با کمک 5 میلیاردی، ناتو مدعی تر و کابل منزوی تر
نه تنها اشرف غنی و عبدالله با دست پر عازم وارسا نشده اند که حتی با دست پر هم باز نمی گردند، بلکه مبلغ قابل توجه درخواست شده در واقع اخاذی ناتو و غرب از افغانستان است نه اینکه برای ناامنی به حکومت باج بدهد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۵/۴/۱۹ کد خبر: 117973 منبع: پرینت

نشست وارسا همچون نشست بروکسل، نشست لندن، نشست برلین، نشست بن و دیگر کنفرانس ها و گردهمایی های بین المللی برای افغانستان و با محوریت تامین امنیت و کمک به ثبات و ترقی در کابل مورد توجه رسانه های ملی، منطقه ای و جهانی قرار گرفت و تحت تمرکز جدی سران حاضر و ناظر درآمد.

انتظار می رفت حضور همزمان روسای جمهور و اجرایی در پولند به دعوت رسمی دبیر کل ناتو، بر قوت و سنگینی موضع و مطالبات کابل از این ایتلاف بزرگ بین المللی به سرکردگی امریکا بیافزاید اما انتظارها برآورده نشد و صرفا مطالبات به سالانه 5 میلیارد دالر محدود گشت!

درحالی که عبدالله و اشرف غنی دوشادوش یکدیگر در چنین نشست های حایز اهمیتی اشتراک می جویند و دیگر امور مملکتی در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار را به تعویق می اندازند؛ انتظار می رود که هیات عالی رتبه ی اعزامی به پولند با هدف و برنامه گزینش شوند نه اینکه جابجایی برخی افراد فرمایشی تاثیری در مواضع و مطالبات حکومت از وارسا نداشته باشد.

برخلاف آنچه که ارگ ریاست جمهوری و برخی مطبوعات و سران مدعی آن هستند نه تنها اشرف غنی و عبدالله با دست پر عازم وارسا نشده اند که حتی با دست پر هم باز نمی گردند، بلکه مبلغ قابل توجه درخواست شده در واقع اخاذی ناتو و غرب از افغانستان است نه اینکه برای ناامنی به حکومت باج بدهد.

به عبارت دیگر، آنچه برای اعضا و سران عضو ایتلاف آتلانتیک شمالی و تمام نیروهای خارجی حاضر در قلب منطقه اهمیت دارد، نه امنیت و ثبات افغانستان بلکه تامین هرچه بیشتر و حفظ و گسترش منافع درازمدت خود در خاک کابل و مشرف به کشورهای قدرتمند همسایه و رقبای سیاسی و اقتصادی دیرینه است.

اعتراف و اذعان چندین و چند باره ی رهبران و روسای غربی بر دستاوردهای چند برابری از جنگ افغانستان و عراق بعلاوه ی بازگشت کامل سرمایه گذاری های اولیه ایشان در قالب کمک های مالی، شاهدی بر این مدعا است که در واقع حکومت و کشورمان مورد اخاذی قرار گرفته است نه حمایت و نه همراهی.

ناشی گری، بی تجربگی و غفلت رسانه ها و سردمداران سیاسی و اقتصادی و امنیتی افغانستان موجب شده است که سران ناتو در وارسا لبخند رضایت خود را زیر نقاب مصمم و جدی و ظاهر عدالت خواه و صلح طلب پنهان کنند و افزایش سربازان خارجی، تمدید مدت حضور در خاک کابل و دیگر تصمیمات در اصل مهم ولی حاشیه ای نمایانده شده را تحت الشعاع بزرگنمایی درخواست چند میلیارد دالری ارگ از وارسا قرار دهند و بدین ترتیب بدون کوچکترین زمینه چینی و نمایش به مقاصد مغرضانه ی خود دست یابند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت افغانستان در این اواخر توانسته آمریکا و ناتو را متقاعد به ایجاد فشار بر پاکستان در رابطه به پشتیبانی پاکستان از طالبان بسازد. این یک گام مثبت برای افغانستان است. الان اگر افغانستان بتواند تا ناتو نیروی هوایی افغانستان را بهتر تجهیز کند موفقیت دیگری برای افغانستان خواهد بود.
علی مشهد

