صادرات تسلیحاتی آلمان دو برابر شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۵/۴/۱۴ کد خبر: 117837 منبع: پرینت

صادرات تسلیحاتی آلمان در فاصله سالهای 2014 تا 2015 تا 2 برابر افزایش داشته است.

روزنامه آلمانی «ولت‌آم زونتاگ» نوشت که صادرات شرکت‌های تسلیحاتی آلمانی در سال 2015 در مقایسه با سال قبل از آن به 2 برابر افزایش داشته است.

در این گزارش که بنابر اطلاعات وزارت اقتصاد منتشر شده، ارزش صادرات تسلیحاتی آلمان در سال گذشته میلادی 7.86 میلیارد یورو برآورد شده است. این در حالی است که این رقم در سال 2014، برابر با 3.97 میلیارد دالر بوده است.

این روزنامه نوشت که این میزان افزایش در یک صد سال گذشته بی‌سابقه بوده است. «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان فوریه گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور در شاخه یاد شده، در طول سال 2015، افزایش 7.86 میلیارد یورویی را تجربه کرده است. این رقم پیش از این 7.5 میلیارد یورو بود.

موضوع صادرات تسلیحات آلمان همواره یکی از مناقشه‌ برانگیز‌ترین مسایل در عرصه سیاسی آلمان است و با افشا شدن معاملات پنهانی دولت این کشور با کشورهایی نظیر عربستان و قطر همواره مورد انتقاد مخالفان دولت بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   علت افزایش صادرات تسلیحات آلمان این است که عربستان قرار است از آلمان زیر دریایی های دلفین بخرد برای همین است که رقم خرید تسلیحات از آلمان افزایش پیدا کرده است زیرا عربستان با ایران رقابت تسلیحاتی را آغاز کرده است به این دلیل که ایران در چندین سال پیش از روسیه زیردریایی های ۸۷۷ پالتوس معروف به ( کلاس کیلو) خریداری کرده بود برای همین عربستان هم رفته از آلمان زیر دریایی خریده است - کشورهای امریکا , بریتانیا , فرانسه , آلمان بزرگترین فروشندگان و صادر کنندگان تسلیحات به کشورهای عربی خلیج هستند .
افسر سابق جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی افغانستان - هند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است