جامعه جهانی باعث عقب ماندگی ما شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۹    ۱۳۹۵/۴/۱۵ کد خبر: 117922 منبع: پرینت

حضور خارجی ها در افغانستان زمینه ساز ایجاد جنگ و فساد شده است تا جایی که دیگر بر همگان واضح و آشکار گردیده است که حضور خارجی ها نه تنها باهث پیشرفت نمی شود که علت اصلی تشدید جنگ و عقب ماندگی و از همه مهمتر تاراج و غارت کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، داکتر محمدامین فرهنگ، وزیر پیشین تجارت، گفت: جامعه جهانی اجازه نداد که افغانستان روی زیر بناهای خود کار کند. حتی در قسمت گرفتن خسارت بعد از جنگ از شوروی به خاطر جنگ هایی که به افغانستان از جانب این کشور، تحمیل شد ممانعت به عمل آوردند.

وی افزود: جامعه جهانی ما را وادار کرد بر شوروی فشار نیاوریم وتقاضای جبران خسارت نکنیم. آن جبران خسارت به ذات خود کافی بود که ما را از زیر کمک های بین المللی نجات دهد و ما می توانستیم با آن پولها کشور خود را بازسازی کنیم. مانند اینکه اسراییل تا کنون از کشور آلمان خسارت می گیرد.

فرهنگ گفت: پس دلیل قسمتی از اینکه ما نتوانستیم بسیاری از پروژه های زیر بنایی را پیش بریم ضعف ما را نشان می داد و بسیاری دیگر فشارهایی بود که جامعه جهانی بر ما می آورد و اجازه نمی داد که اظهار وجود کنیم. بنابراین نتیجه می گیریم که بسیاری از عقب ماندگی های ما به دلیل قوانین بیهوده همین جامعه جهانی است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این قراد متاسفانه در چهارچوب منافع مافیای قومی به شکل رسمی عقد شد. شرکت الکوزی یکی از مافیاهای قومی است که مثل شرکت های مجید زابلی در زمان نادر و ظاهر شاه امتیازات مالی انحصاری را در چوکات پشتونوالی در دست داشتند و اکنون همین نقش را مافیای پشتونولی سده بیست و یکم انجام می دهد. مفاد این قرارداد در جیب چند تا مافیای قبیلوی می رود مثل عزیزی هوتک بانک و صد ها شرکت دیگر.

>>>   همـــه تقــــصــــیـــــــــر از خارجی ها است زمانیکه الی سال 1357 خارجی ها نبودند افغانستان پیشرفته ترین کشورجهان بود !!!
اما وقتی آمدن خارجی ها شروع شد ما فاسد ترین فقیرترین شدیم
ر

>>>   عراق نیز از امریکا خواست که خسارات جنگ عراق را بپردازد،زیرا جنگ عراق بخاطر موجودیت سلاح هستوی صدام حسین بود،که سلاح هستوی دروغ برآمد و صدام حسین سلاح هستوی نداشت.
امریکا در جواب گفت؛
خسارات خود را از انگلستان بگیرید،زیرا این انگلیس ها بودند که ما را بازی دادند و چند نقشه و چند بیرل کثافات را در ملل متحد نشان دادند و گفتند که اینها نقشه های موقعیت سلاح هستوی صدام حسین است و این بیرل ها نیز پر از یورانیم غنی شده است که جیمز باند ما با زحمات بسیار زیاد عکاسی نموده است.

>>>   ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﯿﮕﺎﻧﮕﺎﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻨﺎﻟﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻫﺮ ﭼﻪ ﮐﺮﺩ ﺁﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﮐﺮﺩ
حبیب الله یوسفزی

>>>   میگویند شرکت الکوزی درکمپاین انتخابات جناب اشرف غنی مصارف زیاد را کرده بودند وحالا جناب رئیس جمهور برای سپاسکذاری از ایشان 144 جریب زمین مالکیت هواشناسی میدان هوائی کاابل را به نرخ شلغم برای شرکت الکوزی فروخته اند که درانجا فابریکه پیپسی کولا وکارتن سازی ساخته شود واین معامله از طرف کابینه هم تائید شده این موضوع ازطریق اخبار رسمی نشر شده اما نوع معامله وقیمت پائین محرم نگهداشته شده واعلان نگردیده، نرخ تعیین شده برای این معامله فی جریب زمین را پنجهزاردالر تعیین کرده اند یعنی هرمتر مربع دونیم دالر درحالیکه نرخ فی جریب زمین دران محل ده مرتبه بالاتر ازین است ،الکوزی گفته است ما 350 ملیون دالر را درین زمینه سرمایه گذاری میکنیم رئیس صاحب جمهور همیشه میگویند برای ما وقت داده شود تا ما فرصت خدمت داشته باشیم حقیقت هم همینطور است مثال با استفاده از وقت کمک الکوزی رابه بهترین شکل جبران کردند ، آیا پیپسی کولا اینقدرمهم است که 144 جریب زمین به این منظور مصرف شود؟؟
گیلگمش

>>>   باسلام به ملت شریف افغانستان در اینکه شوروی به افغانستان ضررهای جبران ناپذیری وارد کرد شکی نیست اما اینکه دریافت خسارت میتوانست افغانستان را اباد کند خیلی قضاوت خوشبینانه و به دور از واقعیت است چرا که بعد از فروپاشی طالبان و باز شدن روابط جدید افغانستان با جامعه جهانی پول های هنگفتی از سوی جامعه جهانی جهت بازسازی افغانستان به افغانستان سرازیر شد که برای همه معلومه که این پولها بیست درصدش هم صرف مخارج بازسازی کشور نشده بلکه این پولها در جیب دولتمردان و وابستگان فامیلی و ارگانی شان شده از قبیل داشتن بادیگارد های شخصی اونم به تعداد زیادی و داشتن سرمایه های آنچنانی در شرکت ها و بازارهای داخلی که بعد از فروپاشی طالبان در تک تک افراد رده بالای حکومتی قابل مشاهده است به باور بنده عقب ماندگی افغانستان از سیاست مداران کثیف و دزد خود ما است نه از جامعه جهانی و ملتی ما که بر اثر سالها جنگ یاد گرفتن که کم توقع باشند در تمامی موارد که اگر چنین نبود و ملت حکومت را تحت نظارت داشت شاید حالا اوضاع اقتصادی، اجتماعی، وامیتی ما فرق میکرد بنده در ایران مهاجر هستم ولی از اوضاع کنونی کشورم بیخبر نیستم ما ملت باید از جریان مدنی افغانستان حمایت کنیم و خواسته های به حق خودرا از دولت مطالبه نماییم به خواب رفتن ملت به ضرر ملت و به نفع عده ای فرست طلبان سیاسون مملکت تمام میشود و همین طور مقروض شدن افغانستان نزد بانک های جهانی.
نجیب بوستانی

>>>   خجالت بکشید۰ شما حرکت کنید که دیگران برکت کنند۰

>>>   گناه خودمانه دی سر جامعه جهانی نزن وقتی خودمان به خودمان رحم نکنیم از خارجیها چه توقع داریم

>>>   هربلای که سرماامده ازخودماست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است