غرب تصمیم گرفت پاکستان تجزیه شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۵/۴/۱۳ کد خبر: 117802 منبع: پرینت

کارشناس ارشد سازمان ملل متحد گفت که کشورهای غربی، به ویژه امریکا تصمیم دارند تا پاکستان را تجزیه کنند.
این گفته در حالی مطرح می‌شود که در این اواخر انتقاد‌های زیادی در داخل امریکا برضد پاکستان ایجاد شده است.

وحید وحیدالله، کارشناس ارشد سازمان ملل متحد در امور کشورهای در حال جنگ، به تلویزیون یک گفت: "اداره‌ی اوباما در حالت تصمیم گیری است که این دست (پاکستان) را اگر قطع نکنند، خودشان از بین می‌رود."

وحیدالله افزود که منفعت‌های غرب با هراس‌افگنی، مواد مخدر و افراطیت تهدید می‌شود؛ بنابراین، انان تصمیم گرفته‌اند که هر چی زودتر پاکستان تجزیه شود و تمام شرایط برای این کار اماده است.
او همچنان گفت که اگر پاکستان تجزیه نشود، هراس‌افگنی و افراطیت به تمام جهان گسترش خواهد یافت.

همزمان برخی از اگاهان باور دارند که امریکا راهبرد منزوی کردن پاکستان را روی‌ دست گرفته است.

برخی‌ از کارشناسان باور دارند که از طریق دلیل‌ها و شرط‌هایی که افغانان مطرح می‌کنند، سیاست فشار امریکا بر پاکستان افزایش می‌یابد.

مهدی منادی، استاد دانشگاه، گفت: "طرح مشکل‌هایی که پاکستان برای ما خلق کرده‌ است، دیپلوماسی امریکا را در برابر پاکستان فعال می‌سازد."
منادی افزود که پاکستانیان در طول چندین دهه به عنوان منبع هراس‌افگنی، نه تنها در افغانستان؛ بلکه کل جهان را ناامن کرده است.

بنابر اگاهان، تعلیق کمک‌های نظامی امریکا به پاکستان از سوی کنگره این کشور یکی از اقدام‌های جدی واشنگتن بر ضد اسلام اباد پنداشته می‌شود.

همچنان این کنگره ادامه‌ی کمک‌های نظامی به پاکستان را مشروط بر اقدام‌های عملی اسلام اباد بر ضد گروه‌های هراس افگن، به ویژه شبکه‌ی حقانی کرده است.

پیش از این زلمی خلیل‌زاد، سفیر پیشین امریکا در کابل، گفته بود که امریکا باید راهبرد تازه‌ای برای انزوای کلی پاکستان را روی دست بگیرد.

خلیل‌زاد به روزنامه‌ی پی‌تی‌ای هندوستان گفته بود که پاکستان با دریافت حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی امریکا، هنوز هم گروه‌های هراس‌افگن، به شمول شبکه‌ی حقانی را در افغانستان تمویل می‌کند.

عبدالقادر ناصری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از تجزیه پاکستان نباید خوشنود شد بود. تجزیه پاکستان بمعنای تجزیه افغانستان در راستای پشتونستان طلبی است. هر قدر حکومت مرکزی پاکستان در کنترول تمامیت ارضی پاکستان نیرومند باشد به نفع یک پارچگی افغانستان است.
باید از ساختن حصار مرزی توسط پاکستان اسقبال کرد. این برای افغانستان ارزش حیاتی دارد:
۱) جلوتروریزم و قاچاق گرفته میشود.
۲) افغانستان بحیث یک ملت واحد دارای حدود و مرز روشن پیدا می نماید.
دشمنی افغانستان با پاکستان قبل از همه توسط ادعای ارضی توسط یک عداد نخبگان دعوا جلب در ۶۸ سال گذشته باعث تباهی کشور شده است.
جوانان نباید صحبت های وحیدالله وحید را جدی بگیرند. زیرا او همیشه صحبت های عجولانه می کند.
غرب نه علاقه به تجزیه پاکستان دارند و نه می توانند به آسانی یک کشور اتمی دارای یک میلیون سرباز را تجزیه کنند. تجزیه کنند بخاطر چه؟
اگر بخاطر حمایت از تروریزم باشد، باید گفت پاکستان طراح تروریزم نیست،بلکه غرب طراح آن است. پاکستان صرف کار لوژیستیک و مدیریت منطقوی آنرا با پول غرب انجام می دهد.

