قابل توجه وزارت خارجه افغانستان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۵/۴/۳۰ کد خبر: 118428 منبع: پرینت

به تفاوتی سفارت افغانستان در برلین و نمایندگی های افغانستان در بن و منش در مورد هویت به اصطلاح جوان افغانستانی

سفارت افغانستان در برلین با شنیدن این خبر به خود زحمت نداد از هویت اصلی این جوان گویا افغانستانی 17 ساله معلومات بگیرد و از افغانستانی بودن این جوان 17 ساله اطمینان پیدا کند تا از این بیشتر در آلمان و کل اروپا نام افغانستان را با تروریسم داعشی نشناسند و همین قدر که طالبان در افغانستان بد نامی بوجود آورده اند کافی باشد.

این درحالی است که نام افغانستان در جهان بعنوان تروریستان داعشی در اروپا سر زبان ها افتاده است بدون آنکه سفارت افغانستان از افغانستانی بودن این جوان اطمینان حاصل کند.

از ساعت 9 شام دوشنبه گزارش هایی درتمام رسانه های آلمان منتشر شد که یک جوان 17 ساله اهل افغانستان در قطار مسافرتی، 4 مسافر را با چاقو و تبر به شدت مجروح نموده است و پس از متوقف شدن قطار با ترمز یا برک اضطراری در حال فرار توسط پولیس کشته شده است .

گویا در خانه این جوان 17 ساله افغانستانی یک نارنجک با یک پرچم نقاشی شده داعش پیدا شده است و فیلم تبلیغاتی داعش که گویا این جوان یکی از اعضای شان می باشد، مرتب در رسانه به نشر می رسد.

در طول روز کاشناسان آلمانی و مقام های متخصص تروریسم، افغانستانی بودن این جوان را مورد سوال قرار داده و می گویند از خانه وی سند پاکستانی پیدا شده است.

یکی از متخصصان ترورسیم در تلویزیون اول آلمان ساعت 9:50 شام سه شنبه گفته این جوان به زبان پشتو با لحجه بخصوص پاکستانی ها حرف می زند. او همچنین می گوید: این تازگی ندارد که اغلب پاکستانی ها خود را بعنوان افغانستانی معرفی نموده، پناهندگی می گیرند چون شانس قبولی افغانستانی ها به مراتب بیشتر از پاکستانی ها می باشد.

در گزارش ها مرتب آمده است که این جوان 2 سال قبل، یعنی به سن 15 ساله بدون پدر و مادر به آلمان آمده و پناهندگی اش قبول شده است.

سفارت افغانستان به خوبی می داند افغانستانی هایی که پاسپورت آبی پناهندگی در آلمان می گیرند در آن هویت شان مشخص نمی باشد یعنی اهل افغانستان بودن آنها پس از بررسی دقیق در سفارت افغانستان مشخص می شود.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607200757114562.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607200757112080.jpg

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به گمان اغلب که این پسر نااهل از مناطق قبایلی پاکستان است.چرا تمام مدارس پاکستان مهد وپرورشگاه تمام بُنیادگران،اکسترمیست ها وسازمان های ترورستی طالبی،القاعده ،سلفی ووهابیزم وداعشیان است. ویا از پشتون های اینطرف خط دیورند است که در کشور چتلستان(پاکستان) تولد شده وهمانجا درس ترورستی وقتل وانتحار را فراگرفته.امید که با اسناد های که از خانه این ترورست بدست آمده،انشاّالله که پاکستانی باشد.زیرا اکثریت پاکستانی ها صوبه سرحد خود را پشتونهای کُنر،ننگرهار،لغمان ویا از مناطق جنوبی کشور وهزاره های کویته خود را از جاغوری،جغتو،بامیان،غزنی ودایکُندی کیس میدهند.وهیچ چانس قبولی وپزیرش به صفت مهاجر در تمام اروپا راندارند واز نام افغانستان استفاده میکنند.مه یک وقت که مهاجربه کشور دانمارک وناروی بودم شاهد صد ها واقعهّ اینقسم رویداد ها بودم. این پاکستانی ها وحتی ایرانی ها ی بیشرم از این امتیاز وحقوق افغانها سوء استفاده میکند. وسلام
م.ر










0

>>>   این ا....ه درسفارت مصروف چی کارهستند>؟
ع

>>>   تثبیت شد که پا کستانی است دیگر خلاص
بادرنگ خیل

>>>   چــهـــــــــــره سیاه گــــونـــه ایــــن نــمـــک حـرام به پاکستانی ها میــمـــانـــد
ر

>>>   سلام . آری چنین هست که بنام افغان پناهندگی می گیرد این هم یک شانس خوب برای پاکستانی های و دیگر اینکه اگر خلافی هم کرد افغانها بد نام می شود .

