رییس جمهور غنی با رییس جمهور آمریکا دیدار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۵/۴/۱۹ کد خبر: 117971 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی در حاشیه نشست وارسا با بارک اوباما رییس آمریکا دیدار نمود.

به گزارش ریاست جمهوری در این دیدار که داکتر عبدالله رییس اجرایی نیز حضور داشت، رییس جمهور آمریکا گفت، نظر به ارزیابی‌های مسوولین سیاسی و نظامی آمریکا و بر اساس تعهد مردم و دولت افغانستان، تصمیم تمدید میعاد حضور سربازان امریکایی را اتخاذ نموده است.

اوباما از داشتن تعهد و دیدگاه واضح حکومت وحدت ملی نسبت به مردم افغانستان ستایش کرده، خاطر نشان نمود که تعهد و دیدگاه واضح حکومت افغانستان، آمریکا را برای حمایت از حکومت و مردم افغانستان ترغیب نموده است.

رییس جمهور آمریکا دستاوردهای حکومت وحدت ملی را قابل قدر دانسته، تصریح نمود که آمریکا و سایر کشورهای جهان به مثابه همکاران بین‌المللی افغانستان، در کنار این کشور باقی خواهندماند.

در مقابل رییس جمهور غنی از حمایت دولت و مردم آمریکا از افغانستان به ویژه از تصمیم اخیر بارک اوباما در رابط به تمدید میعاد حضور سربازان امریکایی در افغانستان،قدردانی کرد.

سران دو کشور پیرامون گسترش روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و آمریکا، مسایل امنیتی و همچنان تأمین صلح و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

دیدار رییس جمهور غنی با اوبا در حاشیه نشست وارسا در حالی صورت می گیرد که حزب اسلامی و طالبان شرط توافق خود را با حکومت وحدت ملی خروج نیروهای بین المللی از افغانستان اعلام کرده است.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وطنفروشان خاین اجیران پاکستان طالبان وحزب اسلامی میخواهندکه قوای خارجی که در تامین امنیت وسباط سیاسی کشور ما موثر ومفید است انهازودتر از کشور ما خارج شوند تا جای انها را بادار شان پاکستان پر سازد این ارمان شان را در گور با خود خاهند بردند چنانیکه ملا مر وملا منصور غلامان پاکستان با خود بگور بردند در زمان حکومت مجاهدین یک خارجی هم وجود نداشت چرا به همکاری مستقیم وبالفعیل نظامیان پاکستان بر بالای خاک ما حمله کردند وقسمت زیاد خاک کشورما را اشغال کردند تا اینکه بکمک جامعه جهانی بر رهبری امریکا اشغال گران با دادن تلفات سنگین مالی وجان با اشغال شان پایان داده شد وامروز این ادعا را دارند که خارجی ها در افغانستان است وما جنگ میکنیم که خارجی ها برایند مردمان اصیل وصاحب این ملک خواهان موجودیت قوای حافظ صلح ملل متحد برهبری امریکا را دارند اجیران خود فروخته شده دراین مورد هیچ حق وحقوقی ندارند تا حرف و نظری را ارایه کنند زیرا حرف و عمل شان به نفع بادار پاکستانی شان است نه به نفع مردمان این کشور .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است