مشاوره 35 میلیون دالری تونی بلر به امارات
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۳    ۱۳۹۵/۴/۲۱ کد خبر: 118037 منبع: پرینت

شرکت مشاوره‌ای متعلق به تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس "تقاضا کرده بود در ازای دریافت مبلغ هنگفت 35 میلیون دالر برای امارات متحده عربی "شهرت و نفوذ" به دست آورد.

روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد، اسناد متعلق به شرکت مشاوره‌ای تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس نشان می‌دهند که وی پیشنهاد یک توافق پنج ساله با امارات را داده بود که براساس آن به ازای هر سال هفت میلیون دالر دریافت می‌کند.

طبق این اسناد این پول "هزینه‌های حرفه‌ای" و مخارج از جمله هزینه‌های حمل و نقل تونی بلر را که گفته در اولین سال بعد از قرارداد دست کم 12 بار به امارات سفر خواهد کرد را پوشش خواهد داد.

آنگونه که روزنامه تلگراف گزارش داده، این پیشنهاد "شراکت راهبردی" در سپتامبر 2014 مطرح شده و شامل یک "دفتر مبله" که هزینه‌اش را وزارت امور خارجه امارات می‌دهد نیز می‌شود.

با این حال از آنجا که بلر همچنان تا قبل از کناره گیری در سال 2015 فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه بوده ممکن است وی در جریان فعالیت‌هایش برای دولت امارات مرتکب تعارض منافع شده باشد.

به گزارش تلگراف، در نامه‌ای که همراه با این پیشنهاد فرستاده شده ادعا شده که تونی بلر می‌تواند به "ایجاد شبکه‌هایی که بتوانند بر رهبران امارات سرمایه‌گذاری کنند" کمک کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است