افشاگری مستند رحمت الله نبیل چرا با تاخیر ؟
افشاگری رییس پیشین امنیت ملی سوال های متعددی را در اذهان نتبادر می سازد از جمله اینکه چرا جناب نبیل تا کنون دست به این افشاگری نزده و اینک که هیچ پست و مقامی در دولت ندارد و دستش از همه جا کوتاه شده است به افشاگری های گذشته تن داده است؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۵/۴/۲۶ کد خبر: 118238 منبع: پرینت

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت‌ ملی کشور با نشر اسنادی مبنی براینکه نشان می‌دهد شبکه استخباراتی پاکستان (ISI) مستقیم در حمایت از هراس‌افکنی دست دارد، می‌گوید که پاکستان باید در لیست دولت‌های تروریستی، شامل گردد.

در اسنادی‌که از جانب این مقام پیشین امنیت‌ ملی به‌ نشر رسیده است، نشان می‌دهد که در ماه جولای 2014 مکتوب رسمی از دفتر مرکزی استخبارات نظامی پاکستان واقع در اسلام آباد به دفتر «MI-422» واقع صوبه خیبر پشتون‌خواه فرستاده شده و در آن تذکر به عمل آمده است تا از افرادی که در قسمت سازماندهی و انجام موفقانه برنامه طرح ریزی شده حمله بالای میدان هوایی کابل شایستگی نشان داده‌اند، ابراز سپاس و امتنان نموده و در ضمن جهت تشویق شان مبلغ 2,500,000 کلدار پاکستانی برای فی نفر هریک حاجی خلیل حقانی، حاجی حکیم ولسوال، قاری ظاهر شاه و مولوی حکیم اهدا شده و برای هر یک از فامیل‌ها و بازمانده‌گان کسانی‌که در حمله بر میدان هوایی کابل دخیل بوده‌اند، مبلغ 1,500,000 هزار کلدار پاکستانی کمک صورتگرفته است

علاوه بر این اسناد، نامه‌های رسمی دیگر نیز از جانب آقای نبیل در اسناد رسمی منتشر شده است که نشا‌ن‌ می دهد پاکستان بگونه مستقیم در حمایت از هراس‌افکنان دست داشته است.

در این اسناد همچنان آمده است که با روی کار آمدن حکومت وحدت‌ملی، رهبری حکومت وحدت ملی به طور بسیار خوش‌بینانه به امید این‌که خواهد توانست باب جدیدی را در روابط با پاکستان باز نمایند با این کشور وارد گفتگو می شود، رییس‌جمهوراشرف غنی در ماه نوامبر 2014 طی اولین سفرخارجی‌اش به پاکستان رفت و  در دیدار هایی که پشت در های بسته انجام می شد با مقامات پاکستانی از جمله راحیل شریف که یکی از مهمترین دیدار های وی به گفتگو می نشست.

در این ملاقات وعده همکاری‌های جدی از هر دو جانب داده شد. که این رفت و آمدها و ملاقات‌های سران و مشاوران حکومت وحدت ملی با سران نظامی پاکستان و رهبران «ISI» در پشت درهای بسته تا ماه‌های اخیر دوام داشت و به عوض اهمیت دادن به اسناد استخباراتی ادارات دولت افغانستان بیشتر به حیله و مکر نظامیان پاکستان ارزش قایل شدند و متاسفانه حکومت وحدت ملی به طور یک‌طرفه در چندین مورد امتیازات غیر قابل باور، حتی در بسیاری موارد خلاف منافع ملی در نتیجه این مجالس غیر شفاف به جانب نظامیان پاکستان اهدا کرد، بدون این‌که هیچگونه امتیازی را از جانب پاکستان برای افغانستان بدست بیاورد.

و اما پیشنهادات آقای نبیل برای حکومت و مردم چیست؟
آقای نبیل در اخیر این سندها، پیش‌نهادهای برای حکومت وحدت‌ملی و مردم نموده است:

وی ابراز کرد که حکومت افغانستان درپرتو درس های آموخته شده در 30 سال گذشته یک پروژه منفعت‌محور، واضح و قابل عمل را تدوین و در پروژه خارجی با پاکستان عملی نماید.

رحمت الله نبیل همچنین گفت: از شهروندان عزیز افغانستان خواهشمند هستم که یکصدا و یکپارچه با حوصله و تدبر متحد شوند.

وی در صحبت هایش اضافه کرد، در حالیکه حمایت رییس جمهور غنی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را قابل تمجید می دانم اما در ضمن تعریف مشخص از دوست و دشمن در سطوح مختلف صورت گیرد و در زمینه راه کار مشخص و عملی ترتیب تا در روشنی آن نیروهای دفاعی و امنیتی کشور عمل نماید.

در بخش اخیر این سند، آقای نبیل خطاب به جوانان کشور گفته است:
از جوانان عزیز کشورم می خواهم که دوست و دشمن را بشناسند، برادران هموطن ما دشمن ما نیستند دشمن ما در بیرون از افغانستان است. از منافع و مردم خویش دفاع نمایید، با دیگر برادران و خواهران تان یاور و همکار شوید و به دشمن اجازه ندهید که شما را به نام زبان، قوم و مذهب جدا نماید.

