نشست های چهارجانبه باعث اجماع دیدگاه ها شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۵/۴/۲۱ کد خبر: 118069 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، امروز دوشنبه 21/4/95 نصیراحمد اندیشه، معاون اداری وزارت خارجه، ضمن ارایه گزارش از روند نشست های چهارجانبه، در خصوص هدف و دستاوردهای نشست های چهارجانبه برای صلح در صحن علنی مجلس گفت: توقیف کردن موضع گیری های متفاوت و گاه متناقض که پاکستان در برابر هر کشوراز جمله اهداف بود. زمانیکه نشست های چهارجانبه وجود نداشت، پاکستان می توانست بر ای هر کشور دیدگاه خود را مطرح کند و آن را بقبولاند.

وی افزود: نشست های چهارجانبه باعث شد که دیدگاه ها اجماع پیدا کند و یک هماهنگی میان دیدگاه ها به وجود آید.

اندیشه، در خصوص اهداف نشست ها به طور واضح گفت: هدف ما به طور واضح و مشخص بر دو محور بود. کسانی که می خواهند صلح کنند و در برابر کسانی که به صلح نمی پیوندند اقدام جدی خواهد شد و دوم اینکه، در صورت شکست روند صلح چگونه می توانیم دنیا و منطقه را همچنان با خود داشته باشیم.

معاون امور خارجه تاکید کرد که نشست های چهارجانبه صداقت افغانستان و عدم صداقت پاکستان را به جهانیان ثابت کرد. افزون بر این گرچه نشست های چهارجانبه به صلح نرسید، اما ما شاهد اقدامات عملی کشورهای جهان و منطقه در برابر کسانی که آشتی پذیر نبودند بودیم. همچنین کمک های جهانی و انعطاف پذیری آنها را به دنبال داشت.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است