گندم کشور 800 کارخانه آرد پاکستان را ورشکست کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۵/۴/۲۳ کد خبر: 118137 منبع: پرینت

مسوولان اتاق تجارت و صنایع کشور می‌گویند: که بالانس تجارت افغانستان و پاکستان 500 میلیون دالر کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، خان جان‌الکوزی، معاون اتاق تجارت می گوید: اوضاع سیاسی افغانستان و پاکستان بر اذهان مردم تاثیر گذاشته و مارکت ها و فروشگاه افغانستان دیگر تقاضای کالای پاکستانی را ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: در صورتی که مارکت ها در داخل تقاضا نکند، واردات کالای پاکستانی نیز کاهش می‌یابد.

در همین حال وزارت تجارت و صنایع می‌گوید افغانستان در بخش تولید گندم تقریبا خودکفا شده و بیشترین نیاز گندم شهروندان در داخل کشور تولید می‌شود.

رسانه های پاکستان نیز خبر می دهند که به دلیل کاهش واردات گندم افغانستان بیش از 800 کارخانه تولید آرد در این کشور بسته شده است و تمام کاگران این فابریکه بیکار و این کارخانه ورشکست شده است.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین گزیه موثر مبارزه با تروریزم که اثرات سازنده دارد بلند بردن تعرفه گمرکی بالای صادرات کشور اسراییل دوم است بااین کار صنایع داخلی شده نموده زمینه اشتغال هموطنان مابیشتر ومحصولات بی کیفیت کشور یهود ثانی مشتری دیگری ندارد نمیداشته باشد زیر فشار داخلی مجبور به تغیرات مثبت در بالیسی اش میشودامید اراکین غافل ما خبر ودست به عمل شوند..... راستگو

>>>   کفته اند که اول خانه پر از کندم کن وبعد فکرزن کن
شکر خداوند است که رحمت اش را برمردم ما رواداشته است .که مردم کشور ما دیگر بسوی خرید مواد بی کیفیت پاکستانی ها نمی روند
اگر اقای کرزوی از اول چنین فکر رامی نمود و بازراهای کابل را پر از مواد بیکفیت پاکستان نمی کرد ما مروز مانند مردم ایران یک مقدار خود کفا میشدیم ...د برنوکران پاکستان در هر پست ومقا می که با شند
ک.م از کابل

>>>   آفرین مسئول اطاق های تجارت با این حرفهایت خوشحالم کردی ! اگر خان جان خان میبود میگفت ما ده ملیون دالر خسازت کردیم
ر

>>>   مردم کشور ما تصمیم بر ان دارند تا دیگر از تولیدات کالا های پاکستانی خرید نکنند وبعوض ان از کالا های کشور های اسیای میانه و هندوستان و ایران بجای کالا های پاکستانی بی کیفیت استفاده کنند ودر مورد مواد خوراکی هم به همین مفکوره هستند بنابران تجار ما با درک این موضوع کاهش واردات شانرا از کشور پاکستان تروریزم پرور و حامی دهشت افگنی در جهان گرفته اند زیرا عرضه وتقاضا در تجارت مطرح است .

