در صورتیکه قانع نشدید مرا برکنار کنید
انسان همیشه در کار دچار اشتباه می شود و من هم بر اشتباهات خود توسط تذکر شما واقف هستم و درصدد جبران آن برخواهم آمد. اگر قناعت نمایندگان با این توضیحات حاصل نمی شود نباید اجازه دهند که من به کار در وزارت ادامه دهم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۵/۴/۲۳ کد خبر: 118157 منبع: پرینت

از آنجایی که انسان همیشه در کار دچار اشتباه می شود و منهم بر اشتباهات خود توسط تذکر شما واقف هستم، درصدد جبران آن برخواهم آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، دلبر نظری وزیر زنان امروز، چهارشنبه 23 سرطان 95 در پاسخ به سوال های اعضای مجلس گفت: در هرجایی که کار است اشتباه هم وجود دارد و انسان هیچگا عاری از اشتباه نیست. از مجلس نمایندگان، بخصوص از بانوان آن انتظار را داشتم طرح های خود را در خصوص بهبود اوضاع زنان ارایه می دادند و از من تقاضا می کردند که آنها را عملی کرده و در غیر این صورت از من سوال می کردند.

وی، در خصوص عملکردهای خود برای منع خشونت علیه زنان بیان داشت: ما در اول ماه سرطان هفته دادخواهی را اعلام کردیم تا راهی برای منع خشونت بخصوص علیه زنان باشد. در این خصوص در رسانه ها کار کردیم و اعلامیه ها صادر کردیم و از نهادهای مرتبط هم درخواست همکاری نمودیم و از آنها دادخواهی کردیم.

نظری، در پاسخ به اعتراض برخی نمایندگان مبنی بر درخواست کمک وی از طالبان ابراز کرد: از طالبان بدینگونه درخواست همکاری نمودیم که از سنگسار و تیرباران زنان دست بردارند و کمک دیگری خواسته نشده است. در موضوع قندوز هم زنانی وجود نداشته اند که به آنها تجاوز شده باشد. در غیر این صورت شما باید نام آنها را بدهید. ما با همکاری با موسسه ها و نهادهای مرتبط از این زنان دفاع خواهیم کرد.

وزیر زنان، مدعی است هیچگونه تفاوت قومی در وزارت زنان از سوی وی وجود ندارد و افزود: ما توازن قومی را در تعیین ها در وزارت رعایت کرده و در بسیاری از تعیین ها دخالتی نداشته و این تعیینات از سوی حکومت انجام شده است.

وی، در خصوص دخل و خرج های وزارت و بادیگاردهای خود توضیح داد که هیچ خرج اضافی نشده و همه هزینه هایی که وی می کند عادی است و به عنوان یک وزیر بسیار عادی زندگی می کند. اگر قناعت نمایندگان با این توضیحات حاصل نمی شود نباید اجازه دهند که من به کار در وزارت ادامه دهم.

نظری، در خصوص افرادی که از کار برکنار شده اند گفته است که آنها افرادی بوده اند که از کارشان سوء استفاده می کرده و برای کار در این وزارت مناسب نبوده اند. همچنین مشاوری که در کنار من است فردی از فامیل است. تحصیلات عالیه دارد و در ازای معاشی ناچیز به عنوان همراه در کنار من کار می کند. خود در وزارت فواید عامه جایگاه دارد و در آنجا معاشی بالاتر می گیرد.

وزیر زنان در ادامه گفته های خود در مورد تعیینات و در پاسخ به سوال نمایندگان گفت: رییس کمیسیون امور زنان در بامیان هم بر اساس خواست بانوان پارلمان تعیین شده است. تا بحال هم وی بسیار خوب کار کرده است و نظارت بر وی جریان دارد. تعیین معاون های وزارت هم در صلاحیت رییس جمهور است. من لیستی از معاون هایی که با صلاحیت بوده اند تقدیم کرده و وی خود دو نفر از آنها را انتخاب کرده است. این دو نفر بسیار با تعهد هستند و به عنوان سه خواهر در این وزارت کار می کنیم و تصمیم داریم برنامه هایی را که برای زنان درنظر گرفته ایم عملی سازیم.

نظری در مورد تبدیل رییس های ولایت ها گفت: رییس جمهور در جلسه ای در کابینه عنوان کرد که رییس هایی که چندین سال مشغول کار هستند دیگر ابتکارشان تمام شده و باید تبدیل شوند و این تبدیل ها انجام شده است. همچنین برخی از آنها با سواد کافی نبودند و بر اساس مکتوب رییس جمهور باید آنها تبدیل می شدند و هیچ نوع تفاوت قومی در این کار وجود نداشته است.

وی، در پایان بیان داشت: از آنجایی که انسان همیشه در کار دچار اشتباه می شود و من هم بر اشتباهات خود توسط تذکر شما واقف هستم و درصدد جبران آن برخواهم آمد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تکرار اشتباه گناه است وی بسیار نشنالیست است خداوند جزایش بدهد رئیس امور زنان سمنگان که تمام زنان از سو استفاده و رشوت خوری وی سالها فریاد زدند در باره اش چه تصمیم گرقته شد چون از قبیله وزیر است هر کار بکند معلوم نمیشود دلبر نظری تا چه اندازه اشتباه نماید تا یک وزارت را به خاک سیاه بنشاند آنوقت پارلمان از کمیشن کاری دست خواهد کشید و حقیقت را بیان خواهد نمود یا چه وقت ؟

>>>   جناب وزیر زنان با چه جراتی از طالبان می خواهد که عاملان خشونت زنان را جزا بدهد؟ ما از خود، دادگاه عالی داریم، دادستانی کل داریم ما چطور باید به مخالفان مسلح کشور پناه بریم؟ هاشمی خاطر نشان ساخت: حرف های جناب وزیر قناعت بخش نبوده و نمایندگان مجلس باید قانون را رعایت کنند وآن را تطبیق نمایند و تصمیمی درست در این مورد بگیرند.

>>>   عکس و عکس
شماری را می بینم در شبکه های اجتماعی دم از مدنی گری و عدالت طلبی و فساد ستیزی می زنند. اما، وقتی با یک دزد کلان و مافیای سیاسی عکس یاد گاری می گیرند متوجه می شوی که در کنار یک دزد، یک فاسد و یک مافیا و خائن دهن همین به ظاهر عدالت طلب و فعال مدنی تا بیخ گوش از خوشی و هیجان باز مانده است.

>>>   كسي براي طالب ها همكار نباشد درحكومت جايي پاي ندارد !

>>>   سلام. اینکه خانم وزیر از طالبان خواسته است که به حقوقی زنان احترام بگذارد آیا این کاری بدی هست ؟؟؟ ودیگر اینکه از خانم وزیر انتقاد می که جناب وزیر زنان با چه جراتی از طالبان می خواهد که عاملان خشونت زنان را جزا بدهد؟ که ما خود داد گاه عالی داریم دادستانی کل داریم ، کدام داد گاهی عالی ؟؟؟؟ حال در مناطق که تحت اشغال طالبان هست هم دادگاه عالی شما هست ؟؟؟؟ باور کنید که این انتقاد شما از خانم وزیر کاملاً غیری منطقی است .
طاهر

>>>   به نظر دهنده دوم ، صحیح است که قاضی ، دادگاه وحاکم داری ، اما افسوس که اکثر آنها رشوت خور ، اختلاسگر و خاین به قوانین و مردم هستند .
نازی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است