زن و مرد را مسلح کنید که با طالبان بجنگند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۴    ۱۳۹۵/۴/۱۳ کد خبر: 117811 منبع: پرینت

در بیشتر مناطق نا امن کشور نیروهای امنیتی از مقابله با مخالفان مسلح سرباز زده و یا انجام وظایف محوله کوتاهی می کنند.
اما نیروهای امنیتی واگذاری برخی مناطق به طالبان را عقب نشینی تاکتیکی اعلام می کنند. در حالیکه در این دست به دست شدن مناطق مردم بیگناه و بی دفاع از بین می روند.

دین محمد جاوید استاد دانشگاه در این مورد می گوید: گروه های وحشت افکن گمان می کنند با انجام این اعمال می توانند پیروز شوند، اما با توجه به مشروعیت اسلام که بحث حلیت در آن مطرح است و قتل نفس و شهید کردن افرادی که به کشور خدمت می کنند فعلی حرام است پس به هیچ عنوان دارای حلیت نمی باشد. در مشروعیت قانونی نیز شرط مقبولیت مطرح است که این عمل آنها از سمت مردم محکوم و دارای مقبولیت نیز نمی باشد پس اگر از هر دو زاویه نگاه کنیم این فعل نه مشروعیت و نه مقبولیت دارد.

او می گوید: با توجه به این عمل طالبان که هیچ مشروعیت و مقبولیتی ندارد و با اینکار خود را بیشتر در اذهان عمومی مردم منفور کرده اند اما باز هم باید دولت به افشای هرچه بیشتر چهره ی واقعی آن ها در جامعه ی بین المللی دست بزنند تا مردم و کل دنیا آن ها را بشناسند.

با توجه به دارا بودن این گروهک ها از سلاح های بسیار مجهز مشخص است که از سوی کشور هایی چون عربستان و پاکستان حمایت می شوند و نمی توانند بدون حمایت آنها به حیات خود ادامه دهند.به باور او دلیل حمایت این کشورها از گروهک های تروریستی این است که نمی خواهند در کشورهای همسایه شان امنیت و ثبات وجود داشته باشد.

وی تاکید می کند تنها راه مقابله با آنها اعلام کردن این جنگ به نام جنگ ملی است زیرا تمامی مردم افغانستان چه زن و چه مرد با سلاح آشنایی دارند و آماده مبارزه علیه تروریسم می باشند.

وی معتقد است که عکس العمل علمای دین فقط بگونه ی نکوهش و حرف است به اینصورت که اعمال طالبان را مخالف اسلام و حرام اعلام کرده اند و در عمل نیامده اند مردم را به مبارزه علیه طالبان دعوت کنند که اگر این اقدامصورت گیرد دیگر هیچ طالبی در کشور باقی نخواهد ماند.باتوجه به تاثیر گسترده عالمان دین برتمامی ابعاد کشور اگر به صورت صحیح و کارآمد در این زمینه فعالیت شود قطعا نتیجه قابل قبولی در پی خواهد داشت.

وی معتقد است که فعالیت های وزارت ارشاد و حج و اوقاف باید از حالت سخن بیرون بیاید و فقط نکوهش را کافی نمی داند وبا توجه به اینکه منابر و مساجد را در اختیار دارند باید تبلیغات گسترده علیه طالبان در مساجد صورت گیرد تا مومنان در مقابل آنها بایستند.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بی غیرت ها امریکا حیله گرد پشت به شما کرد و الان میخواهید از زنان استفاده کنید .شما وطن فروشان باید النگو بدست کنید .مگر ما بار بیان نداشتیم که افغانستان خانه مشترک تمام افغانها است و باید امریکا خاک وطن را ترک کنند ولی شما .... فقط به فکر جیب های بی انتهای خود بودید واقعا متاسفم که میبینم که رهبران ...ن چطور فرزندان این وطن را قربانی اهداف خود می کنند .بازم میگویم شما وطن فروشان نمی توانید در برابر مقاومت ملت افغانستان مقاومت کنید . تاریخ افغانستان باید درس و عبرتی باشد برای تجاوز گران امریکایی و وطن فروشان . الله تعالی شاهد میگیرم که ملت افغانستان از غلامی و ذلت و نکبت متنفر هستند . حبیب الله یوسفزی