>>>   وزارت تجارت محض دروغ کلان می گوید افغانستان در بخش تولید گندم تقریبا خودکفا شده است
افغانستان به یکی از طولانی ترین جنگ های تحمیلی تاریخ منطقه مبدل شده است و طی سی و پنج سال علاو بر تلفات انسانی در بخش های متعدد خسارات هنگفتی بر پیکر اقتصاد کشور زیبا ما وارد گردیده است و به سازمان جهانی ملل متحد هوید است که بنابر عدم فقر رهبر و رهبریت در سنا و پارالمان افراد کم توان با اسناد جعلی از کشور های همسایه و عربی در پست وزیر ، معاون و مشاور جای گرفته اند ، با تا سف که این افراد به دلیل ضعف دانش و ناتوانی کاری در طی بیشتر از دوسال حکومت وحدت ملی به فکر ریختن کدام طرح و برنامه برای بهبود شرایط اقتصادی و رفاه مردم بیچاره کاری نکرده اند و به همین خاطر 60 درصد مردم ما به نیازهای ابتدایی شان شامل : آب آشامیدنی، کمترین غذای روزمره یک پارچه نان خشک ٬ خدامات بهداشتی و حتا یک سرپنا عادی دسترسی ندارند. و طبق گزارش سازمان بین المللی یونسف اعلام کرد که دقیقا ۴۰ درصد اطفال افغانستان از سوء تغذیه رنج می برند.
با تسف باید تذکر داد : فقر امروز ه در کشو ما به دلیل بحران مدیریت ناشی از فقر رهبریت است در نحو حکومت داری خوب و هم ادامه کابرد شیوه های کشت سنتی زراعت قرو ن اوسطی و نبود شبکه های آب رسانی برای مدیرت آب و عدم اجرای سیستم های آبیاری مدرن و عدم استفاده از ابزار اگر و تخنیک در کشت زراعت امروز مردم افغانستان به کمبود مواد غذایی و با تاسف که اطفال کشور ما گرفتار سوء تغذیه هستند و میزان فقر در کشور ما از عدم مدیریت حاکمان و بی مسْوولیت وزیران در قبال مردم در حال حاضر فقر و ناداری هر روز در بین مرد م کشورما بیشتر شده روان است و همچنان از عدم توجه دولت به زیر ساختهای اقتصادی بخصوص پروژه های تنظیم آب در روستا ها اثرات بیکاری و محرومیت از رفاه و آسایش و امکانات مادی زندگی مردم روستاها ی این کشور را با تاسف به شدت تحت تاثیر قرار داده و آنان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.
باید یادهنی گرد که : رفاه و آسایش و امنیت اجتماعی جزء کار کرد ه های اصلی حکومت با تجربه در حکومت داری خوب است بنا ؛ دولت شاسته سالار وظیفه دارد برای اتباع کشور امکانات کار ٬ مسکن ٬خدمات در مانی آموزشی و تامین آب آشامیدنی غذایی مصون را در شهر و روستا ها برای مرد فراهم کند و با ایجاد فارم های زراعتی و فعالیت سیستم های گرین هوس ای را برای بی بضاعت تان و با فعالیت کار خانه ها زیربنایی اقتصادی شهر و رستا ها را باهم وصل کند و مردم روستاها را از بیکاری دایمی و تنگ دستی و ناداری به سمت کامل سوق دهد.
در حالیکه زراعت ستون فقرات اقتصاد افغانستان را تشکلیل می دهد ٫ از یک سو زمینه ایجاد اشتغال حدود ۸۰ درصد از جمعیت افغانستان و از طرف دیگر در بهبود زراعت با کیفیت ومصونیت غذایی است و اراضی بایر کشور را و سعت بخشد و سعت بخشیدن اراضی بایر به زمین های زراعتی بخاطر این است که افغانستان از بحر دور افتیده این کار باعث احیای اماکن مرطوب یعنی گسترش ساحت سبز که با عث بوجود آمدن محیط زیست سالم است و در نتجیه حفظ برفچالها و یخچالهای طبیعی ما باعث شادابی کشور ما می شود.
البته ؛ غذایی تولید شده از مزارعه الی مصرف باید مصون باشد ٫ آموزش در علوم غذایی و تکنالوژی غذایی با ید کادر ها بسویه بالاتر از لسان آموزش دیده شود.
چون افغانستان از لحاظ منابع آبی غنی ترین کشور در منطقه است و از بابت برف چالها و یخچالها قلل سلسه کوه های هندوکش باعضمت که در جغرافیه کشور ما استقرار یافته است واز این بابت افغانستان سرتاج منابع آبی منطقه در قلب آسیا است.

>>>   کارمشکلی نیست تمام شان برای اینکه ازاین مشکل رهایی یابند میفرستند افغانستان تا با عمل یک انتهاری بهشت آتین برن بااین کار پندین فایده بدست می آورند
1-بااین عمل فشار روی جوامع بین المللی وسران افغانستان اورده امتیازاتی بیشری کسب می کنند
2-فرصت شغلی ایجاد می شود براشون
3-برای کسرت مردها زنان ودختران زیادی بی شوهر میشن وانتخاب برای ملا نماهای ..... آسان ترمیشه
4- جلوگیری ازافزایش جمعیت پا کستان میشه تا نان خوردن برا شون مهیا گردد
وطن دوست افغان

>>>   دولت افغانستان غیرت کند فقط در فصل برداشت یا درو گندم با دهاقین للم کار کشور خصوصآ در شمالغرب کشور همکاری بسیار کوچکی بکند و یک دوره حداقل 10 دستگاه کمباین بخرد تا کم کم افغانستان خودکفا که هیچ بلکه به آسانی صادرکننده گندم در منطقه و جهان شود

>>>   سمنت هرات و پلخمری راهم فعال سازید تا هشتصد فابریکه سمنت اسرائیل هم غیر فعال گردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است