پرسنل خیالی در کندک چهارم سرحدی اشکاشم بدخشان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۵/۴/۲۸ کد خبر: 118331 منبع: پرینت

شایعات موجودیت سربازان (پرسونل خیالی) در صفوف قوای مسلح افغانستان و واضح بودن آن در کندک چهارم سرحدی ولسوالی اشکاشم ولایت بدخشان!

قطع نظر از اینکه کشور ما افغانستان بیشتر از سه دهه شده است که درگیر یک چنگ غیر عادلانه و سازمان یافته بظاهر داخلی و در واقع تحمیل شده از جانب ارتجاع منطقه و امپریالیزم بین المللی می باشد، ملت افغانستان تاریخ زندۀ دوران جنگ است و علی الرغم پنهانکاری ها و تحریف تاریخ، هیچکس نتوانسته، نمی تواند و نخواهد توانست حقایق دوران جنگ را پنهان نماید، هرچند هستند کسانی که می خواهند دوره ای از این جنگ را تحت الشعاع تبلیغات قرار داده و از صفحات تاریخ هذف نمایند اما این چگونه ممکن است؟

این تبلیغات خاینانه اکثراً از حنجرۀ سیاستمدارانی بیرون می شود که سر از گریبان جنگ بیرون نموده، با نام مجاهدین از هیچگونه جفا در حق ملت رنجدیدۀ افغانستان دریغ ننموده اند، آنان بر این اند که از صفحات ننگین ایام (دوران) به اصطلاح پیروزی شان در تاریخ چشم پت بگذرند، به عقیدۀ آنان آنچه در نخستین دهۀ پیروزی به اصطلاح خود شان (انقلاب اسلامی افغانستان) بوقوع پیوسته است به آنان ارتباط نداشته و در پیوند با آن هیچکسی مقصر نیست، دوست دارند که در مورد آن هیچ سخنی بر زبان آورده نشود اما این از امکان به دور است به گفتۀ شاعر شیرین کلامی که گفته است:
تاریخ هـمچــو پنجۀ نقاش چیره دست
تصویر صادقانه ای از ما کشیدنیست
هــرآنکه هرچه گفت همانا شنیدنیست
هــرآنــکه هرچه کرد هـمانا دیدنیست

وحشت و بربریت بعد پیروزی شان آنقدر ننگین است که حتی رهبران به اصطلاح جهادی حاضر نیستند که نامی از آن برده شود و اگر نامی از جهاد گرفته شود خود را ناشنوا جا می زنند، عده ای از رهبران به اصطلاح مجاهدین در طول دوران جهاد شان مشغول زر اندوزی بودند و ثمرۀ جهاد نا مقدس شان، زندگی شاهانه برای اولاد شان و بجا ماندن تعمیر های مجلل، موتر های مودل بالا و تجارت های بین المللی به خود شان است، چور و چپاول دارایی شخصی مردم و بیت المال با نام منفور غنیمت از کارنامۀ سیاه شان در طول جهاد بوده است.

بلی! در دارایی مردم چیزی برای چپاول باقی نماند، مال و دارایی ملی همه به غارت رفت، زیربنا های دولتی همه به تاراج رفتند، دیگر چشم امیدی برای ربوندن غنیمتی از آو وجود ندارد! پس حالا شکل نوین چپاول خزانۀ دولت بوجود آمده است و آن به جدول کشیدن اسامی زیادی بنام (سرباز) در قطعات و جزوتام های قوای امنیتی افغانستان (اردو، پولیس ملی، پولیس محلی و امنیت ملی) و به جیب زدن بودجۀ دفاعی کشور تحت این نام توسط چند فرد معلوم الحال به اصطلاح جهادی!

هرچند پرده از روی این چپاول آشکار توسط رسانه ها برداشته شده است اما بازیگران میدان این جنایت بازرنگی بر آن پوشش گذاشته و حد اقل در چوکات خبر آنرا بنام (پرسونل خیالی) جاه داده اند، اینکه سرنوشت سرمایۀ ملت که بنام این پرسونل خیالی به یغما رفته است چگونه خواهد بود، باید منتظر باشیم، بسیار شنیدیم که در ولایاتی چون فراه، نیمروز، هلمند و غیره در چوکات قطعات و جزوتام های قوای مسلح خصوصاً پولیس ملی سربازان خیالی (غیر واقعی) وجود دارند، تمام افکار ما متجۀ همین ولایات بود بی خبر از اینکه در کنا خود قعۀ نظامی (کندک) را داریم که تعداد پرسونل واقعی آن یک بلوک کامل را پوره نمی کند!

