رییس جمهور آذربایجان در دیدار با رییس جمهور کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۵/۴/۱۹ کد خبر: 117972 منبع: پرینت

به گزارش دفتر ریاست جمهوری اشرف غنی در دومین روز سفرش به وارسا، با الهام علی اوف رییس جمهور آذربایجان دیدار نمود.

در این دیدار که در وارسا پایتخت پولند و در هوتل انترکانتینینتل انجام شد، روسای جمهور دو کشور پیرامون گسترش روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و آذربایجان در بخش‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور آذربایجان گفت، بر اساس دیدارها و تعهدات قبلی با مقام های حکومت وحدت ملی، آذربایجان در آینده نزدیک تسلیحات نظامی را به منظور تمویل قوای امنیتی و دفاعی افغانستان، به این کشور خواهد سپرد.

آقای علی اوف گفت، آذربایجان همچنان به سلسله همکاری‌های نظامی با افغانستان، بر علاوه ترمیم هلیکوپترها آماده است، تا در صورت نیاز شماری از هلیکوپترهای آن کشور را بگونه خدمتی به افغانستان بفرستد.

رییس جمهور غنی از همکاری‌های آذربایجان در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی نمود و با اشاره به فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری در افغانستان، از رییس جمهور آذربایجان خواست تا هردو کشور مشترکا در عرصه‌های تولید سمنت، افزایش محصولات زراعتی و تولید پنبه سرمایه‌گذاری نمایند.

رییس جمهور کشور گفت که بشمول ولایت هرات در اکثر ولایات افغانستان زمینه مناسب برای تولید پنبه وجود دارد و افغانستان سالانه ۲۵۰ هزار تن پنبه را تولید می‌نماید.

آقای علی اوف گفت، در آینده نزدیک هیاتی از وزارت اقتصاد این کشور به افغانستان سفر خواهد کرد و پس از بحث و مشوره با مقام های افغانستانی، به منظور تولیدات سمنت، افزایش محصولات زراعتی و تولید پنبه، ، پلان عملی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها خواهند ساخت.

وی افزود، در صورتی‌که حکومت وحدت ملی در بخش زمین زراعتی بخاطر افزایش تولیدات پنبه همکاری نماید و تسهیلات را فراهم سازد، در هر هکتار زمین زراعتی در افغانستان به شماری از افراد زمینه کار مساعد می‌گردد.

رییس جمهور کشور گفت که افغانستان با سرمایه‌گذاری مشترک با آذربایجان در بخش زراعت، از تجارب آن کشور استفاده خواهد کرد، که این کار باعث افزایش تولیدات محصولات زراعتی در کشور خواهد شد.

همچنان سران دو کشور رشد اقتصادی و فعالیت‌های ترانسپورتی را مهم دانستند و در رابطه به راه لاجورد نیز بحث نمودند.

رییس جمهور غنی از الهام علی اوف رییس جمهور آذربایجان تشکری نمود، که آن کشور بر علاوه همکاری در عرصه‌های اقتصادی و نظامی با افغانستان، بگونه مشترک علیه تروریزم نیز مبارزه می نماید.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مگر الهام اسم زنان نیست؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است