توافق نظامی مهم عربستان با اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۵/۴/۲۳ کد خبر: 118120 منبع: پرینت

جنرال "گادی ایزنکوت" گفت که "عینات شلاین" سفیر اسراییل و همتای سعودی او "خالد الفیصل بن ترکی" سفیر عربستان در اردن، در جلسه ای که توسط "ولید عبیدات" سفیر اردن در اسرائیل برگزار شد؛ دیدار و گفتگو کردند.

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی از دیدار سفیر عربستان و همتای اسراییلی او در اردن و احتمال تسلیم یک پایگاه هوایی در اقیانوس هند به اسراییل خبر داد.

به گزارش تارنمای " الدیوان"، جنرال "گادی ایزنکوت" گفت که "عینات شلاین" سفیر اسرائیل و همتای سعودی او "خالد الفیصل بن ترکی" سفیر عربستان در اردن، در جلسه ای که توسط "ولید عبیدات" سفیر اردن در اسراییل برگزار شد؛ دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در امان پایتخت اردن و در حاشیۀ جشن ملی هفتادمین سالگرد استقلال این کشور انجام شد؛ تازه ترین تحولات منطقه ای مورد بررسی قرار گرفت و موضوع گفت و گو بیشتر حول محور چالش های عربستان در یمن می چرخید.

"خالد الفیصل بن ترکی" سفیر عربستان در اردن در این گفتگو با اشاره به طولانی شدن جنگ در یمن گفت که کشورش ناچار است راهبرد جنگ را تغییر دهد از این رو بسیار مایل به استفاده از تجربیات نظامی اسراییل است.

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از سفیر رژیم صهیونیستی گفت که اسراییل برای ارایۀ مشاورۀ نظامی به عربستان در جنگ با یمن آمادگی کامل دارد اما همکاری دو جانبۀ اسراییل-عربستان در یمن، مشروط به اعطای پایگاه هوایی تعز در نزدیکی دریای سرخ به اسراییل خواهد بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است