بار استجواب در بروکسل روی دوش اسدالله حنیف
درحالی بار استجواب و استنطاق در نشست آتی سران ناتو در بروکسل را اشرف غنی به سمت وزیر معارف هدایت می کند که حتی با وجود جلب نظر غرب نیز نمی توان در این فرصت کوتاه به همه ی کم و کاستی ها و فساد در معارف رسیدگی کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۵/۴/۲۴ کد خبر: 118194 منبع: پرینت

گویا در نشست اخیر سران ناتو و ارگ نشینان در وارسا، عبدالله و اشرف غنی و نیز هیات عالی رتبه ی همراه شان به رغم تمام تلاش ها در رو به بهبود نشان دادن اوضاع نتوانسته اند چندان که باید و شاید نظر مساعد و مثبت فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی غربی را به خود جلب و جذب نمایند و به ناتو اطمینان خاطر ببخشند لذا...

لذا در فاصله ی چند روز از بازگشت ارگ نشینان از پولند به افغانستان، رییس جمهور که به یکباره از خواب غفلت بیدار شده است جلسه ای اضطراری تشکیل می دهد و طی آن انتقادات تند و تیزی حواله ی وزیر نالایق و ضعیف معارف می نماید که تا پیش از نشست بروکسل می بایست برنامه و معمولات دقیق و آمارهای رسمی و مستندی از مکاتب، محصلان و معلمان تهیه و تنظیم گردد.

پیش از این در فواصل و به بهانه های مختلف و متعدد، درخصوص بیداد فساد در وزارت معارف و تبعیض های گسترده نسبت به محصلان و مناطق دور افتاده اعم از مکاتب خیالی، معلمان و محصلان خیالی و مفقود شدن هزینه های تحصیلی در کانال های دیگر، قلم فرسایی و گمانه زنی شده بود اما راه به جایی نبرد چون رییس جمهور تکلیفی بر خود نمی دید و اجباری در ارگ وجود نداشت.

اینک نه فکر کودکان و نوجوانان مستعد بازمانده از تحصیل، نه رسیدگی به وضع معاشات خیالی و فساد تاسف بار در این وزارت حساس و حایز اهمیت و نه ساماندهی به وضعیت نامناسب و نامطلوب معلمان، فشاری بر اشرف غنی وارد نساخته بلکه شرط و شروط های بروکسل است که از جانب رییس جمهور به وزیر معارف اولتیماتوم می دهد!

وزارت معارف وزارتی است که متاسفانه علیرغم تمام حساسیت و اهمیت فوق العاده ی خود، همواره یکی از جنجالی ترین و مفسده آمیز ترین وزارتخانه ها بوده است و چه در زمان غلام فاروق وردک چه در زمان اسدالله حنیف مورد انتقادات تند و تیز و البته برحق نهادهای مدنی، مردم ملکی و حکومت بوده است و نتوانسته به وظایف خود بدرستی عمل کند.

ارایه ی گزارش های غیر واقعی و کذب از وجود بیشمار معلم و محصل و مکتب در ولایات مرزی و مرکزی و کوهستانی که بیش از نیمی از آنان خیالی و غیرواقعی است توأمان با صرف هزینه های معارف کودکان و تحصیل آنان در مصارف شخصی توسط افراد معلوم الحال، روز بروز بیشتر مردم ملکی را از این وزارت دور و نسبت به تحصیل کودکان بی باور می کند.

درحالی بار استجواب و استنطاق در نشست آتی سران ناتو در بروکسل بر روی شانه های حنیف گذاشته شده و اشرف غنی فشار وارده بر خود را به سمت وزیر معارف هدایت می کند که حتی با وجود جلب نظر غرب نیز نمی توان تا یک سال آتی و در این فرصت کوتاه باقی مانده به همه ی کم و کاستی ها و فساد در معارف ساماندهی و رسیدگی کرد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر معارف بسیار نالایق و سیاسی است! وزیر معارف باید کسی باشد که بیشترین احساس مسئولیت را در برابر بی کیفیتی و بینظمی داشته و اجرائات سریع داشته باشد نه مثل حنیف که سیاسی و نظامی فکر میکند و فقط به هم کیشان و پلانهای محدود خودشان فکر میکند. قواره ش به قومندان میخورد تا معلم و مدیر معارف. و مسئولیت خود را ملی و فرهنگی نمیداند و شاید سیاسی و قومی بداند و حتی مافیایی!

>>>   گناه از خود رئيس جمهور است كه سست است و وزيرها را دست شانرا بسته كه تغيير و تبديل كرده نتوانند. پس وزرا چه كنند كه دست شان بسته باشد و كار را بشكل درست بدون اجازه رييس جمهور پيش برده نتوانند. البته در وزارت معارف كمترين تغيير در ساختار و تشكيلات بوجود آمده و همان تيم مافيايى سابق از زمان وردك همچنان به كارهاى مافيايى و فساد خود ادامه ميدهند و حال كه رئيس جمهور دست دوستى به وردك داده حال خو هيچ اصلاحات نخواهد آورد! گناه را بگردن يك شخص نبايد انداخت كه وزير نالايق است. البته بايد بالاترها را هم نشان گرفت.

>>>   شعار تازه انتخاباتی اشرف غنی احمدزی .
کاکا از کاکا بر تر است .
احمد سعیدی آگاهی مسایل سیاسی :
اشرف غنی 40 مامور وزارت خارجه که سن شان به 65 رسیده بود برکنار کرد .
کاکای 85 ساله و نورستانی یک خاین است باید محکمه شود
سفیر تعین کرد .

>>>   مردم باید بداند که بارکج به منزل نمیرسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است