روایت وحشتناک بردگی زن ایزدی در چنگال داعش
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۴    ۱۳۹۵/۴/۱۳ کد خبر: 117771 منبع: پرینت

یک زن ایزدی در مصاحبه ای زندگی دردناک خود را به عنوان برده جنسی داعش بازگو کرد.
به نقل از فاکس نیوز، زنی که پس از یک سال به تازگی از چنگال تروریست های داعش نجات پیدا کرده است، زندگی دردناک خود را بازگو کرد. «زانا» که 32 سال دارد، پس از حمله داعش به ایزدی‌ها در سال 2014 در چنگال این گروه تروریستی اسیر شد.

زانا در مصاحبه ای گفت: «زمانی که داعش به ما در شهر سنجار حمله کرد، تمامی افراد مسن را قتل عام و زنان و مردان را از یکدیگر جدا کرد. مردها را کشتند و زنان و دختران را با سواری و کامیون به موصل بردند. حتی دختری 8 ساله نیز میان ما بود.»

زانا چشمانش پر از اشک شد و ادامه داد: «آنها من، خواهرم، زن برادرم و حتی خواهر کوچکم را با خود بردند. 13 روز تمام در یک مدرسه اسیر بودیم. ما نمی دانستیم چه اتفاقی خواهد افتاد. آنها 50 زن و کودک را در یک اتاق کوچک زندانی کرده بودند. برای شستشو آبی وجود نداشت. کودکان بیمار شده بودند.»

زانا به دروغ به داعشی ها گفته بود ازدواج کرده است. تصور می کرد شاید این امر مانع از عملی شدن نیات شوم آنها شود.

سپس او و چندین زن دیگر به ساختمانی محافظت شده در شهر «تل‌عفر» عراق منتقل شدند. دختران ایزدی زیر 14 سال برای فروش در حراج جدا شدند. باقی‌مانده زنان نیز به اعضای گروه تروریستی داعش معرفی و تحویل داده شدند. آنها گفتند این زنان اکنون در اختیار شما و بخشی از دارایی های شما هستند.

گروه تروریستی داعش، قتل، تجاوز و به بردگی گرفتن این زنان را با «شیطان پرست» خواندن آنان توجیه می کند؛ در حالی که ایزدی ها اقلیتی کرد هستند که مذهب آنان ترکیبی از همه ادیان ابراهیمی است.

براساس آمار سازمان ملل، پیش از ظهور داعش 500 هزار ایزدی در عراق زندگی می کردند که 200 هزار نفر از آنان کشته و یا آواره شدند.

زانا گفت او در تاریکی شب موفق شد از محل نگهداری زنان بگریزد. او درب خانه ای را زد و از آنها خواست تا به او پناه دهند و کمک کنند تا با بستگانش تماس بگیرد. آنها اجازه تماس با بستگانش را به او ندادند ولی یک هفته به او پناه دادند؛ اما سرانجام با عناصر تروریستی داعش تماس گرفتند و مکان اختفای وی را اعلام کردند.

پس از دستگیری مجدد زانا، او را به سلولی انفرادی برده و با شکنجه و تهدید به مرگ از او خواستند تا مسلمان شود. سپس او و یک زن دیگر را به یکی از اعضای داعش تحویل دادند. این زنان برای خدمت به این عضو داعش به موصل فرستاده شدند.

زانا گفت: «او مرا به آپارتمان کوچکی در موصل برد. این اولین باری بود که مورد تجاوز قرار گرفتم. 5 ماه در این آپارتمان در موصل بودم و بعد از آن مرا به یکی دیگر از اعضای گروه تروریستی داعش تحویل دادند. او مرا در اتاقی کوچک نگهداری می کرد. من برای او غذا می‌ پختم، لباس هایش را می ‌شستم و هر کاری که او می‌ خواست انجام می دادم. اما او به شدت پرخاشگر بود و مرا آزار می داد.»

پس از آن، زانا به دست دیگر اعضای داعش افتاد و از شهری به شهر دیگر فرستاده شد.

در شهر الانبار عراق توانست به سختی با یک شهروند زن عراقی ارتباط برقرار کند و شماره تلفن بستگانش را به او بدهد.

در نهایت عناصر تروریستی گروه داعش، با گرفتن هزاران دالر راضی شدند زانا را بفروشند و او در 22 مارس 2016 آزاد شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است