بورسیه قزاقستان برای دانشجویان افغانستانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۵/۴/۲۸ کد خبر: 118333 منبع: پرینت

امتحان رقابتی رشته ریاضی از حدود 120 تن شاملان بورسیه های دوره لسانس کشور قزاقستان توسط هیات مشترک قزاقی و وزارت تحصیلات عالی اخذ شد.

به گزارش تحصیلات عالی، این جوانان از سه کتگوری مختلف یعنی سهمیه وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین، سهمیه کوچی ها از هر ولایت و دارندگان بلند ترین نمرات کانکور 1394 بر 1395 انتخاب گردیده اند. قرار است از جمله امتحان دهندگان 100 تن آن ها جهت تحصیل در رشته های راه آهن، ساختمانی، انرژی وغیره به کشور قزاقستان اعزام گردند.

در همین حال به تعداد 82 تن امروز پس از تکمیل دوره ماستری و لیسانس در کشور قزاقستان به وطن بازگشت نمودند. از جمله این محصلان 50 تن آنان به سریه ماستر و باقی آنها به درجه لسانس می باشند که به مصرف کشور قزاقستان در رشته های مختلف تحصیلات شانرا تکمیل نموده اند.

در میدان هوایی کابل معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی، نماینده دفتر معاون دوم ریاست جمهوری، رییس ارتباط امور خارجه وزارت تحصیلات عالی و سفیر کشور قزاقستان مقیم کابل از فارغ التحصیلان بازگشت کننده استقبال نمودند.

قابل ذکر است که کشور قزاقستان از سال 2010 به این سو برای حدود 900 تن از جوانان کشور بورسیه های تحصیلی را در رشته های مختلف علوم اجتماعی و ساینسی فراهم نموده است.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازوقتیکه جناب وزیرجدیدمقررشدندبورسیه ها را جند زد هروقت برای ثبت نام برویم منکراندبعدازاخذامتحان یایک دوروزقبل ازمتحان شمامل لیست رااطلاع میدهند .بورسیه ها هم سهمیه مقامات است .
اگریکفیصدعدالت وجودداشته باشد به رقابت آزاد کشوربگذارند هرکسی زیاددرس خوانده نوش جانش اگرازواسطه دارحکومت میسازند پس مزدوردزدان قدیم بوده گویاوزارت تحصیلات عالی هم دزد بوده است.
وطندار

>>>   این کلانترین کمک دولت دوست جمهوری قزاقسان است شاد باد دوستی افغانستان به تقویه و توسعه انسانی سخت ضرورت دارد حصول علم با حصول نان ارتباط مستقیم دارد یعنی دانش و توسعه دو عضو اند در یک پیکر
م.ش.ف کابل

>>>   سهمیه وسهمیه بازی خود زمینه فساد و بی باوری را بوجود میاورد محک اخذ امتحان باشد نه سهمیه بندی ها اکنو بنام کوچی ها در حالیکه اصلا کوچی وجود ندارد همه مسکن گزین دایمی در کشور اند وکلانترین سرمایه دار همین اشخاص که خود را کوچی میگویند داختیار دارند وصاحب مارکیت های بزرگ خانه ها نه که قصر های مجلل در شهر کابل وولایات کشور را در اختیار دارند پس سهمیه دادن بنام کوچی نوع از امیاز فوق العاده به انها است واینکار نادرست وظالمانه وخاینانه است به کسانی که با وجود فقر و تنگدستی زحمت کشیده اند اما ثمره زحمات شان بدیگران سخاوت میگردد اینکار خیانت بزرگ است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است