دو کشته در انفجار موتر بمب‌گذاری شده در ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۵/۴/۲۰ کد خبر: 118001 منبع: پرینت

انفجار این موتر بمب گذاری شده در ایست بازرسی نیروهای امنیتی ترکیه در روستای "جویزپینار" در استان ماردین در نزدیکی مرز با سوریه رخ داد.
منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند، در حمله شبه نظامیان کرد وابسته به پ.ک.ک علیه یک ایست بازرسی ارتش این کشور از جمله با استفاده از یک موتر بمب گذاری شده، دست کم دو نفر شامل یک سرباز و یک غیر نظامی کشته و هفت سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انفجار این موتر بمب گذاری شده در ایست بازرسی نیروهای امنیتی ترکیه در روستای "جویزپینار" در استان ماردین در نزدیکی مرز با سوریه رخ داد.

به گفته منابع امنیتی، در پی این حمله، نیروهای امنیتی بیشتری به منطقه اعزام شدند تا عاملان حمله را دستگیر کنند. آمارهای اولیه از زخمی شدن 11 سرباز در این حمله حکایت داشت. همچنین این حمله یک روز بعد از آن رخ داد که سربازان ارتش ترکیه در درگیری‌های دیگر مناطق دست کم 19 شبه نظامی پ.ک.ک را کشتند.

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان این کشور در ابتدا روز جمعه دریافتند، شبه نظامیان کرد در حال تدارک یک حمله علیه یک پایگاه ارتش ترکیه در منطقه سمدینلی در استان هکاری هستند. این بیانیه همچنین تصریح کرد که نیروهای مسلح ترکیه در درگیری‌های بعد از آن 17 شبه نظامی پ.ک.ک را کشته و سلاح‌ها و مهمات آنها را کشف و ضبط کردند.

همچنین در منطقه باس‌قلعه در استان وان نیز نیروهای امنیتی ترکیه هنگامی که در حال از بین بردن مین‌های کار گذاشته شده در حاشیه یک جاده بودند با شبه نظامیان پ.ک.ک درگیری پیدا کرده و دو تن از آنها را کشتند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ترکیـــــــــــــه بزودی از نقشه جهان پاک میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است