شرح انفجارهای متعدد انتحاری در عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۵/۴/۱۵ کد خبر: 117888 منبع: پرینت

ظرف ۲۴ ساعت گذشته چندین انفجار انتحاری بخش های مختلفی از عربستان از مسجد شیعیان در قطیف تا مسجدالنبی در مدینه و همچنین جده را هدف قرار داد.

سه انفجار انتحاری شامگاه دوشنبه در عربستان سعودی به وقوع پیوست که یک انفجار انتحاری در نزدیکی یک مقر امنیتی در حرم نبوی شریف در مدینه منوره و دو انفجار دیگر در نزدیکی یک مسجد در منطقه شیعه نشین قطیف در شرق این کشور روی داد.

در همین راستا یک انفجار انتحاری دوشنبه شب در نزدیکی یک مقر امنیتی در حرم نبوی شریف به وقوع پیوست که طی آن تروریستی انتحاری خود را در میان ماموران امنیتی سعودی منفجر کرد.

منابع سعودی عامل این انفجار انتحاری را «عبدالهادی عمر العتیبی» ۱۸ ساله اعلام کردند که به گفته عربستان در فهرست تروریست های تحت پیگرد قرار داشته است.

سعودی ها گفته اند این تروریست انتحاری پس از آنکه موفق به وارد شدن به داخل مسجد نبوی شریف نشد خود را در ورودی شرقی این مسجد منفجر کرد.

سخنگوی امنیتی وزارت داخله عربستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور به هنگام نماز مغرب به فردی که در حال حرکت به مسجد نبوی شریف بود مظنون شدند که در این هنگام وی کمربند انفجاری خود را منفجر نمود.

وزارت داخله عربستان بامداد سه‌شنبه اعلام کرد چهار نیروی امنیتی این کشور در این حمله انتحاری در مدینه کشته شده‌اند. به نوشته پایگاه خبری ال‌بی‌سی‌آی، دولت عربستان همچنین اعلام کرد که پنج تن هم در این انفجار زخمی شده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان پیش از این تعداد کشته‌های انفجار انتحاری مدینه را 6 نفر اعلام کرده بود.

همزمان با این حمله انتحاری یک تروریست انتحاری دیگر خود را در مقابل مسجد العمران در مرکز منطقه القطیف واقع در شرق عربستان منفجر کرد.

بنا بر اعلام منابع سعودی و طبق اطلاعات اولیه در این حمله انتحاری آسیبی به نمازگذاران نرسیده و تنها خساراتی به بیرون مسجد و شماری از موترها وارد شده است.

در همین حال وزارت داخله عربستان از کشف سه جسد متلاشی شده و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد. گفتنی است شهر قطیف از شهرهایی است که مورد سرکوب نیروهای امنیتی عربستان سعودی قرار داشته است.

در همین حال وزارت داخله عربستان بامداد سه‌شنبه اعلام کرد عامل حمله انتحاری در شهر جده، یک تبعه پاکستان بوده است. دولت عربستان هویت این فرد را «عبدالله گلزارخان» اعلام کرده است. به گفته ریاض، گلزارخان متولد سال 1981 بوده است. وی از 12 سال قبل در عربستان زندگی می‌کرده است.

بنابر برگفته منابع سعودی یک فرد انتحاری پس از آنکه از سوی نیروهای امنیتی متوقف گردید، اقدام به منفجر کردن بمب همراه خود نمود. برخی منابع در توییتر اعلام کردند عامل انتحاری در حالی که تلاش می کرده خود را به ساختمان کنسولگری برساند هدف نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

این انفجار در بامداد روز چهارم جولای رخ داد که طی آن مراکز دیپلماتیک مربوط به آمریکا، جشن استقلال ایالات متحده را برگزار می کنند. در این حمله انتحاری دو تن از نیروهای امنیتی عربستان زخمی شدند و عامل انتحاری کشته شد و به کنسولگری ایالات متحده نیز آسیبی وارد نشد.

«سرای درشت تروریسم»، اکنون «دوران زین به پشت» خود را به حکام ریاض می‌نمایاند و سرای فریب سیاست، اکنون «فراز» خود را به آنان نشان می‌دهد؛ از این رو بهتر است به‌جای کشتار مردم یمن و فشارهای مالی بر سازمان ملل برای خروج نام شان از فهرست قاتل کودکان، چاره‌ای دگر بیندیشند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینها همه دست پروردگان استخبارات سعودی هستند که ملاهای بی سواد سعودی که هنوز در دوران جاهلیت هستند آنها را آموزش می دهند . همگی دعا کنیم که سرزمین وحی از وجود آل سعود و ملاهای وهابی خونریز پاک گردد.
عبدالقیوم از ایران

>>>   عبدالله گلزارخان !
اين نام امکان دارد يک نام براى پشتون تبار پاکستان باشد. زيرا لقب خان و حتى خان دوسره را گورگانى هاى مغولهاى بزرگ (مغولهاى اعظم و کبير) از اقوام خود تورانى و از خانات چنگيز خان به افغانها که لقب عربى پشتونهاست بخشش نمودند. و القاب فارسى مانند "شاه گيتى", "شاه جهان", جهان گير و عالمگير را بخود گرفتند.
فارسى زبانان اين واژه عربى را به وام گرفتند و به پشتونها افغانان گفتند.
پشتونها (که با نام "شاول افغانه" عبريى (عبرى و عربى دو زبان سامى و ازيک خانواده زبانى اند ) پيوند داشت - کتاب سيد جمال الدين اسدآبادى تتمة البیان فی تاریخ الافغان , چاپ مصر ١٣١٨ قمرى به زبان عربى ) که در دورادور پشته کوه سيلمان کوچ نمودند مانند صيونيستها زمين هاى خاناتهاى تورانى و هندوايرانزمين را غضب کردند.
باوجود که همه پشتونها لقب غيرخودى و بيگانه "افغان" را اکنون اصلى گويند و همه پشتونها طالبان نيستند ولى کليه طالبان پشتون اند, بايد پشتونهاى شريف اين ننگ و.... طالبان را بزدايند و طالبان را افشا نمايند!
اکنون طالبان و همقماشان انتحار و انفجار را در نزديکى خانه هاى مقدس نبى و خدا بياوردند.
آمدن انتحار و انفجار در عربستان و ترکيه شايد گوشمالى غرب به گستاخي هاى اردوغان و٥ هزار شاهزادگان عربستان باشد.

>>>   خــوب شد اینها محصول پول هائیست که عرب های مفسد به مولانا های ترورست پاکستانی میدهند تا حال مصروف شراب وقمار سیاخت وفحشا بودند باشد که یک کمی متوجه شوند
ر

>>>   چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
این سعودی های بی شرم که تروریستهای خونخوار را برای مردم عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان صادر کردند حال خود هم اندکی طعم خیانت را میچشند و در چاه خود میفتند

>>>   بلآخره آتش دست خودشان دامنگیر خانه خود شان شد
انتحاری های را به برای دیگران بخشش و تحفه میدادند خود شان را هم بلعید
پروانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است