گروه ملا رسول آماده صلح با دولت افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۵/۴/۲۱ کد خبر: 118072 منبع: پرینت

تعدادی از طالبان آماده پیوستن به پروسه صلح در کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، مولوی عطاء الرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح، امروز دوشنبه 21/4/95 در صحن علنی مجلس در خصوص پیگیری پروسه صلح با طالبان گفت: گروه ملا رسول اعلام کرده اند که ما آماده هستیم تا به صلح بپیوندیم. تماس های ابتدایی با آنها گرفته شده است اما هنوز در سطحی نیست که ما آن را مطبوعاتی و علنی بسازیم.

وی افزود: علاوه بر آن طالبان هشت گروه هستند و ما با بسیاری از آنها در تماس شده ایم. امیدوار بودیم که نشست های چهارجانبه نتیجه دهد و ما در سطح رهبری با آنها در تماس شویم اما حالا که این اتفاق رخ نداد مجبور هستیم با تک تک گروه ها در ارتباط باشیم و برای صلح تلاش کنیم.

سلیم گفت: هرگاه گفتگوها به حدی رسید که نتیجه ای محسوس و ملموس داشت نتیجه برای عموم و نمایندگان گزارش داده خواهد شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مولوی عطا می خواهد گردن ملارسول را آی اس آِ بزند ، چرا افشا کردی بیچاره رابه کشتن دادی!

>>>   خلاصه کلام کمکهای ناتو ثابت شد طالبان هشت گرو شده حالا رهبران باید مصرف کند

>>>   او مولوی صائب اگه شما با هشت تای موجود صلح کنین، پاکستان و خادم حرمین شرفین و اعوان و انصارش فوراً به جای هشت ده تای دیگه میسازه

>>>   یک نفر شان ملا منان نیاری است که دیگر راه جز صلح ندارد اگر به پاکستان برود او را مثل ملا رسول خواهد کشت

>>>   اوج مـنـافـقـت !
{ روزنامه (The Nation) چاپ پاکستان گزارش کرد.
سرتاج عزیز مشاور ویژه نوازشریف در امور امنیتی و سیاست خارجی می گوید که پاکستان هر چه در توان دارد در جهت کمک به گفت و گو های صلح افغانستان انجام می دهد. وی در مصاحبه با رادیوی دولتی پاکستان نیوز اظهار داشت که برقراری صلح در افغانستان باعث تقویت ثبات در پاکستان و منطقه است.
عزیز افزود که پاکستان طرفدار پیشرفت صلح و گفت و گو در افغانستان است. وی می گوید که پاکستان درعملیات «ضرب عصب» که افغانستان از آن راضی نیست، بدون کدام تبعیض علیه تمام گروه های تروریستی دست به عمل زده است. سرتاج عزیز می گوید که کابل به طور مداوم پاکستان را به خاطر حوادث ناشی از ضعف و بی ثباتی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در افغانستان مورد اتهام قرار میدهد. }
گیلگمش

>>>   کسیکه به خودی وفا نکرد به بیگانه وفا نمیکند. ,,,,عبدالله فاروقی,,,,

>>>   از چندین سال به اینطرف است که این شورای عالی صلح بی کفایت وبی دستاورد ضرر رسان مالی به خزانه خالی دولت به همین وعده های دروغین وفریبنده شان زمینه سوی استفاده از معاش های بلند دالری که تا ۱۸۰۰۰ دالر در ماه است برای خودشان مهیا کرده اند نه کدام کار وفعالیت مثمر ازین شورای صلح با این تشکیل وسیع دیده شد و نه کدام کار عملی از وعده های داده شده شان دیده شده به همین وعده ها دروغین فقط وفقط زمینه استفاده جویی ها ومصارف بیشمار مالی از خزانه خالی دولت را بخودشان مهیا ساخته اند وبس بهتر است که این شورای عالی بی کفایت وبی دستاورد منحل گردد واز همین مقدار پول هنگفت درسایر ضروریات عاجل کشور بمصرف برسد مثمر تر از بودن این شورای صلح است تنها سید احمد گیلانی ریس شورای صلح بیشتر از ۶۰-۷۰ نفر محافظ ومصارف ان بدوش دولت برای حفاظت خانه خود گرفته پس دیگر خود قیاس کنید بهسایر این اعضای شورای بی کفایت وبی درایت ضرر رسان مالی به خزانه خالی کشور ما .

>>>   امیدوار به صلح کردن نباشید تا زمانی که خارجی های اشغالگر در افغانستان حضور دارند . حبیب الله یوسفزی

>>>   مولوی سلیم بخاطری این مطلب را نوشته که در این روز ها مردم و رسانه ها از بیکاری شورای عالی صلح و تنخواه بیش از حد را روی زبان دارند. نشود که این موضوع عاد تر شود و تأثیر سؤ با لای معاش شان کند، وگر نه در جریان سالهای متمادی هم به خودشان و هم ملت افغانستان معلوم است که از دست شان جز خیانت کار خیری ساخته نیست.
حکیم کریمی

>>>   ھر طرف منافقت است
تمام این ھا قسم خور است این کر ھا موجود باشد ۱۰۰ سال دیگر ھم ارامیش نہ خوھد آمد اشغالگر در افغانستان حضور دارند
بہ ظاھر ۱۰۰% مسلیم
بہ بطین غیر ۱۰۰۰ % مسلیم
بہ تمام مسلیم و غیر مسلیم را اللہ { ج } ھدایت نصیب بیگرداند اگر ھدیت نباشد اللہ { ج } ازغذاب خود ھرچی زودتر گرفتار نماید
بہ آروزوتوفیق صرف از اللہ { ج }
محمد اسماعیل خان
قلیع ذال کندوز

>>>   یوسفزی چتلستانی نا بودی کامل شما ودارودسته تان بنام طالبان عنقریب رسیدنی است وقتیکه بادار تان امریکا از پاکستان اکنون ناراض گردیده وجهان هم انزوای پاکستان صد در صد است وبا انزوا کشیده شپدن پاکستان گروه ساخته پاکستان بنام طالبان نابود شدنی میباشد عنقریب خواهید دید ورهبران طالبان از طرف امریکا در هیچ جای دنیا در امن بوده نمیتواند مورد حمله قوای هواهی وزمینی نظامیان امریکایی قرار داده میشوند .

>>>   بسیار خوش شدم که ملا رسول به امر خدا(والصلح الخیر) لبیک گفت, اگر این موضوع راست باشد ملا رسول شخص قابل احترام خواهد شد!!!
هرکه از پاکستان نالید دوست ما است وازش حمایت میکنیم
افرین به صدای ضد پاکستان ملا رسول!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است