گزارش گاردین از کمک‌های مخفی به داعش
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۵/۴/۲۳ کد خبر: 118116 منبع: پرینت

کمک های مالی شاهزادگان عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی به داعش هشدار نمایندگان پارلمان انگلیس را درپی داشته است.
روزنامه گاردین (guardian) نوشت: نمایندگان پارلمان انگلیس گفتند، عربستان سعودی باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا جلوی تامین مالی مخفی داعش را بگیرد.

براساس این گزارش، کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس خواستار این شد که عربستان سعودی و دیگر کشورهای سنی گام های بیشتری بردارند تا مطمئن شوند اعضای خانواده های حاکم بر این کشورها به صورت مخفی به داعش کمک مالی نمی کنند.

گاردین افزود: این کمیسیون در گزارشی که از وضعیت مالی داعش منتشر کرده، مدعی شد این سازمان تروریستی که در سوریه و عراق مستقر است به صورت روزافزونی با بحران مالی روبروست و به اخاذی و گرفتن مالیات های اجباری متوسل شده است.

این گزارش همچنین بیان می دارد، بودجه و منابع مالی داعش کاهش یافته و علت آن هم سقوط قیمت نفت، حملات هوایی به زیرساخت های مالی این گروه و کاهش توانایی داعش در انجام عملیات در سیستم رسمی و غیررسمی بانک های عراق است.

گاردین در ادامه نوشت: اما جنجالی ترین بخش گزارش کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس جایی است که این کمیسیون بیان داشته، وزارت کشور عربستان غیرقانونی بودن کمک شهروندان سعودی به داعش را اواخر مارس سال 2015 تصویب کرد.

این کیمسیون در مقابل اشاره کرده که انگلیس، داعش را در ژوئن 2014 به عنوان سازمانی کاملا تروریستی معرفی کرده بود.

کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس به نقل از "توبیاس الوود" معاون وزیر خارجه این کشور در امور خاورمیانه می نویسد: بسیار سخت است که بفهمیم خانواده های سلطنتی برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] در کجا پول های خود را هزینه می کنند.

این کمیسیون پیشهاد داده که وزارت امور خارجه انگلیس با شرکای منطقه ای همکاری کند تا مطمئن شود آن ها توانایی لازم را دارند و با قوانین محلی جلوی تامین مالی داعش را می گیرند و این گروه نمی تواند در آینده از این کمک های مالی بهره مند شود.

گاردین در پایان نوشت: "جان بارون" رییس کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس گفت، در شرایطی که وضعیت مالی داعش تخریب شده، نیاز بیشتری به اقدامات انگلیس وجود دارد تا به دولت عراق کمک کند و جلوی عملیات های داعش در سیستم مالی این کشور را بگیرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انګلیس روی دوم سکه تروریزم جهانی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است