علت ناامنی و نابسامانی کابل چیست؟
جای تعجب است که مدیر جنایی شهر کابل، چگونه و با چه خاطر جمعی می گوید که وضعیت امنیتی در شهر کابل خوب است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۵/۴/۲۰ کد خبر: 118004 منبع: پرینت

بستر ناامنی ها وجرم های جنایی در کابل فراختر از پیش گردیده است. چنانچه گزارشی نشان می دهد که هر روز نزدیک به بیست رویداد جنایی در شهر کابل رخ می دهد. صف تهدیدهای امنیتی نسبت به گذشته نیز بالا رفته است. حملات هراس افکنانه، قتل، آدم ربایی و گونه های دزدی، هر روز از مردم این شهر قربانی می گیرند. هرچند سه نهاد مهم امنیتی، وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت دفاع در شهر کابل موقعیت دارند و تراکم نیروهای امنیتی در این شهر بیشتر از دیگر ولایت ها است اما فرماندهی پولیس کابل علت افزایش نابسامانی های امنیتی را در نبود امکانات لازم توجیه می کند. علت اصلی وضعیت کنونی کابل چیست؟

عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: اولین علتی که باعث شده کابل را به عنوان پایتخت و یا شهر وحشت نام گذاری کنیم، ضعف مدیریت امنیتی شهر کابل است. متاسفانه کسانی که امروز در راس مدیریت امنیتی شهر کابل مخصوصاً مدیریت نظامی قرار دارند کسانی هستند که بعد از مدتی کار، مشخص شده که صلاحیت لازم را برای آوردن امنیت و برای هماهنگی نیروها ندارند و ما امروز شاهد خواب رفتگی و غبارگرفتگی و حتی افول توجه نیروهای امنتیی هستیم.

رحمانی، ادامه داد: ما امروز گارنیزون امنیتی شهر کابل را داریم که میان وزارت دفاع، ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت داخله ایجاد شده و در راس آن فرمانده گل نبی احمدزی است. متاسفانه به رغم اینکه ما می بینیم که ظاهراً یک نوع هماهنگی بسیار جدی وجود دارد ولی چون ماموریت اصلی حفاظت از امنیت شهر کابل مخصوصا در برابر سرقت ها، اختطاف ها و حملات هراس افکنانه مربوط به پولیس امنیتی کابل است ما می بینیم که بازهم شاهد یک هماهنگی نیستیم.

وی، با بیان اینکه متاسفانه امسال و سال گذشته وضعیت عمومی زندگی در سطح کابل بسیار خراب شده است و فقر بیداد می کند، افزود: به همین لحاظ هم به میزانی که فقر از یک دروازه شهر وارد می شود ایمان از دروازه دیگر خارج می شود. همانطور که اشاره شد، در کابل روزانه شاهد حداقل بیست رویداد ثبت شده دزدی و سرقت هستیم و به گزارش مردم در نقاط مختلف شهر افرادی با لباس نظامی به مردم تعرض می کنند. فقر و وضعیت نابسامان زندگی مردم سبب شده است که ما شاهد چنین چیزی باشیم. عمده ترین علت بالارفتن گراف سرقت ها، ترورها، اختطاف ها، دزدی ها و آنچه که باعث شده بگوییم کابل شهر وحشت است، ضعف مدیریت کلان فرمانده پولیس است. یعنی جناب جنرال رحیمی و مدیر جنایی شهر کابل.

این نماینده مجلس، درخصوص علت اصلی ناامنی ها در کابل گفت: جای تعجب است که مدیر جنایی شهر کابل، چگونه و با چه خاطر جمعی می گوید که وضعیت امنیتی در شهر کابل خوب است. ما در همین سال و سال گذشته شاهد چیزی حدود یک هزار و پنجصد واقعه ثبت دزدی موتر از کابل بودیم. شاهد هزاران واقعه ثبت شده و ثبت ناشده دزدی از خانه ها هستیم. عمده ترین علت بالا رفتن ناامنی ها، سرقت ها، ترورها، اختطاف ها در شهر کابل مدیریت کلان فرماندهی امنیتی کابل است و تازمانیکه این مدیریت روی کار باشد باشد حال این شهر خراب خواهد بود.

رحمانی در پایان گفت: ما در حال حاضر چهارده هزار پولیس داریم. ما به جای اینکه از این چهارده هزار پولیس استفاده خوب و هماهنگ در جهت مبارزه با سرقت ها، اختطاف ها و هراس افکنی ها کنیم بخش عمده ای از مدیریت های جنایی ما و کشف و کنترل ما مصروف کارهایی هستند که وظایف درجه یک آنها نیست. آنها در یک نوع خواب رفتگی به سر می برند. مثلا وقتی انفجار انجام گرفت، آنها می روند و به مکان حادثه سر می زنند. این کار نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. که هیچ فایده ای برای مردم ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   علت ناامنی وجنایات افراد کارکشته ونیروهای امنیتی البته
مقاماتیکه درقدرت استند میباشد

>>>   مدیرت پولیس شهر کابل خود در ست هوتخیلی ها دزد و رهزن است و از جمله ء نفر های خاص غنی کوچی میباشد۰

>>>   پلیس خود جنایت کار است

>>>   اگر خواهر زاده رحمانی منحیث قوماندان کندک دروازه های کابل مقرر میشد در انصورت قوماندان کابل و پولیس کابل بهترین خدمتکاران جامعه بودند، اکنون که قضیه برعکس است و قوماندان کابل به خواست رحمانی لبیک نگفته است چنین شایعه پراگنی میکند. جای افسوس است که شبکه افغان پیپر به اصطلاح عام به دهل کمیشن کارانی چون رحمانی میرقصد و هر یک روز در میان مقاله های دنباله دار در مورد پولیس کابل و خاصتا قوماندان کابل به دست نشر میسپارند.
ش ش ق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است