>>>   مولوی کشاف ریس عمومی علمای افغانستان که ماهانه به صد ها هزار افغانی حقوق وکرایه خانه ومصارف روغنیات موتر اش وبادیگاردان را از خزانه بیت المال میگرد این ریس عما یکروز هم نشده که دریکی از رسانه های تصویری و نوشتاری حاضر نشده وعمل ناشایسته ضد اسلامی طالبان را تقبیه نکرده و مردم را برضد عمل طالبان وطنفروش فرا نخوانده است همه مردم کشور مااز عملکرد خلاف شریعت وانسانیت طالبان اله دست پاکستان به ستوه امده ودر تقابل با این گروه هستند تنها یک رهبری درست دارند که تمام مرد وزن نه تنها مسلمان کشور بل هموطنان اهل هنود ماهم حاضر اند تا طالبان اله دست پاکستان را از بیخ وبن ریشه کن کنند دولت هم چنین فکر از بین بردن طالبان را ندارد ورهب و سازمانده در بسیجمردم علیه گروه طالبان هم تا کنون وجود ندارد گذشت ریس جمهور گذشته وحالیه جناب اشرف غنی درتطبیق حکم اعدام جنگجویان طالبان که از طرف محاکم افغانستان اصدار گردیده کوتاهی کرده واین باعث جریت طالبان مزدور در قتل مردم ویرا نی کشور ما بیشتر از گذشته گردیده است .

>>>   اقای جاوید اگر قوای امنیتی ما که اضافتر از چهارصد هزار نفر است و دوستان خراجی شان بهمه تجهزات عصر مجهز هستند ،طالبان را شکست داده نمتوانند، باید یک سوال از خود بگونیم که چرا ؟

>>>   اقای جاوید اگر قوای امنیتی ما که اضافتر از چهارصد هزار نفر است و دوستان خراجی شان بهمه تجهزات عصر مجهز هستند ،طالبان را شکست داده نمتوانند، باید یک سوال از خود بگونیم که چرا ؟

>>>   سرور گرامی آقای جاوید عزیز پیش نهاد جالب ولی عملی شدنش اصلا ممکین نیست.چرا؟چونکه پشتونها هشتادفیصد شان طالب است آیااین هابرعلیه خودشان موضع می گیرند؟ خیر. برای اینکه بااین روندکه دارند طی میکنند امتیاز هم می گیرند.ولذا این راه حل عملی شدنی نیست.
آزاد.....

>>>   جناب جاهد صاحب نظریه شما کاملا بجا و معقول است. زمانیکه اجیران کشور های همسایه به عزت،شرف و قار مردم حمله آور می شود و از همه نعمت های که الله جل جلاله به مردم ارزانی داشته است مردم را محروم می سازد مانند داشتن زندگی مرفه (سرک،شفاخانه،خانه های مجلل،پوهنتون،مدارس،زراعت پیشرفته،تکنالوجی پیشرفته،تولید،نوآوری ،مکاتب انسانیت،محبت،برادری،همزیستی مسالمت آمیز،ارزشهای دینی و فرهنگی) طالبان وحشی هستند با زندگی مردم دشمنی میکنند بنا باید مردم زن و مرد مسلح و این جیره خواران ذلیل و پست را نابود سازند.
وطندوست

>>>   نظر خیلی نیک وبجا.بلی باید تمام مردم اعم از مرد و زن،پشتون وتاجک،هزاره و ازبک،شیعه و سُنی در مقابل این گروه وحشی وخونخوار باایستند و سران دولت فقط نکوهش کردن ومحکوم کردن را کنار بگزارد. در طول این 15 سال سران حکومت ازاین قسم محکوم وتقبیح کردن های روی کاغذ ورسانه ئی باید آموخته باشد. وزارت حج واوقاف ووزارت عدلیه افغانستان باید دراین قضایا پیشگام شود.این است یگانه راه شکست طالبان،داعش،القاعده وترورست های داخلی وپنجابی های ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است