توزیع کتاب «عملیات انتحاری» در عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۶    ۱۳۹۵/۴/۲۰ کد خبر: 117989 منبع: پرینت

بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، دولت سعودی مجوز انتشار یک کتاب حاوی مشوق‌هایی برای عملیات تروریستی و انتحاری، به صورت نامحدود و بدون ممیزی را صادر کرده و این کتاب وارد بازار کتاب عربستان و کتابخانه‌های این کشور شده است.

در گزارشی که رسانه‌های عراقی درباره توزیع کتاب «عملیات انتحاری» در عربستان انتشار داده‌اند، به فصل‌ها و موضوعات کتاب «الاعمال الفدائیه» از نظر محتوایی پرداخته شده که در آن انواع فتاوا و دیدگاه‌های وهابیت درباره عملیات انتحاری و جنایتکارانه علیه کسانی که مرتد و کافر می‌خواندشان، درج شده است.

در این کتاب که سامی المحمود، مؤلف آن، به فتاوا و نظرات فقهی صدها تن از فقها استناد کرده، یک فصل ویژه احکام مربوط به انجام عملیات انتحاری توسط زنان وجود دارد.

در بخشی از این کتاب هدف قراردادن غیرنظامیان و شهروندان بیگناه و حتی خبرنگاران توجیه شده است.

بر اساس این گزارش، مدیر یک مرکز مطالعات و پژوهشی که منصور النقیدان معرفی شده، درخصوص این کتاب گفته است، این کتاب عاری از نیرنگ و فریب نیست اما مساله اینجاست که چگونه به این کتاب اجازه ورود به بازار و عرضه آن به کتابخانه‌ها را داده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این نوع کتاب ها و فتواهایی که در آنها مطرح می گردد از حلقوم ملاهای بی سواد و متکبر سعودی های مفسد و از مغز های ضد اسلامی اسرائیل به فرماندهی شیطان رانده شده صادر می گردد.
عایشه از ایران

>>>   از تأثيرات اين فتوي در افغانستان چرا ياد نميكنيد؟ شوراي علماي كرام در افغانستان و علماي كرام كه در زير هر سنگ و كلوخ در سراسر افغانستان به كثرت موجود اند مليون ها دالر معاشات از طريق وزارت حج و اوقاف ، و و .... خمس، زكات، خيرات، مبرات، شوراهاي صلح وغيره وغيره وغيره،. بودجه بزرگ را حيف و ميل ميكنند يك بار هم كه شده اين كرام ها انفجار و انتحار ، اختطاف، برادر كشي و جنايات تروريستان را تقبيح و حرام اعلان نكردند، فتواي غير شرعي بودن انتحار را در سراسر افغانستان حجت نياوردند، اين جيره خواران وهابيت از سياست باداران خود پيروي ميكنند، لهذا دور نرويد و به ديگران قضاوت نكنيد ، فقط به وطن خود ببينيد أيا همين علماي كرام بعد از مردار شدن سران تروريست محافل فاتحه برگذار نكردند؟ نمي دانم چرا خود را فريب ميدهيم و جرئت گفتن حقايق را نداريم ، أيا روزگار سياه ما ازين هم بدتر خواهد شد؟ بالاتر از سياهي رنگي نيست
فرقانيار

>>>   واقعیت اسلام هم همین است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است