>>>   کی افغانستان تجزیه میشود

>>>   پاکستان مــاد ر تروریزم :
برخی از ترورها و بمبگذاری‌های مهم بین‌المللی
روزنامه هافینگتون پست در مقاله‌ آگوست 2013 خود به 10 مورد از مهمترین اقدامات بین‌المللی تروریستی ISI اشاره کرده که در اینجا به آنها می‌پردازیم:
-1. سپتامبر 1986: اقدام به ربودن هواپیمای جت Pan Am که طی آن 12 نفر که 5 تن آنها از فلسطینیان عضو گروه "ابونضال" و 7 نفر دیگر پاکستانی بودند، دستگیر شدند.
-2. ژانویه 1993: مراکز سازمان "سیا" در لانگلی ویرجینیا مورد حمله قرار گرفته و طی آن 2 مامور سیا کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند. "اف بی آی" که طراح این حمله را یک تروریست پاکستانی به نام "ایمال قنصی" (Aimal Kansi) می‌دانست، 4 سال بعد در 1997 وی را دستگیر کرده و پس از دادگاهی، در سال 2002 با تزریق آمپول اعدام شد و جسدش به پاکستان تحویل داده شد.البته اعدام وی، اعتراضات بسیاری را در پاکستان علیه دولت آمریکا بوجود آورد.
3. - فوریه 1993: انفجار در مرکز تجارت جهانی توسط خودروی بمبگذاری شده. مغز متفکر این عملیات -رمزی یوسف-( Ramzi Yousef) در سال 1995 در اسلام آباد پاکستان دستگیر شد.
-4. آگوست 1998: سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا بمبگذاری شد و طی آن 223 تن کشته و 4 هزار تن دیگر مجروح شدند. یکی از طراحان اصلی این عملیات "احمد خلفان الغیلانی" (Ahmad Khalfan Ghayilani) بود که در سال 2004 در گجرات پاکستان دستگیر شد
- 5. اکتبر 2000: حمله به ناوگان ضد موشکی آمریکا در ساحل عدن یمن. طی این عملیات، 17 ملوان آمریکایی کشته و 39 نفر دیگر مجروح شدند. طراح اصلی این حمله، "ولید بن عطاش" (Walid Bin Attash) سعودی بود در آوریل 2003 در کراچی دستگیر شد.
6. - می 2002: بمبگذاری انتحاری در مقابل درب هتل "شرایتون" کراچی موجب مرگ 11 مهندس نیروی دریایی فرانسه شد. 3 سال بعد، "مفتی محمد صابر" -طراح بمب- در کراچی دستگیر شد.
7. - اکتبر 2002: حمله تروریستی به جزیره بالی اندونزی که منجر به مرگ 202 نفر و مجروح شدن 240 تن دیگر شد. 9 سال بعد، "عمر پتک" (Omar Patek) -متهم دریف اول این عملیات- که از گروه جماعت اسلامی بود، در سال 2011 در ابوت آباد پاکستان دستگیر شد.
8. -جولای 2005: بمبگذاری انتحاری معروف 7 جولای در لندن که موجب مرگ 52 نفر و زخمی شدن 700 نفر دیگر شد. سه نفر از تیم 4 نفره این عملیات، اصلیتی پاکستانی داشتند. در ژانویه 2009، "ذبیح اوک طائفی" (Zabi uk-Taifi) سعودی -یکی از طراحان این عملیات- در روستایی در حومه پیشاور دستگیر شد
-9. دسامبر 2008: حمله انتحاری به بمبئی هند موجب مرگ 166 نفر شد و 308 زخمی بر جای گذاشت. مغز متفکر این عملیات، یک پاکستانی-آمریکایی به نام "داود سید گیلانی" ملقب به "دیوید کلمن هدلی" از اعضای برجسته "لشکر طیبه" پاکستان بود
10. -می 2010: در این روز، فروشندگان میدان تایمز نیویورک متوجه پراکندگی دود از یک خودرو پارک شده گردیدند. لذا، بلافاصله با پلیس تماس گرفتند و پیش از وقوع انفجار، بمب مورد نظر خنثی شد. 2 روز بعد، فردی آمریکایی-پاکستانی با نام "فیصل شهزاد" (Faisal Shahzad) در حالیکه قصد پرواز به سمت امارات متحده عربی را داشت، در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی دستگیر شد
بازی مزورانه
ISI بزرگترین حامی "شبکه تروریستی حقانی" است و طبق اسناد موجود، شائبه‌ای نسبت به آن وجود ندارد. بسیاری از بمبگذاری‌های افغانستان، ایجاد وحشت در اتباع خارجی، حمله به سفارت هند و سفارت آمریکا (2011) در کابل، از جمله فعالیت‌های این شبکه است.
پس از حادثه یازده سپتامبر 2001، پاکستان برای مبارزه با تروریسم به امریکا پیوست و این رویکرد از سوی تحلیلگران به "بازی مزورانه" با آمریکا معروف شد. شاهد دیگر این مدعا اینکه در همان بحبوحه این ISI بود که به شدت از شبه نظامیان درگیر با نیروهای ناتو در افغانستان حمایت می‌کرد
گیلگمش

