طالبان برادران نقاش هراتی را تهدید کردند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۵/۴/۲۱ کد خبر: 118059 منبع: پرینت

دو برادر نقاش در هرات تهدید به مرگ شدند.

نثار احمد رحیمی و رفیع احمد رحیمی، دو برادر نقاش در ولسوالی چشت هرات هستند که مناسبت گشایش بندسلما، تصاویر نارندرا مودی نخست وزیر هند و اشرف غنی ریس جمهور کشور را نقاشی کرده بودند.

نثار احمد رحیمی فارغ تحصیل رشته هنر دانشگاه هرات است که از سوی ملا عبدالرحمان مالدار، فرمانده محلی طالبان در ولسوالی چشت شریف تهدید به مرگ شده است.

آنان می گویند: این فرمانده طالبان، ترسیم تصاویر رهبران هند و افغانستان را به ترسیم بت تشبیه کرده و با خلاف اسلام خواندن این اقدام، تهدید کرده است که آنان را به این دلیل محاکمه خواهد کرد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201607/201607110650202036.jpg

کد (22)

 

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   .... این طالبان را..... و بعزایش بنشینند. ....

>>>   خود تصاویر به بت شباهت ندارند، اما دیزاین اطراف تصاویر به دیزاین قرآن شریف شباهت دارد، از همین خاطر آنها را تحدید کردند.

>>>   حالا میتوانند به جرمنی بروند

>>>   نقاشی کشیدن انسان ها از نظره بسیاری از علمای اسلام جایز نیست اما نقاشی و کشیدن منظره هیچ ایرادی ندارد . و همین طور تهدید کردن انسان ها خلاف اصول اسلام و دین است و کسی حق ندارد دیگری را تهدید کند. بهتر بگویم ملتم از گرسنگی رنج میبرد و بعضی ها گیر میدهند به نقاشی این وظیفه شما نیست وظیفه شما اینست که امنیت جامعه افغانستان را تامین کنید و با اشغالگران بجنگید و انان را بیرون کنید . نه اینکه بروید به چند تا هنرمند گیر بدهید و انان را به بهانه اسلام شلاق بزنید .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   دولت ونیروهای امنیتی ما قبل از اینکه این مُلای جاهل ودرنده به دستور باداران پنجابی اش دست به عمل شیطانی اش بزند.باید گرفتار وبه پنجه قانون سپرده شود.

>>>   تهدید مرگ به خاطر نقاشی,,,باوصف مالدار بهتر موازن است,,,,نه وصف دیگر,,, عبدلله فاروقی

>>>   واقعاکه متاسف هستم بحال این جاهلان تاریخ
ع

>>>   آیا طالبان واقعآن دین شناس است اکر هست بچه بازی چرا
این دشمنان خدا زن را دشمن وبچه را در بیستر خواب خود دو دست می برند...

>>>   طالبان که عکس رامنع میکردند اما با عکس های روی دالر - کلدار پوند و افغانی سجده و قیام و قعود میکردند و میکنند چه میگویید؟
این منافقت است و مردم فریبی دروغ و تذویر وشیطنت.
عبدالله کندهاری

>>>   گروه مزدور خود فروخته شده طالبان اله دست پاکستان در خالیکه خودشان از دین بی خبر اند وبه امکن مقدسه مانند مساجد و مکاتب احترام ندارند مساجد و مکاتب را به اتش میکشند وقران سوزی میکنند ومسلمانان را در اثنای ادای نماز به شهادت میرسانند و با افتخار مسولیت حملات انتحاری وانفجاری شان را با سوزاندن قران پاک وبه شهادت رساندن مسمین نماز خوان را رسما به عهده میگیرند وبا این عمل شان که ترس از خدا وروز اخرت ندارند تهدید گروه مزدور طالبان بخاطر این است که این مسلمان نما های گروه طالبان محقق به دین معرفی کنند درحالیکه تمام اعمال شان خلاف دین اسلام ودساتیر اسلامی و انسانی وبشری است وبر علاوه این اعمال شیطانی شان بچه بازی هم از خصلت های بد دیگر شان است مطمین باش حبیب الله یوسفزی که مردم ما اشغالگران طالبان جاسوسان پاکستان را ازین کشور بیرون کرده اند ودیگر برای انها اجازه داده نمیشود که دوباره کشور مارا به حمایت پاکستان وبرای پاکستانتحت اشغال دراورند هنوز درد ها وزخم های گذشته شان فراموش نده است .

>>>   بلي بهانه براي پناهنده شدن در غرب است، خو ضرور نميبود كه تصاوير دو بت پرست را رسم مينموديد، عكس هاي اصلي شان كافي بود، در باره ترسيم چهره علماء اختلاف دارند كه حلال است يا حرام، اما عكس يا تصوير كاميره جواز دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است