این کندک در ولسوالی اشکاشم ولایت بدخشان قبلاً با نام کندک هفتم سرحدی و بگمان اغلب فعلاً بنام کندک چهارم سرحدی فعالیت داشته در رأس آن دگروال امان الله یکی از فرماندهان به اصطلاح جهادی قرار دارد، از قرار معلوم، این کندک به تعداد مجموعی 360 نفر پرسونل را تشکیل دارد که یک تولی آن در ولسوالی شغنان، یک تولی در ولسوالی واخان، یک تولی در ولسوالی اشکاشم و شاید هم بلوک ها و دلگی های مسلکی دیگری هم در کنار این تولی ها باشند، مستقر اند، اما آیا این 360 نفر پرسونل شامل تشکیل این کندک همه موجود است، باید مورد بررسی قرار گیرد، از قرار معلوم به تعداد 30 نفر پرسونل این کندک شامل قطعۀ همآهنگی با کشورهای تاجکستان و چین در منطقه ای از پامیر جابجا میباشند، تعداد 30 نفر در خط جبهۀ زیباک مستقر اند، تعداد مجموعی تولی واخان شاید از 20 نفر تجاوز نکند که این تعداد در پوسته های بروغیل، گازخان، قلعۀ پنجه و قریه قاضده واخان با شمار 2، 3 یا 4 نفری جابجا می باشند که در صورت وقوع حادثه ای کدام دردی را دوا نخواهند کرد.

در قرارگاه کندک جز دو محافظ قراول (پهره دار) کسان دیگری که دیده می شوند یا آشپز و یا هم از محافظین شخصی (بادیگاردان) شخص قوماندان کندک دگروال امان الله می باشند که در صورت عدم حضور ایشان این جمع از پرسونل هم با ایشان غایب می باشد و قرارگاه کندک است و همان پهره داران و آشپزان!

گفته می شود که به نام 60 نفر سرباز این کندک طوری معاش و سایر امتیازات گرفته می شود که گویا این تعداد پرسونل در ولسوالی کشم ولایت بدخشان مصروف انجام وظیفه اند، شاید اینهم درست نباشد اما اگر بالفرض درست هم باشد، چرا باید پرسونل کندک سرحدی اشکاشم در ولسوالی کشم مصروف انجام وظیفه باشد در حالیکه ولسوالی اشکام بصورت کل تحت تهدید بوده و به شمار زیادی از پرسونل این کندک نیاز دارد.

حقایق مربوط به قضیۀ کندک سرحدی اشکاشم هر چند نگران کننده و تکان دهنده اند اما از کندکی که در رأس آن یک سابقه دار باشد چه انتظاری بیش از این می توان داشت؟ آنانیکه به چور و چپاول پروده شده اند و در صدد آن اند که به هرگونه ای باید پول بدست بیاورند، این بهترین گزینه ای برای پول اندوزی شان است اما سرنوشت مردمی که به امنیت گیری شان به این کندک امید بسته اند چه می شود؟

ما از پرسونل این کندک (که اصلاً وجود ندارد) هیچ چشم امید نداریم که فردا امنیت ما را تأمین نمایند، طالب در اصل پلان حمله به ولسوالی ها را ندارد ورنه با این پرسونل هر آن می توانند این ولسوالی و حتی همه ولسوالی های مرزی بدخشان را به کنترول خو بیاورند، به گمان اغلب حکومت محلی ولایت بدخشان با چنین وضعیت موافق اند و یا هم شاید شریک جرم دگروال امان الله باشند.

با حرمت فراوان
میهن زرغون

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است.)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سرک تا پچک این دولت دزد است

>>>   چشم هموطن ماراباارایه معلومات فوق صدقه - اگرهر هموطن ما چنین معلومات موثق ارایه دارند - حداقل افشای فساد خواهد بود اینکه دولت چی میکند به دولت مربوط است که باید اقدام کند- همین علت است که این ولسوالی ها منبع درآمدازدرک ترافیک مواد مخدر برای طالبان می باشد.
بااحترام عبدالرووف ازهرات باستان

>>>   اوبرادران گل:
بتعدادپنج نفرازپرسونل خیالی که ازجمله برادران واقارب قوماندان گارنیزیون پکتیا بنام وکیل ورسجی نیزمیباشند درچندین جای معاش اخذمیدارند.
پیژند

