باید در مقابل آمریکا و پاکستان بایستیم
آمریکا حالا به بهانه اینکه به ما پول می دهد و نیروهای امنیتی ما را تجهیز می کند به اینجا آمده و کشت و کشتار راه انداخته است. ما این پول را با چه قیمتی بگیریم؟ به قیمت خون جوانان خودمان؟ به قیمت حیثیت خودمان؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۱    ۱۳۹۵/۴/۲۷ کد خبر: 118297 منبع: پرینت

رییس جمهور کشور، در آغاز سال 1395، در پیام نوروزی اش گفته بود که امسال سال رسیدن به صلح و سال تامین امنیت برای حکومت افغانستان و مردم افغانستان خواهد بود. اما ما شاهد انفجارهای بزرگی در کشور هستیم که خلاف این وعده را می رساند. کابل اخیراً شاهد انفجار خونینی بود که بیش از دوصدنفر زخمی و کشته داشت. با اینکه رهبران، امسال را سال صلح نامیده بودند اما هر روز وضعیت امنیتی هم بدتر می شود.

بسم الله شیر، عضو حزب وفاق ملی افغانستان در برنامه «راه حل» گفت: در افغانستان کسانی بر سر قدرت آمده اند و برای مردم شعار داده اند که نمی توانند به تعهدات خود وفا کنند. نمی توانند امنیت را برای مردم تامین کنند و مردم هر روز کشته می شوند یا عزیزان خود را از دست می دهند. نمی دانند حالا که بیرون می روند آیا دوباره به خانه باز می گردند یا نه.

وی، مردم را تشویق به جنبش های آزادی خواهانه می کند و می گوید: ملت افغانستان این شهامت را داشته اند و دارند که باهم متحد شوند و علیه این حکومت بی مسوولیت و فاسد به پا خیزند. امیدواریم که مردم همه باهم یکجا جمع شوند، خصوصاً مردم پشتون که با آنها با نام قومیت بازی های زیادی صورت می گیرد باید اعلام کنند که طالبان از ما نیستند. بلکه آنها مزدوران آی اس آی و آمریکا و قدرت های غربی هستند. سپس، اعلام کنند که این حاکم های مستبد که حالا بر قدرت نشسته اند و هر روز اجازه می دهند که خون مردم بریزد از ما نیستند.

شیر، معتقد است که این حکومت نمی تواند امنیت ما راتامین کند و برای ما صلح آورد و افزود: ما تا چه وقت باید منتظر باشیم که این رهبران برای ما صلح آورند؟ وقتی تمام عزیزن خود را از دست دادیم؟ واضح و روشن است که این رهبران از ما نیستند و برای ما نیستند. وقتی آنها نتوانسته اند که بین خود اختلافات خود را حل کنند چطور می توانند مردم را مدیریت کنند و سیاست خارجی کشور را به نحو احسن به پیش ببرند؟ آنها چطور می توانند خطوط تمامیت ارضی را حفظ کنند؟چطور می توانند شهر کابل را حفظ کنند؟ از این لحاظ امیدوار هستیم مردم افغانستان، تمام اقوام مردم افغانستان به عنوان یک ملت، به زبان نه، بلکه در عمل با هم متحد شوند و علیه این جریان و روند دیکتاتورانه با پا خیزند. ما باید کشوری باشیم که کوچکترین موجود مضری که از پاکستان می آید را نابود کنیم. ما باید خود در مقابل پاکستان و آمریکا بایستیم.

این آگاه سیاسی، معتقد است، آمریکا با دادن مقداری پول در مقابل، کشور ما را به خون کشانده است و گفت: آمریکا حالا به بهانه اینکه به ما پول می دهد و نیروهای امنیتی ما را تجهیز می کند به اینجا آمده و کشت و کشتار راه انداخته است. ما این پول را با چه قیمتی بگیریم؟ به قیمت خون جوانان خودمان؟ به قیمت حیثیت خودمان؟

شیر، در پایان گفت: مردم باید ارگ را احاطه کنند. علیه این رژیم طاغوت تظاهرات کنند و آنها را از این جایگاه به زیر کشند. هم اکنون دریای کابل از خون جوانان سرخ شده است. مردم افغانستان باید نشان دهند همانطور که توانستند علیه رژیم های مستبد دیگر به پا خیزند می توانند علیه این رژیم نیز تظاهرات کنند. همانطور که توانستند شوروی را از کشور بیرون کنند و به اشغال آن نقطه پایان گذارند می توانند به اشغال کشوری چون آمریکا هم نقطه پایان گذارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکا و انگلیس به حدی در بین مردم افغانستان در طول موجودیت شان بنام قومیت و مذهب نفاق افگنده اند که فکر میکنم دیگر متحد ساختن مردم کار مشکلی خواهد بود , آنها طالبان و داعش را ساخته دستان کثیف خودشان استند به یک قوم یا اعتبار افغانستان یعنی پشتونها مربوط نشان داده و خواستند این قوم بزرگ کشور را بد نام ساخته و رابطه آنها را با اقوام دیگر خراب سازند حتی آنها رابطه پولیس را با اردو با کشتن افراد پولیس توسط قوت های مشکوکی بنام ازدو در بعضی پوسته های امنیتی پولیس خواستند حتی پولیس با اردو جور نباشد و همیشه درگیری ها و جنگ های بین مردم افغانستان ادامه داشته باشد تا خود و مژدورانشان در داخل نظام که با پاسپورت های انگلیسی و آمریکایی به مقامات بلند دولتی دست یافته اند سود ببرند. قلندر شاه از کابل

>>>   برو بچیم اګر خدانخواسته رییس جمهور میشدی باز غلام حلقه بګوش امریکا میشدی حالا هم هستی بزبان مردم را فریب میتي
حقمل

>>>   راست ګفتی اما کسی نیست تا از دست مان بګیرد و برخیزاند واز دستان بګیرد تا نیافتیم

>>>   کلان ترین مشکل افغانستان نداشتن استقلال و نداشتن سیاستمداران دلسوز است. تا روزی که افغانستان مستعمره امریکا باشد کدام اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

>>>   حقــــــــــمـــــــــل حقیقت میگوید اما کی فریب می خورد همه میدانند که این حرف های مفت وبی مصرف است ، دموکراسی است هرکس میتواند هنظر ناقص یا درست خویش را ارائه دهد قضاوتش باما
ر

>>>   از ديگران گله نيست اما بسم الله جان چرا از قبيل حرفها بزبان ميآورد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است