سخنان ملاهیبت الله، برای جلب همسایه ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۵/۴/۱۴ کد خبر: 117864 منبع: پرینت

هیبت الله آخوندزاده رهبر جدید طالبان در نخستین پیامش به آمریکا هشدار داد که به اشغال افغانستان پایان دهد. همچنان رهبر این گروه از کشورهای منطقه و همسایه، خواسته است تا با این گروه همگام شود چرا که آمریکا منافع مشترک شان را به مخاطره انداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، داکتر لطیف نظری، استاد دانشگاه گفت: خروج نیروهای خارجی، از شروط اصلی طالبان برای صلح و مذاکره بوده است. حال که ملا هیبت الله، بامشکل مالی مواجه است. این مساله را پررنگ تر بیان می کند و به گوش کشورهای منطقه می رساند.

وی افزود: ملا اختر منصور، تاجر بود و در بسیاری از کشورهای عربی تجارت می کرد و شرکت های بزرگی داشت که وی را از لحاظ مالی تامین می کرد اما ملاهیبت الله این ظرفیت را نداشته و برای جلب حمایت های کشورهای همسایه این بیانات را صادر می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تمام مسایل مالی ونظامی گروه طالبان مزدوران ای اس ای از جانب دولت پاکستان حل وفصل میگردد نه اینکه ازپول شخصی ویا تجارتی رهبران بدنام شان واین مصارف هنگفت جنگ گروه طالبان و شبکه حقانی و حزب اسلامی از در امد تجارت یک تاجر ولو که بهر سطح تجارت ان باشد ممکن نیست پلان جنگ وتگتیک جنگ ومصارف جنگ انها را همهبدوش نظامیان پاکستان واستخبارات ان کشور است نه از جانب رهبران این گروه ها تمام ممالک جهان بشمول اریکا این مطلب را اذهان میکنند این چیزیست که مخالفسخنان اقای نظری است ودقیق هم است وتا امروز بجز از اقای استاد نظری کسی دیگری چنین سخنان را اظهارنکرده است اقای نظری اولین کسی است که چنین حرف نادرست غیر حقیقی را بیان کرده است که گویا مصارف جنگ ترورستان طالبان را رهبران ان از سرمایه خودشان پرداخت میکنند .

>>>   هر طور دل تان میخواهد فکر کنید . ولی پایان شما نزدیک است .
حبیب الله یوسفزی

>>>   هیبت برومردک یک جای بشین عبادت کن توبه کن که گناهان که کردی مورد بخشش خداوند متعال قرار بگیری پیش ملا منصور... رفتی باز پشیمان می شوی که چرا این کار را انجام ندادی. حالا این را ما قبول داریم که تو قبلا الاغ ميچراندي

>>>   امریکا خارج شوه هیبت به دست چتلستانی ها میدهد.این نظرمن

>>>   تروستان طالبان وسایر گروه های ترورستی تمویل شده پاکستان معکوس مفکوره ونظر حبیب الله یوسفزی پاکستانی نابودی کامل تان فرا رسیده دیر یا زود از صفحه روزگار نابود شدنی هستید هم مانند رهبران بدنام وخاین تان که به جهنم فرستاده شده وانتظار همقطاران خود را میکشند و شما که اکنون زنده ولی روسیاه و شرمنده ودوراز ضربات کوبنده مدافعین کشورما بسر میبرید دیر یازودانشاالله شما پس رو رهبران جهنم رفته تان میگردیدو به حیات ننگین تان خاتمه داده میشود .

>>>   هیبت الله آخوندزاده رهبر جدید طالبان جلب کمک کشورهاى منطقه شد. منظور از کشورهاى منطقه روسيه است. طالبان خواست هاى خارج از سرحدات قلمرو کشور نامنهاد "افغانستان " ندارد. حتى خواست هاى به مناطق افغان نشين پاکستان!
در حاليکه رهبر ان گذشته طالبان مليتهاى غير پشتون را مهاجرين ناميدند که همه به کشورهاى با پسوند "ان" و "ستان" بازگذشت نمايند ولى تا هنوز هیبت الله آخوندزاده هزاره ها به کجا برگردد?

پاکستان پرورش يافته از روباه پير مدبرانه سوبه سرحدى شمالشرقى را در سال ٢٠١٠ بنام پختونخواه تغير نام داد. همان نام که احمدخان ابدالى زاده هرات و سکونت اصلى پدر وپدرکلان درملتان که در يک شعر پشتو بيان نموده بود.

احمدخان ابدالى که ١١سال در مشهد نزد شاهنشاه خود نادر افشار زنده گى کرد واز سرباز به سرقوماندان عالى سپاه شاهنشاهى رسيده بود از سوى نادر افشار لقب "دُر دوران" >< درانى گرفت.
زادگاه تیمورشاه پسر احمدشاه درّانی در سال ١٧٤٨ مشهد ايران است . خانم تيمور نواسه نادر افشار بود. احمدشاه درّانی با مردمان غير پشتون وبه ويژه عليه تورانى ها مغلى وگورگانى و ترکى تبار تعبض نژادى نداشت و از همين خاطر امپراطورى درانى در کشورخراسان پايه گذارى کرد. هنوز کلوناليزم انگليس نبود که تفرقه هاى گوناگون نژادى, زبانى, قومى در نقطه وصل و قلب حلقه هاى فرهنگى هندوايران و توران با اصل تفرقه به انداز و حکومت کن ايجاد نشده بود و امپراطورى غرب رهبران مسلمان توليد نکرده بود.
تا زمان عبدالرحمان خان غدار شهروندان اين سه حلقه فرهنگى باهم وطندار سلام مى گفتند و نام امپراطورى از دهلى تا به خجند و از کابل تا مشهد خراسان کبير و مناطق وابسطه به آن ويا خراسان کبير و مناطق فرا رودان (ماورا النهر) نام داشت. در کدام نقشه وکتاب اين دوران هرچه بپالى نام ستان افغان نه يابى!

ولى همين سازمانهاى اسلامى توليد شده غرب از الف تا ى و بويژه آغاز با حرف ط اوج تفرقه عبدالرحمان خانى و ملنگى را براه انداخت همين تضادهاى کشورهاى امپرياليستى نوين باعث بدبختى کشور هندوکوهان شد.

بلى شعار خروج نيروهاى بيگانه
شعار نيکان است
شعار مايان است
شعار کودکان است
شعار نوزادن است
شعار نسلهاى آينده گان است
ولى صد افسوس که شعار
شعار طالبان است
ولى داکتران و حاجيان قدرتمند حاکمان افغان اند
غلامان بيگانه گان اند
چاپلوسان غربيان اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است