در جلسه غنی و عبدالله و کارتر چه گذشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۵/۴/۲۳ کد خبر: 118134 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا دیدار کرد.

به گزارش ریاست جمهوری، در این دیدار که در ارگ انجام شد و داکتر عبدالله رییس اجرایی نیز حضور داشت، هر دو جانب در مورد تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و مبارزه با تروریزم، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر دفاع امریکا در رابطه به تصامیم اخیر رییس جمهور اوباما از جمله ازدیاد صلاحیت های قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، تمویل مالی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و تمدید میعاد حضور نیروهای امریکایی، معلومات داد.

اشتون کارتر توانایی و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در راستای حفاظت از کشور شان و مبارزه با تروریزم ستایش کرده گفت که فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اقدامات حکومت افغانستان در عرصه اصلاحات و دستآورد آن در این زمینه، ما را بر همکاری و حمایت بیشتر ترغیب کرده است.

وزیر دفاع امریکا، افغانستان و امریکا را به عنوان دوستان خوب در سطح بین المللی دانست و تعهد نمود که مردم و حکومت امریکا تا زمان ضرورت در کنار مردم و حکومت افغانستان باقی خواهند ماند و کمک و همکاری خویش را از آنان دریغ نخواهند کرد.

در مقابل رییس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به وزیر دفاع امریکا، از تصمیم اخیر رییس جمهور اوباما تشکری کرد و نقش اشتون کارتر را در خصوص این تصمیم و بررسی وضعیت افغانستان مورد ستایش قرار داد.

همچنان رییس جمهور غنی از تلاش های جنرال نیکولسن قوماندان عمومی نیروهای ناتو و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم، تشکری کرد.

در این دیدار هر دو جانب در مورد اجماع منطقوی، همکاری های اقتصادی و مبارزه مشترک علیه تروریزم بحث و تبادل نظر کردند. همچنان وزیر دفاع امریکا گفت که کشورش از پروسه صلح و مذاکرات، تحت رهبری افغانها حمایت می کند.

در این دیدار داکتر عبدالله رییس اجرایی ضمن تشکری از همکاری امریکا به افغانستان و تصمیم اخیر رییس جمهور آن کشور، نشست وارسا را بخاطر همکاری جامعه بین المللی به افغانستان، موثر دانست و از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کرد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است