نشست وارسا بهانه ای برای اصلاحات
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۵/۴/۱۴ کد خبر: 117871 منبع: پرینت

نشست وارسا در چند مدت آینده باعث شده است که جنب و جوشی میان اعضای حکومت وحدت ملی به وجود بیاید و دولت را ناگزیر به انجام اقدامات و اصلاحات کرده است تا بتواند در این نشست پایبندی خود به تهعدات ازقبل تعیین شده را نشان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور در خصوص اهمیت نشست وارسای پیش روی دولت می گوید:این نشست اهمیت فراوانی برای دولت افغانستان دارد چرا که انتطار می رفت از سال 2014 به بعد و جریانات سوریه موضوع افغانستان فراموش شود لیکن با سیاست به کار گرفته توسط حکومت وحدت ملی این اتفاق نیفتاد.

همینطور می افزاید: این نشست یک اجماع اعضای ناتو در زمینه مسایل امنیتی افغانستان است که این نشان از اهمیت افغانستان در جامعه ی بین المللی دارد.

وی معتقد است که این حمایت اعضای ناتو بیشتر در زمینه تقویت نیروهای امنیتی است که افغانستان نیز متعهد به انجام اقداماتی می باشد از جمله تدوین یک استراتژی پنج ساله امنیتی در آینده که این اقدام صورت گرفته است.

براساس طرح دولت افغانستان اعضای ناتو تا سال 2020 حمایت خود را اعلام می کنند و این حمایت و همکاری در حوزه های دیگر نیز پیش بینی شده است.

او این کمک هارا از این پس به شرط اقدامات متقابل افغانستان می داند و باور وی این است که دیگر پول های باد آورده به کشور ارسال نمی شود.

آقای مرتضوی معتقد است که از 39 شاخص اقدامات دولت بخش زیادی از آن صورت گرفته است که یک بخش از آن مبارزه با فساد اداری می باشد مثل این موضوع که بیش از 90% اموال اعضای ارشد حکومت وحدت ملی ثبت شده است .

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است