سیاست اصولی ایران حمایت از دولت افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۵/۴/۱۶ کد خبر: 117926 منبع: پرینت

داکتر حسن روحانی طی تماس تلفنی با داکتر اشرف غنی ضمن تبریک عید سعید فطر، آرزوی امنیت کامل و مسیر اقتصادی شکوفا برای افغانستان کرده گفت: همه باید برای پایداری دولت وحدت ملی در افغانستان و تحقق این آرزو دست به دست هم دهیم.

رییس جمهور ایران، حملات تروریستی در افغانستان و کشته شدن مردم بیگناه این کشور را موجب تاسف عمیق مردم ایران دانست و با آرزوی موفقیت برای دولت و مردم افغانستان در مبارزه با گروههای تروریستی گفت: امیدوارم گروه های تروریستی بفهمند راه آنها نادرست و خیانت به مردم خوب افغانستان و منطقه است و دین مبین اسلام همه را به برادری و وحدت دعوت کرده و خونریزی را بزرگترین جنایت بشری می داند.

داکتر اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به داکتر روحانی، دولت و مردم ایران گفت: افغانستان مصمم به توسعه و تقویت همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است.

رییس جمهوری افغانستان با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی دو کشور اظهارداشت: در نشست تهران چارچوب خوبی برای توسعه همکاری های دوجانبه، سه جانبه و منطقه ای ترسیم شد که به تحولی مثبت در ترانزیت کالاها و سرمایه گذاری تجاری، با فعال شدن بیش از پیش بندر چابهار خواهد انجامید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد ایران یک تنه جلو دنیا ایستاده ما مردم افغانستان باید از ایران یاد بگیریم. باید بفهمیم هیچ قومی از دیگری برتری ندارد . تعصب نژادی را کنار بزاریم و کشور را اباد کنیم.تا کی باید مسخره مردم دنیا باشیم؟ مردم دنیا خسته شدن از اینهمه مهاجر.

>>>   تعداد زیاد مخالفین متعصب در اطرف غ وجود دارند که از روی جهل با ایران مخاصمت دارند

>>>   معمولاسیاستمداران ۱۸۰درجه حلاف نیت خود گپ میزنند که مرموز باشند.همکلری برای دیپورت هزاران نفر روزانه یادریافت پول زور از خانوارها یامحدودیت شغلی .وتحصیلی یااپارتاید رسانه ای علیه مهاجرین .یاشتیعاتی مبمی برحماین طالبان اینهمه نام نیک؟!!.
شیوا
بلخ

>>>   آفرین بر نظر دهنده ی اول مهاجرین افغان باید به کشور خود بازگردند و دست در دست هم دهند به مهر-میهن خویش را کنند آباد

>>>   درود بر ملت ايران

>>>   من به رییس جمهور خودم محترم محمد اشرف غنی عتماد کامل دارم و از همه ای پالسی هایش در برابر ایران حمایت می کنم
جوزجانی

>>>   سلام به بردارن افغان .به امید اینکه هر روز روابط دو کشور بهتر بشه.
a.g.z ایران

>>>   جواب جوزجانی اما من نیک یاد دارم که وی را با تقلب روی کار کردند آن هم با زور جان کری یادم هست که هیچ کدام از شعارهای دروغی وی متحقق نشد وضع امنیت جانی مردم هم بدتر شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است