انگلیسی ها تابعیت دوگانه می گیرند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۳    ۱۳۹۵/۴/۱۵ کد خبر: 117882 منبع: پرینت

سران اتحادیه اروپا پس از برگزاری همه پرسی انگلیس از احتمال اعطای تابعیت اروپا به انگلیسی ها می گویند.

به گزارش بی بی سی، بیش از یک هفته از رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) می گذرد و هنوز مشخص نیست آینده شهروندان اتحادیه اروپا که ساکن انگلیس هستند و شهروندان انگلیس که در اروپا اقامت دارند چه می شود.
با اینکه بسیاری از انگلیسی ها از پایان یافتن آزادی رفت و آمد در اتحادیه اروپا خوشحال به نظر می رسند، برخی دیگر تمایل دارند در 27 کشور دیگر اتحادیه اروپا کار و زندگی کنند.

اواخر هفته، زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان گفت که اعضای باقی مانده اتحادیه اروپا نباید «درب را» به روی جوانان انگلیسی که اکثرا به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند «ببندند».
شاید بشود به برخی از آن جوان های انگلیسی «که در آلمان، ایتالیا یا فرانسه زندگی می کنند» تابعیت دوگانه اعطا کرد تا بتوانند به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا در این اتحادیه بمانند.»

اظهارات گابریل به دنبال سخنان سه شنبه گذشته متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا مطرح شد که اعلام کرده بود ملت های اتحادیه اروپا به دنبال راه حلی برای اعطای شهروندی اروپا به دانشجویان انگلیسی در دانشگاه های اروپا هستند.

در نبود تصمیم گیری منسجم و مشخص، غیر از این راه، چه راه دیگری می توان جلوی پای شهروندان انگلیسی گذاشت که مایلند بعد از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) شهروندی اروپا را داشته باشند؟
چون در حال حاضر انگلیس هنوز عضو اتحادیه اروپا است، حرکت آزادانه، هنوز هم امکان پذیر است این یعنی شهروندان انگلیس هنوز هم کاملا آزادند در اتحادیه اروپا رفت و آمد کنند و در کشورهای آن کار کنند یا درس بخوانند.
اما هنوز مشخص نیست وقتی برکسیت اجرایی شود چه روی خواهد داد. شاید این افراد بتوانند به اقامت خود ادامه دهند و به مرور زمان، اقامت بگیرند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قابل توجه همسایگان هم فرهنگ ماکه ادعای برادری می کنند ولی متولدین افغان در این کشورها نه افغانند و نه‌ پاکستانی و نه ایرانی و حقوقشان نادیده گرفته می می شود اما اروپاییان شرع و اخلاق رارعایت می کنند.
شیوا
بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است