قاچاق سنگ های گرانبها ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۵/۴/۳۰ کد خبر: 118417 منبع: پرینت

براساس برخی گزارش‌ ها هنوز هم نزدیک به ۱۰ گونه سنگ گرانبها، از معادن هشت ولایت افغانستان، بگونه غیرقانونی استخراج می‌شود و به بیرون از کشور انتقال می‌یابد.

این سنگ‌ها، در نخست به پاکستان قاچاق می‌ شود و بعد در بازارهای جهان به فروش می‌ رسند.

مقام‌ های ولایت ننگرهار که قاچاق این سنگ‌ها به پاکستان از راه همین ولایت انجام می‌شود، بر تلاش‌ برای جلوگیری از این کار تاکید می‌ ورزند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت: «کسانی که به استخراج غیرقانونی معادن دست زده اند، ما همواره مانع شان شده ایم و نیز کسانی را هم که به قاچاق سنگ های قیمتی دست زده اند، بازداشت کرده و به مراجع عدلی سپرده ایم.»

در همین حال، آگاهان بدین باورند که در کشور، اراده‌ ای برای جلوگیری از تاراج معادن وجود ندارد و نیز بی پروایی حکومت در برابر سرنوشت وزارت معادن هم بر این نابسامانی ها افزوده است. هرچندکه در آغاز کار وعده داده بودند رسیدگی به معادن را در اولویت کار خود قرار می دهند.

محمد الله حیدری، آگاه امور سیاسی گفت: «چند ماه می شود که وزیر معادن استعفا داده است و تا هنوز هم حکومت وحدت ملی قادر به این نشده است که یک وزارت کلیدی را صاحب وزیر بسازد.»

وزارت معادن، همچون گذشته، در اینباره دیدگاهی به دست نمی‌دهد.سخنگوی این وزارت، جلوگیری از استخراج غیرقانونی معادن را، مسوولیت وزارت امور داخله می‌داند.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   كسي چيزي كرده نميتواند، جلال رباني در فيسبوك خود در كانادا بهترين انواع زمرد و لعل بدخشانرا بكميت زياد به نمايش گذاشته بود، مردم عادي هيچ ربط با قاچاق اين سنگها ندارند، تنها چند فاميل غاصب قدرت همه چيز را از خود ساخته اند. و اين امر تقريباً طَي ٣٧ سال گذشته جريان دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است