>>>   چه سوال جالبی منجم زاده نموده است. اگر یک پاکستان بگوید که افغان است و یک کار خلاف انجام دهد بدون اینکه هیچگونه سندی نباشد به گفته منجم زاده سفارت ها عالم الغیب باید باشند تا در یک لحظه بدون هیچگونه اسناد، هویت اش را شناخته و یا چوته اندازد به تائید و یا رد بپردازند.
منجم زاده خود در آلمان نشسته و حکومت افغانستان را هم به مقایسه المان می داند که با یک کلک نمودن دیتابیس از هویت کسی معلومات بدست آورد.

>>>   هویت اصلی این ترورست با دریافت اسناد ان از خانه وبا تثبیت زبنش بکلی ثابت گردیده است که این شخصتوررست اصیل الاصل پاکستانی است که با هویت جعلی افغانستانی خود را به المان رسانده است و جاسوسپاکستان و انگلستان گلاب منگل وزیر اقوام وقبایل بدون هیچ نوع مسولیت کاری و وظیفوی اش با دهان کجی خودش این ترورست را افغانستانی تایید کرده بود تا هویت پاکستانی بودن انرا کتمان کرده باشد همین وزیر قبلا خیانت را در تسلیمی دهنه غوری به طالبان اله دست پاکستان بدون هیچ نوع ارتباط کار مرتکب گردیده بود واکنون بدون هیچ نوع مسولیت وظیفوی وکاری این ترورست پاکستانی را افغانستانی قلمداد کرده تا هویت پاکستانی بودن ترورست مذکور را پوشانده باشد خوب شد که روی دشمنان مردم ما با تثبیت هویت اصلی ان ترورست پاکستانی که بنام افغانستانی گفته شده بود سیاه وسیاه تر شد .

>>>   این ترورست پاکستانی است از نامش شناخته میشود ریاض محمد چنین نامی درافغانستان کسی تا حال نداشته واین مال اسرائیل ماست

>>>   متاسفانه کم کاری و سستی سفارت خانه های افغانستان در دیگر کشورها نسبت به افغانها و هویت شان باعث تنفر و بی میلی هموطنان مهاجر از این سفارت خانه ها شده است. سفارت خانه های افغانستان که باید دغدغه اصلیشان حل کردن مشکلات هموطنانمان باشد به فکر خوشگذارنی و تفریح هستند.در این مورد هم سفارت افغانستان در آلمان باید خیلی سریع وارد عمل می شد و نسبت به تایید هویت یا رد هویت آن شخص اقدام می کرد.چرا که این وقایع تاثیرات منفی بسیاری بر زندگی و پذیرفته شدن پناهجویان افغانی ساکن در کشورهای اروپایی دارد.
افسوس افسوس از بی همتی مقامات و سران سفارت خانه هایمان در کشورهای خارجی،سفارت خانه هایمان به جای اینکه باعث عزت و سربلندی افغانها شود باعث سرافکندی آنها می شود.

>>>   اگر افغان بودن چانس قبولی را زیاد میکند، پس چرا پاسپورت پاکستانی را حمل میکرد؟؟؟؟

>>>   این بدبخت هر کس بوده میخواسته نام افغانستان و شهروندانش را در افغانستان و اروپا خراب نماید . حالا ثابت شده او از قوم پشتون و احمد زی میباشد . بیشر اقوام پشتون طرفدار پاکستان میباشد در افغانستان فقط زندگی میکنند و درآمد دارند . اگر جدی به این موضوع فکر شود ، همه متوجه خواهند شد که طالبان از کدام اقوام میباشند همه از اقوام حامد کرزی و اشرف غنی هستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است