دشمنی پاکستان بازهم بلای جان مهاجران
روزانه صدها تبعه افغانستانی مهاجر در آنسوی دیورند، قربانی تنش های سیاسی و نیز دشمنی نهان و آشکار پاکستان می شوند و انواع و اقسام اهانت ها، سختگیری ها، فشارهای امنیتی و اقتصادی و اجتماعی را متحمل می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۱    ۱۳۹۵/۴/۱۳ کد خبر: 117818 منبع: پرینت

پاکستان، این کشور به ظاهر مسلمان و دوست و همسایه و برادر که تاکنون از هیچگونه غرض ورزی و سنگ اندازی و دشمنی درخصوص دولت و ملت افغانستان دریغ نورزیده است، در ماه مبارک رمضان و ایام معنوی طاعت و بندگی بدرفتاری ها و سختگیری های خود را نسبت به مهاجران تشدید کرده است.

بنابر اخبار رسیده و گزارش های رسمی تایید شده، بیش از هفت هزار پناهجوی افغانستانی مقیم پاکستان دستگیر شده اند و به بهانه ی نداشتن مدرک معتبر و عدم توان مالی دولت اسلام آباد، به زودی به افغانستان اخراج می شوند که اینگونه رفتار هرچند مکرر ولی غیرقابل اغماض است.

روزانه صدها و بلکه هزارها نفر دیگر نیز از اتباع افغانستانی مهاجر در آنسوی دیورند، قربانی تنش های سیاسی و نیز دشمنی نهان و آشکار پاکستان می شوند و انواع و اقسام اهانت ها، سختگیری ها، فشارهای امنیتی و اقتصادی و اجتماعی را متحمل می شوند و دم برنمی آورند.

هرچند سیاست مقام های پاکستانی در طول چند دهه ی اخیر و با آغاز و افزایش موج مهاجرت افغانستانی ها به کشورهای همسایه و بعضا اروپا، همواره کجدار و مریز بوده است اما شدت یافتن این نوع بدرفتاری های خلاف موازین شرعی و حقوق بشری در ماه مبارک رمضان و بر روزه داران و مسلمانان هم نوع قابل هضم نیست.

بارها و به تفصیل عنوان شده است که خود حکومت و مقام های وزارت مهاجران افغانستان هرگز نتوانسته اند یا نخواسته اند منافع و اعتبارات اتباع خود را چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزها تامین کنند و این خود موجب بدتر شدن وضعیت سفارتخانه های کشورمان در اقصی نقاط جهان و به مراتب بدرتر شدن وضعیت مهاجران شده است.

حال این کشور همسایه که همواره دوست و برادر خطاب شده است و از دست دراز و ملتمس و خالی کابل به سمت خود سوء استفاده کرده، چنان عرصه را بر مهاجران افغانستانی مقیم اسلام آباد و خیبر پشتونخواه و دیگر ولایات تنگ کرده که حتی بسیاری حاضر به بازگشت داوطلبانه شده اند.

در ماه مبارک رمضان که بسیاری مسوولان دم از ادای فرایض شرعی و عرفی و انسانی می زنند و سفره های رنگین برای همقطاران خود برپا می کنند، شایسته نیست که بدرفتاری های اینچنینی با مهاجرین افغانستانی در همه ی جای جهان بویژه پاکستان مسکوت بماند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند اين ملت را بيدار نمايد، و همه مشكلات شانرا آسان نمايد، بخدا قسم همه ملت خسته شده از اين حالت، نظر به تقويم ميلادي ٣٨ سال است كه مهاجر و دربدر هستيم ، و هر روز به اميد انتقام خداوندي از دشمنان دين و وطن ، روز را شب مينمائيم، خداوند تمام مجريان ، منظرين و رهبران انقلاب منحوس هفت ثور در همين دنيا در مقابل چشم ما به عذاب جهنم مبتلاء نمايد. همه اين آفات و مظالم محصول همان روز سياه است، حالا يگانه نجات مان همانا متحد شدن تمام ملت عليه اين دولت دزد و نوكر بيگانه است، كه كار آن تجارت بالاي خون ملت است، از اين مردن چند باره كرده يكبار مردن با عزت خوبتر است، بيائيد يكي شويم، بزور، حق خود را گرفته و حق ديگران بدهيم، و نقطه پايان به مهاجرت گذاريم.

>>>   من خوب میدانم که پاکستان دشمن دیرینه افغانستان و قاتل دیپلمات های ایران است . بیش از 40 سال میشود که پاکستان از جهاد در افغانستان سود میبرد پاکستان بچه انگلیس است . انشاء الله اگر روزی به قدرت برسیم تلافی خواهیم کرد و پنجاپی های جنایتکار را در خاک کابل به دار خواهم کشید و مناطق تصرف شده سرزمین زیبا ام را از پاکستان خبیث پس خواهیم گرفت ما امان فرزندان اسلام هستیم که تمام قوت های غربی را در خاک افغانستان به ناکامی و نکبت و ذلت کشاندیم .اما فعلا از سیاست .بادوستان مروت با دشمنان مدارا استفاده می کنیم . به امید شکست شرم سار دشمنان و ناکامی انان در افغانستان عزیز. حبیب الله یوسفزی

>>>   حاصل حکومت فاشست و غیر مشروع بیشتر ازین نمیشود چوپان کوچی را چیکار به حکومت داری تمام این بدبختی های مردم ومهاجرین افغانستانی مقیم کشورهای همسایه حاصل سیاست های نافهم دولت مردان افغانستان است

>>>   ماجران ما در پاکستان مگی پشتون و تروریست استند
ب جنم ک دستگیر و اراج میشوند
پنجشیری

>>>   من از آمریکائ شیطان هرکز ننالم==بامن هرچه کردجهلستانی ها کرد

>>>   اقای یوسفزی واقعا این حرف خودت هست.!!!!!!!
مگن اوغان دیر میفهم .کاش دیگر اوغان ها هم مثل تو لااقل العان میفهمیدند.

>>>   ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
خداوند سرنوشت هیچ گروهی را تغییر نمیدهد مگر انکه مرمشان بخواهند
تازمانی که ما مردم افغانستان درخانه هامان بشینیم و فقط ناله کنیم وضع همین خواهد بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است