حزب اسلامی استقلال تصمیم گیری ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۵/۴/۱۲ کد خبر: 117745 منبع: پرینت

حزب اسلامی اعلام کرده است که توافقنامه صلح با دولت افغانستان امضا نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدسالم حسنی استاد دانشگاه، در برنامه «آماج» گفت: حزب اسلامی، یک حزب وابسته است و به هیچ عنوان نمی تواند خودش را به عنوان یک حزب مستقل قلمداد کند. چه در زمان جهاد، چه در زمان جنگ های بعدی و چه در زمان شکل گیری نظام جدید افغانستان این حزب مستقل نبوده است.

وی افزود: وابستگی های حزب اسلامی هم در پاکستان و هم در کشورهای دیگر بوده است. هرکدام از این وابستگی ها که حمایت بیشتری از آنها کنند به سمت آنها متمایل خواهند شد.

حسنی گفت: به دلیل همین وابستگی ها هم است که روی یک روال و کار نیست و مذاکرات با صلح افغانستان را متوقف کرده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حزب اسلامی و راکتیار مهره ISI است.

>>>   مصاحبه خبرنگار پاکستانی باجنرال حمید گل:
ــ جنرال صاحب این را بگوئید که زمانیکه با امریکایی ها گاهی ملاقات میکنید، آیا آنها درزمینهء خروج نیروهای شان ازشما چیزی می پرسند؟
ــ سلیم صاحب یک حرف را بشما میزنم که خدا حاضر وشاهد است که مرا بسیاریها میگویند که تو خیلی حرفهای خطرناک میزنی وچنان وچنین میگویی که به ضررت تمام میشود، ولی من بشما راست میگویم که باورم این است که یگانه ذاتی که مرا درهمه حال ازهرخطر حفظ میکند او ذات باری تعالی است ومن همیشه بر او توکل نموده ام، روزی سفیر چین نزدم آمد وگفت که ما درسازمان ملل متحد یک فیصله نامه را درمورد تو بلاک نمودیم، من برایش گفتم کار خوبی کردید خیلی ممنون، ولی با تمام خطرات وتهدیدهای که متوجه من بوده من هرگز ازین موضوع انکار نکرده ام که : جلال الدین حقانی دوست صمیمی من بوده است، حالا هم میگویم که او دوست من است، او به همان اندازه یک پاکستانی است که من هستم، بهمین ترتیب حکمتیارببشتر ازمن پاکستانی است !

>>>   کلبیدین راکتیار وسراج الدین حقانیاین دو خاین وطنفروش بیگانه پرور پس رو حمید گل پاکستانی گردند تا هر سه شان درجهنم برای سال ها باهم دوست ورفیق باشند امین یارب العالمین .

>>>   برادران گلبدین از 40 سال به اینطرف یعنی از عصر تره کی تا دوران مهاجرت ، حکومت های جهادی ها(مجددی،ربانی) ،کرزی بازی گَربه وموش را به پیش میبرد. وخود تان شاهد هستید که در هر مقطع تاریخ بهانه جوئی،زورگوئی وخواست های مقطعی خودش را داشته واین که حالا موجودیت نیروهای خارجی را بهانه میگیرد.هدف اش تجزیه افغانستان وسپردن آن به پنجابی ها است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است