>>>   ..... خدا بر ع و غ و كابينه بي .... آن، هم .... بر كرزي و كابينه هاي دزد وي، و الله جاي بسيار شرم است، ادعاي لك ها نَفَر پرسونل نظامي و امنيتي ميكنند، اما چطور امكان دارد كه چند صد هزار نَفَر قواي مسلح و امنيتي نميتوانند جلو عمليات حد اكثر پانزده هزار جنگ جوي طالب را بگيرند، من خو فكر ميكنم كه مسؤلين امنيتي اجيران خارجي هستند، و هدف شان تنها دزدي نيست، بلكه ميخواهند منابع كمكي كشور هاي كمك دهنده را خشك كنند، و مردم اين كشور ها مجبور شوند تا حكومات خود را از كمك نمودن به افغانستان منع نمايند، و اگر تفتيش دقيق صورت بگيرد نميتوانند بيشتر از شصت هزار نَفَر را حاضر نمايند، و واضحاً دست تمام همسايه هاي ما، بشمول هند دخيل اند، چون منافع شان در امنيت افغانستان و كمك بين المللي مستقيماً با افغانستان ، نيست.

>>>   بلی بنده حقیرباجناب پیژندصاحب هم نظرهستم وماسربازان شب وروزپهره میکنیم ولی برای جناب قوماندان گارنیزیون درخانه خودچکرمیزندچندی پیش درخانه اش در دیپوی سلاح کوت شان انفجارشدکه یک برادرش چشمش را ازدست داده است.
بریدمل

>>>   این شعر، تقدیم افغانستانی های‌که سنگ‌ افغانیت را بر سینه‌می‌کوبند ،....

نه اوباشم نه سرکش نی‌فراری
نه دهشت افگنم نی انتحاری

نه میهن را به خاک‌و خون‌نشانم
نه مادر در گلیم سوگواری

نه کم زادم نه‌بد زادم نه‌بد جنس
نه در دستار مواد انفجا ر ی

نه واسکت پوشم و نی‌چادری پوش
نه جعل‌کارم نه چال باز نی مداری

نه مزدورم نه مزدور می پرستم
خدا داده بر من این شه‌سواری

نه فرهنگ‌ام قبول دارد نه دینم
به مسجد ها روم در بمب گذاری

منم شاهین، شکافم آسمان ها
نباشم در قفس همچو قناری

به میدانی کشاکش بزکش هستم
منم رستم بود رخش ام سواری

تفاوت ها میان ما عیان است
توئی کرکس منم شیر شکاری

ز جمشید و خراسانی ومسعود
گرفتم درس ورسم تاج داری

به ملت تاجک و نسل خراسان
ز اصل من خبر داری نداری؟؟

شاعر: (بینا)

>>>   آیا ع و غ واقــــعــــــا وجـــود دارند یا اینها هم خیالی هستند؟؟ کی ثابت کرده میتواند که وجـــود دارند؟؟

>>>   تشکر که نام از سربازان خیالی بزبان آوردین
در ولایت بادغیس هم منتظر هستیم که روزی شود سربازان خیالی موجودی و از روی لیست و تذکره شود
همین اکنون سربازان در پسته های نظم عامه هستند که در پشت کار خود هستند معاش را همرای قماندان تقسیم میگنند
بعضی بدیگارد با اشخاص غیر مسول هستند و معاش آنها از سر بازان محافظت عامه اجرا میشود اگر نه بفرماین تحقیق و برراسی نماید پسته های مسیر مقر قلعه نو را که همه از یک فامیل در پسته هم حاضر نیست
تشکر

>>>   تنها درولسوالی کشم نه بلکه درچندین ولسوالی های سرحدی ولایت بدخشان سربازان خیالی بسیاری وجود دارد ولسوالی های دروازها .شغنان واخان وغیره

>>>   کی عدالت را بسنجه در بادغیس همان قسم که دوست ما یاد کرد است
اما بیشتر توزیع نداد
مثال شخصی سابق وظیفه داشته در یک ارگان حالا در خانه خود است یک از اقاربش با بدیگارد است اما معاش از محافظت میگیرد یا که دریور است از موتر دولتی استفاده میکند اگر بر رسی شود خوب است
مثال زنده ولسوال سابق قادس جند نفر دارد که معاش آن از محافظ حواله میشود
ریس حج اوقاف وغیره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است