جنگ افغانستان از سوی غربی ها تمویل می شود
برای صلح هیچ امیدی به پاکستان نیست. پروژه این جنگ در بیرون از منطقه و به دست کشورهای غربی است و راه حل آن در داخل افغانستان و یا پاکستان نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۵/۴/۱۷ کد خبر: 117943 منبع: پرینت

برنامه های بیشماری از سوی حکومت افغانستان و کشورهای عضو نشست های چهارجانبه برای صلح افغانستان ترتیب داده شد اما هیچ کدام از آنها به نتیجه ای نرسید. از این موضوع به چه نتیجه ای می توان دست یافت؟ آیا حالا که آمریکا برنامه ای به نام حمایت قاطع از نیروهای امنیتی افغانستان دارند کشور ما به صلح دست خواهد یافت یا خیر؟ آیا پاکستان بااین اعلام آمریکا تحت فشار قرار خواهد گرفت؟

عبدالودود پیمان، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خبر تودی» گفت: پاکستان هیچ برنامه و پروژه ای به طور مستقل ندارد. در دوران جهاد هم که این کشور از مجاهدین افغانستان، حمایت می کرد، این آمریکایی ها بودند که به آنها پالسی و برنامه می دادند. با همان سیستم گذشته، آمریکا و انگلیس هنوز به پاکستان پالسی می دهند و این کشور را در این برنامه ها و پالیسی ها تمویل می کنند.

وی، در خصوص تمویل کنندگان طالبان و جنگ افغانستان بیان داشت: آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی تمایل دارند جنگی که در آن چچنی، ازبک، تاجیکستانی و چینی در سرحدات افغانستان باشد و جنگی دراز مدت به خاطر ناامن ساختن جنوب آسیا در سرحدات آسیای میانه وجود داشته باشد تا آمریکا بتواند عقده هایی را که از کشورهای آسیای میانه دارد جبران کند. دنیا به طرف دو قطبی شدن روان است. ترکیه، سعودی و قطر و پاکستان و کشورهای غربی یک طرف هستند و روسیه و هند و ایران و کشورهای آسیای میانه یک طرف هستند. این طرف اول همه و همه در حمایت از طالبان نقش دارند. به طور مثال نمایندگی طالبان علناً در ترکیه وجود دارد. همان نمایندگی که در دوران جهاد افغانستان به مجاهدین داده بودند حالا به طالبان داده اند.

پیمان، با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا می دانند که آمریکا و انگلیس برنامه هایی در افغانستان دارند و می خواهند به آن برنامه ها برسند، افزود: این کشور همانطور که نیروهای امنیتی افغانستان را حمایت می کنند به طالبان نیز کمک می کنند. بنابراین تصمیم جنگ صادقانه در برابر طالبان از سوی آمریکا وجود ندارد. چندی قبل نماینده ناتو گفته است که هم اکنون القاعده داخل طالبان پناه برده است تا ما آنها را هدف قرار ندهیم. این گفته به روشنی می رساند که آمریکا کاری به طالبان ندارد و آنها را مورد هدف قرار نمی دهد.

وی، ادامه داد: آمریکا و در کل کشورهای غربی به دنبال منافع خود هستند و به افغانستان، مردم آن و کشت و کشتار در اینجا توجهی ندارند. در اینجا یک جنگ رقابتی روان است که با کشورهای منطقه انجام می گیرد و آنها به همان فکر می کنند نه به مردم کشورما.

این نماینده مجلس، معتقد است نباید از پاکستان توقع همکاری برای صلح داشته باشیم و گفت: هیچ خوش بینی در این قضیه وجود ندارد که پاکستان نسبت به افغانستان حتی در مدتی کوتاه نیت خود را پاک کند. چرا که پاکستان از این راه پول های بی شماری به دست می آورد و اقتصاد خود را بر تروریست پروری بنیاد کرده است. پول این تروریست پروری را دهه، قطر و امارات و کشورهای غربی می دهند. پس این کار برای پاکستان هزینه ای ندارد بنابراین به کار خود ادامه خواهد داد. از لحاظ امنیتی نیز تروریست پروری برای پاکستان هزینه ای ندارد چرا که ملاهایی که آنها پرورش می دهند جنگ در داخل پاکستان را حرام می دانند و هر طالبی که در پاکستان جنگ کند، اعدام می شود اما جنگ در افغانستان را جهاد می دانند و وعده بهشت را در جنگ افغانستان به آنها می دهند.

پیمان، جنگ افغانستان را جنگی حمایت شده از سوی غربی ها می داند و معتقد است همانها هم باید آن را متوقف کنند و گفت: برای صلح هیچ امیدی به پاکستان نیست. پروژه این جنگ در بیرون از منطقه و به دست کشورهای غربی است و راه حل آن در داخل افغانستان و یا پاکستان نیست. ناله و انتقاد ما از حکومت این است که چرا سیاست خودرا در مقابل کشورهای خارجی مشخص نمی کنند؟ چرا اجازه می دهند چنین برنامه هایی در افغانستان تطبیق شود و چرا اجازه می دهند که با خون جوانان افغانستان اینگونه بازی شود؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این تمویل به خواست حکومت صورت میگیرد مثلا رئیس جمهور ورئیس اجرائیه درین سفر از انها می خواهندتا سالانه بجای چهارونیم ملیارد دالرپنج ملیارد دالر برای مصارف جنگ برای مابدهند
ر

>>>   نماینده محترم اگر شما از طرف مردم انتخاب شدید باید معتقد باشید که جنگ در خارج از مرز های افغانستان طرح ولی صلح از داخل افغانستان ازبین و یک مشت شدن ملت علیه جنگ برای اعاده صلح جوانه زده و امدنیست!
ان شاءالله

>>>   راست میگوئی وشما هم بحیث عضو پارلمان ماهانه دوصدهزار افغانی حقوق ومعاش از طرف غربی ها تمویل میشوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است