آمریکا و انگلیس به پاکستان برنامه می دهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۵/۴/۲۰ کد خبر: 118022 منبع: پرینت

آگاهان سیاسی بر این باور اند که برای صلح هیچ امیدی به پاکستان نیست. پروژه این جنگ در بیرون از منطقه و به دست کشورهای غربی است و راه حل آن در داخل افغانستان و یا پاکستان نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالودود پیمان، عضو مجلس نمایندگان، گفت: پاکستان هیچ برنامه و پروژه ای به طور مستقل ندارد. در دوران جهاد هم که این کشور از مجاهدین افغانستان، حمایت می کرد، این آمریکایی ها بودند که به آنها پالسی و برنامه می دادند. با همان سیستم گذشته، آمریکا و انگلیس هنوز به پاکستان پالسی می دهند و این کشور را در این برنامه ها و پالسی ها تمویل می کنند.

وی، در خصوص تمویل کنندگان طالبان و جنگ افغانستان بیان داشت: آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی تمایل دارند جنگی که در آن چچنی، ازبک، تاجیکستانی و چینی در سرحدات افغانستان است و جنگی دراز مدت به خاطر ناامن ساختن جنوب آسیا در سرحدات آسیای میانه وجود داشته باشد تا آمریکا بتواند عقده هایی را که از کشورهای آسیای میانه دارد جبران کند.

پیمان، افزود: آمریکا همانطور که نیروهای امنیتی افغانستان را حمایت می کنند به طالبان نیز کمک می کنند. بنابراین تصمیم جنگ صادقانه در برابر طالبان از سوی آمریکا وجود ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است