>>>   جلوگیری از نفوذ بیشتر تروریزم و نابود کردن جای تربیه و تعلیم ترورستان فقط وفقط یگانه راه ان تجزیه پاکستان است که اکنون امریکا درست به ان فکرکرده است .

>>>   امکان ندارد چون پاکستان جز انگلیس است.

>>>   اصولا کشورهای قومی و قبیله ای همیشه مشکل ساز هستند و درگیر اختلاف , جنگ پس بهتر است هر کسی برای خود یک کشور تشکیل دهد , افغانستان هم باید تجزیه شود و هر قومی برای خود یک کشور ایجاد کند

>>>   خدا کند راست باشد.ومیترسم که پروپاگند ما افغانها وقصه سر چوک نباشد.

>>>   خطاب به نظر دهند اولی است تجزیه پاکستان صد فیصد به نفغع نه تنها که افغانستان است بلکه یکی از راه های نابودی ترورستان در سراسر جهان تجزیه پاکستان است وحذف نام پاکستان از روی نقشه جهان یک کار احسن وخدمت به انسان های این کره خاکی است زیرا پاکستان مرکز تعلیم وتربیه وتسهیل وتجهیز تروریزیم است و حامی و سوق واداره ان را پاکستان بعهده دارند پارچه شدن پاکستان نفاق افگن معنی پارچه وشکست تروریزم در تمام نقاط جهان است واکنون پاکستان دییک انزوای سیاسی واقتصادی بسر میبرد که این خود نمونه ی از تجزیه پاکستان است در انصورت نه دیگر فابریکه طالب سازی وجود خواهد داشت و نه ترورستی این هم تمام خیانت وجنایت منشه ومنبع اش پاکستان است بقایپاکستان با تروریزم گره خورده است .

>>>   تجزیه فقز کار انگلیس است از قرون جدید همیشه مصروف خیانت به مسلمین و جور کردن کشورهای کوچک با تجزیه کشورهای اسلامی بوده
همین افغانستان و پاکستان هم کشورهای جدیده حاصل از تجزیه دو کشور باستانی ایران و هند است.

>>>   سیاست غرب نابودی قدرت دوستانش بعد ازاتمام تاریخ مصرفشان است ونه دلسوزی برای کشوری خاص .افغانستان باید دیپلماسی قوی داشته شودو سرزمینهایش را بازپس گیرد.
شیوا.بلخ

>>>   اون آقایی که گفتی : امکان ندارد،چون پاکستان جز انگلیس است.
باید بدانی که خود انگلیس الان تجزیه شد و اسکاتلند و ایرلند از آن جدا شدند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است