انگلیس بداند ما جنگ نمی خواهیم
در این جنگ و در این بازی، همین انگلیس و کشورهای بزرگ خود دست دارند و بازیگران داخلی، هم افراد بدنام و بسیار فاسد هستند که با آنها همکاری می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۵/۴/۱۲ کد خبر: 117758 منبع: پرینت

چندی قبل وزیر دفاع انگلیس به کابل آمده بود و با سران حکومت وحدت ملی دیدار داشت. قبل از این حکومت انگلیس اعلام کرده بود که نیروی نظامی اضافی به افغانستان می فرستد. اما به راستی نقش انگلیس در پروسه صلح و جنگ افغانستان چیست؟

فتانه گیلانی، رییس اجتماع زنان در برنامه «بازنگاه» گفت: سیاست های شرق و غرب در افغانستان به طور مطلق ناکام بوده است و باعث شده است که جوانان افغانستان هر روز بیشتر از دیروز جان های عزیز خود را از دست بدهند. من همیشه بر ضد جنگ و بر ضد سیاست های نظامی و استخباراتی بوده ام.

وی، با بیان اینکه انگلیسی ها یکی از بازیگران مهم و اصلی در سیاست های افغانستان بوده اند افزود: آنها در این بازی ها ناکام شده اند. البته این ناکامی در قسمت ادعاهای آنها بوده است. وگرنه آنها شاید برای اهداف دیگری آمده بودند. آنها ادعا کرده بودند که برای بازسازی افغانستان کار می کنند و برای صلح و ثبات افغانستان برنامه دارند اما هیچ کدام از اینها عملی نشد و برعکس ناامنی و خرابی بیشتری بعد از آمدن آنها به افغانستان تحمیل شد.

گیلانی، در خصوص گفته انگلیس در خصوص کمک نظامی به افغانستان بیان داشت: بهتر است که آنها دیگر به افغانستان کمک های نظامی نکنند، بلکه اگر می خواهند کمکی انجام دهند برای صلح و ثبات افغانستان تلاش کنند. آنها باید بدانند که ما جنگ نمی خواهیم. وقتی آنها می خواهند به ما تسلیحات نظامی بدهند بدین معنا است که آنها خود می خواهند جنگ در افغانستان ادامه داشته باشد و همانطور که به ما تسلیحات می دهند به طرف مقابل ما نیز کمک می کنند.

رییس اجتماع زنان معتقد است، حکومت وحدت ملی، نباید از آنها کمک نظامی بخواهد. بلکه باید با قاطعیت صلح و توقف جنگ را از آنها بخواهد. متاسفانه امروز، جوانان افغانستان مانند برگ های درخت کشته می شوند و می ریزند و هیچ ارزشی برای جان آنها وجود ندارد. در این جنگ و در این بازی، همین انگلیس و کشورهای بزرگ خود دست دارند و بازیگران داخلی، هم افراد بدنام و بسیار فاسد هستند که با آنها همکاری می کنند. متاسفانه رییس جمهور ما هم رییس جمهوری با وقار و جدی نیست که دلش به حال این مردم و به حال جوانانی که در این بازی جان خود را از دست می دهند بسوزد.

وی، مردم را خسته از سیاست های جامعه جهانی و حکومت افغانستان می داند و می گوید: مردم افغانستان، با این سیاست هایی که در افغانستان دارند و با سیاست هایی که حکومت وحدت ملی در کشور پیش گرفته اند مطلق مخالف هستند و از آن خسته شده اند. چرا که حق مردم نیست که اینگونه زندگی کنند. حق مردم نیست که تمام فرصت های افغانستان در اختیار چند مهره در ارگ باشد. آن هم مهره هایی که بدنام هستند و فقط خدمت بیگانه را می کنند.

گیلانی، رفت و آمد خارجی ها به افغانستان را فقط به منزله دخالت در امور کشور دانسته نه حمایت و کمک و افزود: متاسفانه پیوسته گفته می شود که رییس جمهور به تعهداتی که به خارجی ها داده بود، عمل نکرده است. ماچرا اینقدر بدبخت هستیم که باید به تعهداتی که به آنها داده ایم عمل کنیم. آیا حکومت در مقابل مردم افغانستان مسوول است یا در مقابل خارجی ها مسوولیت دارد؟ ما تا چه وقت باید آلت دست خارجی ها باشیم که وقتی آنها به افغانستان می آیند دست و پای خود را گم می کنیم و تمام حرف و حدیث ما خارجی ها می شود. ما کی می توانیم غرور و عزت خود را پیدا کنیم و تا این حد وابسته آنها نباشیم. تا کی خارجی ها باید در امور داخلی ما دخالت کنند و همیشه بدترین راه حل را بدهند و ما آن را عمل کنیم؟

وی، معتقد ات هیچگونه دلسوزی از سوی خارجی ها برای افغانستان وجود ندارد و افزود: گفته می شود که خارجی ها به افغانستان کمک می کنند پس ما هم باید به خواسته های آنها عمل کنیم. آنها چه کمکی به افغانستان کرده اند. تمام پول هایی که آنها به افغانستان داده اند توسط زورمندان و کسانی که در راس حکومت بوده اند خورده و برده شد و هیچ منفعتی از آن به مردم نرسید و نمی رسد و این مساله هم طبق برنامه خود خارجی ها انجام گرفته است. چرا که آنها هیچ آرامش و ثبات و پیشرفتی برای افغانستان نمی خواهند. آنها فقط می خواهند که در اینجا حضور داشته باشند تا با حضورشان برنامه های کثیف خود را پیش ببرند. اگر آنها می خواستند در افغانستان ثبات بیاید، چرا قندوز سقوط کرد و و هم اکنون هم در آستانه سقوط قرار دارد؟ چرا اوضاع هلمند بهتر نمی شود؟ چرا جنگ ها در حال شدت گرفتن است و هیچ کاهشی در آن مشاهده نمی شود؟

گیلانی، در پایان گفت: از این طرف حکومت هم کاملاً مطابق میل همین خارجی های خونخوار کار می کند.اگر اینگونه نیست چرا وزیر دفاع را تعیین نمی کند و دست از استانکزی بر نمی دارد؟ چرا در حکومت و در پست ها افراد پاک و وطن دوست را نمی آورد. دلیل این است که افراد پاک، جاسوس سفارت های کشورهای مختلف دنیا نیستند و رییس جمهور به دنبال چنین افرادی می گردد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خودت وبابیت همین حالا از انگلیس معاش میخورید توسط انگلیس درچوکیها مقررشدید تمام فامیلهای تان درانگلیس تربیه شدید شما دیگر بادارهایتانرا بدگویی نکنید وفکرمیکنم ستون پنجم شماها هستید...

>>>   این ترفند ها همش بخاطر خود نمایی پیش مردم است . حالا ماشاءالله مردم ما اینقدر آب دیده شدن وخودشان پوليس هستند. هر که حرفی چیزی بگویند
سریع تا خط آخر متوجه می شوند که این آقا ویا خانم برای چه این حرف ها را میزنند

>>>   نان را خورد نمکدان را شکست. شما ها که اینقدر. لاف از همه چیز میزنید 14 سال همین کشور ی انگلیس . آمریکا.. اسرائیل بود که از شما حمایت مالی میکرد درآن زمان متوجه نشدید که این کشور ها برای چه این بار سنگین را به دوش می کشند در قالب که جهاد هم کردید. اما عکسالعمل تان از طالبان هم بدتر بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است