افشاگری رییس پیشین امنیت ملی سوال های متعددی را در اذهان نتبادر می سازد از جمله اینکه چرا جناب نبیل تا کنون دست به این افشاگری نزده و اینک که هیچ پست و مقامی در دولت ندارد و دستش از همه جا کوتاه شده است به افشاگری های گذشته تن داده است؟

کد (22)

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607160727454377.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607160727454753.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607160727452828.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607160727451595.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607160727451148.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شاید معاش ایشان از ISI قطع شده باشد.اسناد بسیار بیمعنا و بیمفهوم است زیرا هردو حکومت از یک چشمه آب نوش جان میکنند

>>>   این هارا نشر کرده تا پاکستان عامل آنرا شناسائی کند ومنبعد کسی نتواند چنین کند وهم این اسناد نزد نبیل چی میکند ؟ هرکس از یک اداره تبدیل شد باید اسناد رابا خودببرد؟؟

>>>   اگر مردم افغانستان هم كمى از تنبلى خود كم كنند، هيچ دزد، متقلب و جاسوس بر انها نمى تواند به زور حكومت كند.

>>>   عجيب ؟ ايا اين اسناد را كه براي شان داده حتما كسي اين اسناد كه درتطبيق صلاحيت نمي داشت چگونه امكان دارد كه بدست استخبارات افغانستان گذاشته مي شود ؟ به نظرم يك بازي كه پاين تر از طفلانه است

>>>   همه دقیق است، من به مردم خود یک پیام دارم، لطفأ وقتی چنین افشاگری ها صورت میگیرد بیائید سبب شویم که حکومت فاسد و بی ریشه راهکار درست و جدی را روی دست گیرد تا از یکطرف دست مداخلۀ احمقانۀ چتلستان بر کشور ما کوتاه شود و از سوی دیگر این حکومت فاشیست و بی ریشه و بی خاصیت اصلاح شود، دیگر پشت این حرف نگردید که چرا ناوقت افشاگری کرد، چرا این کرد و آن کرد. اگر درمورد کندز آقای امرالله صالح افشاگری حقایق را کرد، مردم گفتند که چرا بطور کامل گذارش حقیقت یاب کندز نشر نشد، در حالیکه ایشان تکرارأ میگفتند که بخاطر مسائل امنیتی و صلاح کشور نشر مکمل امکان ندارد، و نشر مکمل آن چیزیست که از آن دشمن بسیار به خوبی نفع میبرد، و مسائل اقدام مربوط به حکومت میشود، اما همین مردم بازهم میگفتند که چرا نشر نشد، حالا که جناب آقای نبیل افشاگری کرده، مردم به جای اینکه از این اقدام آقای نبیل تمجید کنند و سبب ایجاد یک راهکار جدی از سوی حکومت شوند، باز هم دست در گریبان آقای نبیل می اندازند و او را ملامت میکنند.
رحیم الله خوستی.

>>>   در وقتیکه وزیر بود یا ریس استخبارات افغانستان بود صلاحیت وقدرت هم داشت چرا این افشاگری را نمیکرد الحال که یک شخص غیر مسُول است گفتار وحرف هایش قابل اعتبار نمی باشد تبصره میکند واسناد را از طریق رسانه ها افشاگری میکند همین هم دستوری به نفع پاکستان کار خواهد کرد بخاطر یکه افشاه نشود این کارهارا میکند
وسلام
وطن دوست

>>>   این اصلن افشاگری ئی نبوده۰ از این مسائل همه میدانند و امریکا به مراتب از این هم اسناد مهمتر درین ارتباط در دست دارد۰ مشکل های اصلی امریکائی ها دسترسی افراطی های پاکستانی به تاسیسات و تکنالوژی اتمی پاکستان و افتادن پاکستان در دست رقیب چینی آنها میباشند، نه نداشتن چنین اسنادی۰
ههههه۰۰۰کدام افشاگری؟ چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است۰

>>>   جای اسناد مهم امنیت ملی کجا باید باشد.
روئسای امنيت ملي با استفاده از امتیاز شان که در راس این اداره بودند به تمامی اطلاعات اشد محرم ، محرم و مهم امنيتی بدون استثنا دسترسي داشتند، آنها با سوء استفاده از حق مديريت شان اطلاعات و اسناد ها را جهت استفاده شخصی در نزد شان نگه می دارند و یا به خانه شان انتقال داده اند.
حال این اسناد ها ممکن زمانی در جهت كسب شهرت، قهرمان سازی، موج سواری، مديريت افكار عامه، تمثيل دروغ وطن پرستی و دشمن تراشی خيالی رسانه یی و افشا شود.

>>>   خدا میداند آی اس آی این اسناد بی ارزش رابه چقدر قیمت بلند بالای کمپنی خصوصی پنجشیر وردمک فروخته است

>>>   حکومت اسرائیل برای یک مــــــــرتــــد جاهل دوزخی یک ونیم ملیون کلدار میدهد اما حکومت بیکاره ما برای یک شهید واقعی جنتی یک لک افغانی میدهد درحالیکه باید برعکس میبود
گیلگمش

>>>   یک نفر سرباز بنام محمد الله ازولایت کندز درولایت
پکتیا وظیفه داشت همرای یک دوحتر ازولایت هرات فرار نموده 29-4-1395


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است