>>>   جناب اشرف غنی ریس جمهور وجناب داکتر عبدالله عبدالله ریس اجرایی با دستان پر و کسب کمک های بیشتر مالی ونظامی از جانب ممالک کمک کننده به کشور بر میگردند و دشمنان خاک میهن را غمگین وغمگین تر ومایوس .مایوس تر در بر اندازی از حکومت وحدت ملی میسازد زنده وجاویدان باد افغانستان ازاد ومستقل نا بود باد دشمنان صلح وازادی کشورما افغانستان سربلند .

>>>   مهم همان پنج ملیارذ دالر بود،دیگر درخواست ها چیزی نبود که اجرأ شود.
اگر مداخلات پاکستان قطع شود و اگر امنیت در افغانستان تامین شود،نه صرورت قوای خارجی در افغانستان است و نه هم پنج ملیارد دالر سالانه.بدینصورت سه صد و پنجاه میلیون دالر صادرات افغانستان میماند و ده ملیارد دالر واردات و در نتیجه یک انفلاسیون کیهانی در افغانستان که یک دالر به صد هزار افغانی د با یک میلیون افغانی خواهد رسید.زیرا افغانستان هیچ اقتصاد ندارد و هیچ عاید ندارد و به یک کشور مصرفی تبدیل شده است.

>>>   اشرف غنی وعبداله همه را بین قوم وخویش خودتقسیم میکنند اگر نکردند ریش ماره چپه کل کنید سر تقسیمش ببینیدکه چی آدمکشیهاخواهد شد خداخیر کنه به مردم غریب وبیچاره که چیزی نمیرسه بجز درد ورنجش...س س

>>>   سلام نویسنده محترم گل کاشتی خلص مطلب را گفتی حرفی برای گفتن نماندی ودر اخر میخواهم اینم به گفته های شما اضافه کنم اونا (ناتو و دول خارجی) خسته شدن از بس که تنبان این دولت را در کمر دولت افغانستان قایم گرفتن ایکاش دولت مردهای ما بفکر خدمت به سرشان به برگرده و این تبان که هر لحظه امکان افتادن و رسواشدنش است را سفت و سخت خودشان قایم بگیرند که اول و اخرش خوشبختی مردم افغانستان با تلاش و جدیت خود مردم و دولت افغانستان امکانپذیر است بیایید ای ملت افغانستان باهم تعصبات قومی و مذهبی را ریشه کن کنیم که عامل همه ی بد بختیهای ما همین است حس وطن پرستی واقعی داشته باشیم حکومت هم باید در تمام زمینه ها تلاش کنند این تفکر که خودتان به زدوبندها و باندبازی ها و گماشتن سلیقه ای مقامات مشغول باشید و ملت هم از فرط گرسنه گی و بیچاره گی در پی یک لقمه نان باشند جوانان و اینده سازان مملکت هم در برزخ رسانه های مبتذل که تعداشان هم کم نیست سرگرم باشند طالبان هم که شده عزرائیل و افتاده به جان ملت آنموقع انتظار داشته باشيم که آمریکا و ناتو به مملکت ما رسیدگی کنند امنیت مارا تامین کنند کشور را ما خراب کنیم آنها بیایند درستش کنند خلاصه خوشبختی و بد بختی یک ملت مرهون زحمات و تلاش ان ملت است باید واقعیت ها را دید
معذرت میخواهم از پر گویی ام
نجیب بوستانی

>>>   کمک های 5 ملیارد ناتو وفرار جنرالان ارشداردوی افعانستان تعجب آور است.
برید جنرال عبدالکریم آتشه نظامی افغانستان در سفارت فدراتیف روسیه بعد ختم وظیفه به سویدن فرار نمود .
اطلاع از سفارت می افزاید که معاون همان اداره دگروال عارف هم فامیل خویشرا به المان قبلا فرستاده وعنقریب خودش نیز فرار خواهند گرد.
آدرس از هوتل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است