آیا دولت افغانستان تعریف واحد از تروریزم دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۵/۴/۱۳ کد خبر: 117797 منبع: پرینت

مقوله تروریست خوب و بد چیست؟
هرگاهی که فرصت مهیا می شود مقام های دولت افغانستان به پاکستان هشدار می دهند که تروریست، ترویست است و خوب و بد ندارد و باید با همه ی شان یکسان برخورد شود.

معنی حرف دولت افغانستان این است که اگر تروریستی که پاکستان را هدف قرار می دهد بد و زشت است باید کسانیکه افغانستان را به خاک و خون کشانیده اند نیز بد و زشت معرفی شوند.

در بحث منطقوی و استفاده از برگه فشار در مناسبات دو جانبه و جهانی این موقف گیری افغانستان معقول و بجا است. اما تناقض و دو رویگی در حرف، سیاست و رفتار حکومت افغانستان در سیاست داخلی باعث شده است که این حرف اش را کسی جدی نگیرد.

طالب بدون شک تروریست است. پس هر کسی که به خیال پردازی متوسل شده و از طالب خوب و بد میتراشد معنی حرف اش تضرع به تروریزم است، معنی حرف اش صدمه زدن به ارزشها است و معنی حرف اش نداشتن اعتقاد و باور به عدالت است.

در روز های اخیر ما شاهد دستگیری یکی از سر دسته های ترور در بغلان هستیم. چشمان شماری از اسیران اردوی ملی را او با برچه کور ساخته بود و ده ها کارمند دولت را در ملاء عام شکنجه نموده و سر بریده است.
او با همکاران ستون پنجمی اش دستگیر شده است. مردم همه منتظر اند که در این قضیه عدالت حاکم می شود یا مناسبات خصوصی، کمپاینی، قومی و غیره.

انکشاف این قضیه برای ما محک خواهد بود که ذهنیت اصلی تصمیم گیران را بخوانیم.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است