفتن حشر و زکات از مردم، از مهم‌ ترین منابع عایداتی برای مخالفان مسلح دولت شمرده می‌شوند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله، می‌گوید: قاچاق مواد مخدر بخشی از منابعی است که جنگ شان را تمویل می‌کند؛ یکی از هدف‌های عملیات‌های بزرگ نظامی ما این است که ما منابع طالبان را از بین ببریم، اما متاسفانه در بیرون از افغانستان نیز اینان از منابع برخوردار هستند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   منابـــع مالی یعنی تریاک راهـــــــدف قراردهد ؟؟ اگر اینکار راکند بین حکومت وامریکا وانگلیس شکر رنجی بمیان می آید
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است