قبرغه شکسته؛ با لُنگی ملا بسته نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۵/۴/۱۲ کد خبر: 117754 منبع: پرینت

محقق در دو پیشامد مختص به سرنوشت جمعی مردم هزاره، منافع مردم را در پای منافع شخص اش قربانی کرد.
در این نوع رفتار معامله محور محقق می توان رد پای یک مردم ستیزی عمیقی را دید که ریشه در خصلت ذاتی معامله گری وخیانت او دارد.

بنابراین،‌ تقلای مضحک و خنده آور وی برای دیزاین جلسات تلویزیونی با ترکیب چند ملا و متنفذ به قیمت اهدای پاکت های صد دالری در حاشیه یک ضیافت چرب، اوج خفت وبی منزلتی سیاسی وی را به نمایش می گذارد که نمی تواند منجر به راهکار معقول و زودبازده برای عبور محقق از این سرافکندگی تاریخی شود.

این طرح در همین ابتدای راه، محکوم به شکست است؛ تنها به یک دلیل ساده و آن اینکه همه علمایی که آنجا تشریف برده بودند بدلیل اخذ پاکت و چپن، قادر به دعوت مردم به حمایت از محقق نخواهند بود زیرا این کار به قیمت حیثیت علمایی شان تمام می شود.

ثانیا؛ ملای که عبا و عصایش را در بدل یک پاکت حاوی وجه المعامله، در نزد بدنام ترین شخص سیاسی متهم به خیانت ملی به گرو بگذارد، حرف شان از اعتبار لازم مذهبی برخوردار نمی باشد.

ثالثاً؛ آن عده از علمای که در جلسه شرم آور محقق شرکت می کنند، معمولا کسانی اند که مستقیما به اتاق فکر خارجی ها وصل و وابسته اند و مردم آنان را منحیث فتوا فروشانی می شناسند که خدا را همواره وسیله ای برای بدست آوردن خرمای شان قرار می دهند.

سوژه های داغ


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از ظلم وتعدی که این ملا ها و...ها درحق مردم مظلوم دایکندی وبامیان روا میدارند حد نهایت ظلم وستم است واین ظلم تا آن حد غیر قابل باور است که یک دهاتی مظلوم در دایکندی مجبور شده دختر هشت ساله اش را به نام خمس برای سید صاحب بدهد
گیلگمش

>>>   باز حق هزاره را کی خورده است ؟
حبیب الله یوسفزی

>>>   بلی راست گوفتی درکشور های که پابند به شایسته سلاری هستند، توجه های خویشاوند سالاری ، قبیله گرایی ، حزب قومی سالاری و غیره بخاطر رشد اقتصاد جامعه از تقرر بی سواد و کم تحصیل در پست مهم دولتی جدآ پرهز می کنند.
باتائسف در کشور ما افغانستان از عدم مدیریت شایسته سالاری در امو ر اصلاحات و حکومت داری خوب وضیعت نا بساما ن امروز کشور را ربط آن با مسائیل اقتصادی وضعیت بد معیشتی مردم وبیکاری با عث فرار قشر جوانان تحصیل کرده کشور ما شده است که تصویری آن را رسانها ی بین المللی در اختیار خوانندگان مردم افغانستان در سرتاسر جهان قرار داده هند.
یکی از دلیلی اساسی شل و ناتوانی سران حکومت و حدت ملی عدم توجه در تقرر کادر های شایسته سالار در پست های مهم می باشد؛ شایسته سالاری در حقیقت یک روی کرد و یک فاکتور جهت انتصاب اشخاص متخصص و کارشناس دانشگاهی در یک حکومت داری خوب و شایسته سالار است.
اما در کشورما باتائسف معاون اول ریس جمهور کشور یک فرد غیر مکتب خوانده بی سواد است و به همین دلیل حرف های مفت نژاد پرستی و جنجال بر انگیز و تحریک آمیز در مجالیس فرهنگی و در مطبوعات می زند وهم در تصمیم گیری ملی خیل عاجز است. چون بی سواد است و سیاست مدار نیست وهم ادم ثابت به منافی ملی جغرافیا افغانستان نیست افشای راز های دولت دکتور نجیب ، دولت استاد ربانی ، دولت کرزی و دولت وحدت ملی
و دایم به دلیل نا معلوم بدون در نظر گرفتن شرایط دشوار کشور به کشور بیگانه ترکیه می رود. بنا از تمام هوطنان عزیز خواهش است که هم فکری بین اقوام به آماده گی دفاع از حدود حربیه افغانستان نیاز جدی حیاتی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است