یافتن مجرای قانونی برای مشکلات مهاجران در اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۵/۴/۲۰ کد خبر: 118025 منبع: پرینت

اشرف غنی رییس جمهور کشور با نماینده ی خاص اتحادیه اروپا در زمینه ی افزایش فعالیت های اقتصادی دیداری داشت که در این دیدار خانم موگرینی متعهد به انجام کمک هایی به افغانستان شد.
به گزارش ریاست جمهوری، اشرف غنی با خانم فدریکا موگرینی مسوول روابط خارجی و نماینده خاص اتحادیه اروپا دیدار نمود.

در این دیدار که در وارسا پایتخت پولند انجام شد، هردو جانب در زمینه‌های مختلف از جمله حل مشکلات مهاجرین افغانستانی، آمادگی‌ها برای نشست بروکسل و موضوعات مرتبط بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور غنی پیرامون تطبیق پروژه‌های بزرگ اقتصادی در افغانستان، اعمار بندها، حقوق زنان، همکاری‌های اقتصادی و مبدل شدن افغانستان به چهارراه آسیا به خانم موگرینی معلومات ارایه نمود.

نماینده خاص اتحادیه اروپا، تلاش‌ها و دستاوردهای حکومت وحدت ملی را در بخش‌های مختلف قابل قدر دانسته، گفت که تلاش‌های حکومت وحدت ملی در عرصه های تامین امنیت، حقوق زنان، تطبیق پروژه‌های بزرگ اقتصادی، افغانستان را در محراق توجه و اعتماد جامعه جهانی قرار داده است.

خانم موگرینی از آمادگی‌های نشست بروکسل به منظور تجدید همکاری‌های اقتصادی با افغانستان یاد نموده، اظهار امیدواری کرد که متحدین بین‌المللی افغانستان در این نشست بر همکاری‌های شان با این کشور تجدید تعهد نمایند.

وی گفت، قرار است که یک شب قبل از برگزاری نشست بروکسل، در خصوص پیشرفت‌های افغانستان و منطقه و موضوعات مرتبط بحث‌های همه جانبه صورت گیرد.

داکتر عبدالله رییس اجرایی در این دیدار، نقش کشورهای منطقه را در چنین بحث‌ها به ویژه در عرصه پیشرفت‌ها، دستاوردهای افغانستان، همکاری‌های اقتصادی، پروژه‌های انکشافی و فرصت‌های موجود مهم و ارزنده توصیف نمود.

نماینده خاص اتحادیه اروپا، با اشاره به مشکلات مهاجرین افغانستانی در کشورهای مختلف جهان گفت، باید به مشکلات مهاجرین افغانستانی مجرای قانونی و راه‌حل‌های دایمی جستجو گردد.

غنی گفت، اگر کشور یونان مهاجرین افغانستانی را بگونه گروهی اخراج نماید، این کار بر مشکلات مهاجرین افغانستانی می‌افزاید و باید در این زمینه یک پلان منظم ترتیب و مورد تطبیق قرار گیرد.

همچنان رییس جمهور کشور از مسوول روابط خارجی و نماینده خاص اتحادیه اروپا خواست که با توجه به وضعیت افغانستان، در راستای حل مشکلات مهاجرین افغانستانی همکاری همه جانبه صورت گیرد.

داکتر عبدالله ضمن تایید سخنان رییس جمهور کشور گفت، همکاران بین‌المللی و متحدین افغانستان با درنظرداشت شرایط موجود، باید به مشکلات مهاجرین افغانستانی راه‌حل‌های اساسی را جستجو نمایند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   متظور جناب رئیس جمهور و آقای عبدالله همان گدایی هست . نمیگویند که لطفاً مهاجران را بپذیرید . میگویند راه حل اساسی . یعنی همان گدایی مدرن

>>>   چه راه حل؟
شما پول های کمک های خارجی را در جیب های خود انداخته و خورد و برد و عیش ونوس کنید و مردم بیکار و بی روزگار بطرف اروپا روی بیاورند و مهاجر شوند.
چه کمک کند اروپا؟
شما خودتان مسؤل اعاشه و اباطه مردم تان هستید،نه کشور های خارجی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است