رویدادهای عراق در روز گذشته 22 سرطان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۲    ۱۳۹۵/۴/۲۳ کد خبر: 118113 منبع: پرینت

** صدر خواستار اقامه دعوی علیه انگلیس در خصوص جنگ 2003 عراق شد
مقتدی صدر امروز در واکنش به گزارش «چیلکات» در خصوص دخالت انگلیس در جنگ 2003 عراق، خواستار اقامه دعوی علیه دولت انگلیس شد.
وی افزود: چنانچه دولت عراق نسبت به اقامه دعوی قضایی علیه دولت انگلیس اقدام نکند، این وظیفه مردم و حقوق دانان عراقی است که در این خصوص اقدام کنند و ما نیز از آن ها حمایت می کنیم.

** داعش عناصر فراری خود را از قیاره اعدام کرد
منابع آگاه از موصل افزودند، در پی فرار شماری از عناصر گروهک تروریستی داعش از قیاره و آزاد سازی پایگاه هوایی این شهر از سوی نیروهای عراقی، داعش این عناصر فراری را در میدان مرکزی شهر اعدام کرده است.

** هلاکت 18 تروریست های داعش استان صلاح الدین عراق
در عملیات نظامی نیروهای واکنش سریع پولیس فدرال عراق، 18 تروریست داعش در شهرستان بیجی استان صلاح الدین واقع در شمال عراق کشته شدند.

** گزارش کمیته امنیتی پارلمان عراق در خصوص انفجار کراده
کمیته امنیتی پارلمان عراق روز سه شنبه گزارش خود را در خصوص انفجار تروریستی کراده به پارلمان این کشور ارایه کرد و بر اساس این گزارش موتر انفجاری از سوی پولیس بازرسی شده بود؛ اما مواد انفجاری از این موتر کشف نشده بود.
موتر بمب گذاری شده از استان دیاله به سمت منطقه کراده بغداد آمده بود و نیروهای امنیتی پس از مشکوک شدن به راننده این موتر، با کمک سگ های پولیس (K9) به مدت هفت دقیقه اقدام به بازرسی از این موتر کرده؛ اما هیچ چیزی مشکوکی کشف نمی کنند.

** انفجار دو بمب در بغداد ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت
منابع خبری عراقی گزارش دادند، در پی وقوع انفجاری در جنوب بغداد دست کم دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.
صبح امروز نیز یک موتر بمب گذاری شده در بازار تره بار منطقه الراشدیه واقع در شمال بغداد منفجر شد که بر اثر این انفجار تا کنون دستکم 12 نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

** پیشروی نیروهای عراق در جنوب موصل
'نوفل حمادی' استاندار نینوا اعلام کرد که نیروهای عراقی دو روستای زهیلیه و جحله را آزاد کرده و مجتمع های اطراف پایگاه نظامی القیاره را به محاصره درآوردند.
وی افزود: با آزادسازی این مجتمع ها ٬منطقه الشرقاط از القیاره به طور کامل جدا می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من باجناب صدر کاملاًموافقم.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است