حمایت از مردم فلسطین، تکلیف شرعی است
متاسفانه امریکا و غرب به اسراییل که با گاز فسفر مردم غزه را زنده زنده می سوزاند حق می دهد که مردم را بکشد و حمله کند اما به حماس حق نمی دهد که عملیات چریکی کند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۱    ۱۳۹۵/۴/۱۰ کد خبر: 117718 منبع: پرینت

کشور اسراییل در 1948 میلادی تشکیل و ابتدا توسط دو کشور امریکا و اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخته شد. از اعلام تشکیل اسراییل، کشورهای عربی اردن، عراق، لبنان، مصر و سوریه در اتحاد با یکدیگر با این کشور جنگیدند اما نتوانستند آن را نابود سازند. تجاوز و حمله های وحشیانه ی اسراییل و دفاع مردم فلسطین باعث تلفات زیادی از دو طرف درگیر شده است. مسلمانان همه ساله در آخرین جمعه ی ماه رمضان که به روز قدس نامگذاری شده تظاهرات اعتراض آمیزی را علیه تجاوز اسراییل بر مردم فلسطین برگزار می کنند. شماری از مردم کابل در روز جمعه مصادف با روز جهانی قدس پس از نمازجمعه، علیه تجاوزها صهیونیست ها بر فلسطین و کشتن مردم بی دفاع راهپیمایی می کنند.

مولوی حبیب الله حسام یکی از علمای برجسته کابل در برنامه آخر خط گفت: بر همه ی امت اسلامی، تروریزم و سفاکی وحشیانه ی رژیم صهیونیستی و حامیان عربی و استعماری اش را که بر مردم فلسطین روا داشته اند، تسلیت می گویم. همچنین دستاوردهای فلسطین در مقابل دشمن تا دندان مسلح اسراییل را که بزرگترین دستاورد قرن است به همه تبریک می گویم.

وی افزود: حمایت از مردم بی دفاع فلسطین شامل دو بخش انسانی و ایمانی است. به این علت که این سرزمین خط عبور حضرت ابراهیم و سرزمین نبوت موسی و تولد موسی و نزول تورات، سرزمین ولادت عیسی، نزول انجیل و معراج نبی اکرم به صدرالمنتهی و قبله ی اول مسلمانان مسجد الاقصی است، حمایت از مردم فلسطین و این سرزمین جزو مهمترین بخش اعتقادی مسلمانان به شمار می رود.
از سوی دیگر این سرزمین، مصدر تمدن اسلامی است. سوم، حمایت ما از فلسطین، تکلیف شرعی به شمار می رود. مردم فلسطین نه تنها از سرزمین خود بلکه از سرزمین اسلامی دفاع می کنند و زن و مرد و کودک که شهید می شوند از جان و مال خود دفاع نکرده اند بلکه از جان و مال سرزمین اسلامی دفاع کرده اند.

به باور مولوی حسام، تظاهرات و راهپیمایی اعتراض آمیز مردم در حمایت از مردم فلسطین بیانگر دو مساله است، یکی به دنیا می فهمانیم که صدای فلسطین صدای کل امت اسلامی است. این سنگر برحق کل مسلمانان است. دوم، این تظاهرات بر علیه این جنایت ها، چهره ی واقعی اسراییل و امریکا را به مردم دنیا افشا می کند. امت اسلامی همواره شکار توطئه های استعمار شده است. راهپیمایی و یکصدایی مسلمانان در قبال این جنایات به این توطئه ها خط بطلان می کشد.

حبیب الله حسام در پاسخ به این که وظایف مسلمانان غیر از تظاهرات برای کمک به مردم فلسطین چیست، گفت: 1- تاجران مسلمان می توانند شرکت های یهود را تحریم کنند زیرا معامله با اسراییل به معنای حمایت از اسراییل است. 2- جنایت های اسراییل را بر علیه مردم فلسطین تا جایی که حق آن ادا می شود در رسانه ها افشا کنیم تا چهره ی آن ها به دنیای بشریت شناسانده شود.3- شناساندن دشمنی مانند اسراییل برای ملت و کشورهای اسلامی تا در آینده هوشیار باشند مبادا فریب توطئه های آنان را بخورند.
4- همان طور که امریکا همواره میلیون ها دالر برای افزایش امنیت اسراییل کمک کرده است ما مسلمانان نیز که حدود یک و نیم میلیارد تن هستیم هر کدام با اختصاص دادن یک روپیه یا یک دالر در یک روز حدود یک و نیم میلیارد دالر می توانیم به مردم فلسطین کمک کنیم اگر این کمک تا یکماه ادامه یابد در حدود 40 میلیارد دالر می توان به مردم این سرزمین کمک کرد. حتی مردم می توانند با حضور در این کشور، با جان خود از این مردم در برابر صهیونیست ها دفاع کنند.

آمر مدرسه ی عالی ایمان تصریح کرد: ما باید از ریشه دشمن را بشناسیم. مردم مصر سال ها با جنایات حکومت شاهی سوختند و ساختند ولی زمانی که به اعتراض برخاستند و مُرسی را انتخاب کردند، کشورهای استعماری با اختصاص دادن مبالغ زیادی به ارتش مصر و جنرال «سی سی» حدود 800 هزار تن از مردم معترض را می کشد و به زندان می افکند و خود به قدرت می رسد این تلاش ها، بیانگر وجود یک دشمن بسیار جدی برای مسلمانان است.
جنگ در سوریه، لبنان، عراق و مصر و اردن همگی کار امریکا و اسراییل است تا کشورهای منتهی به فلسطین و حامی این کشور را تضعیف و به استعمار خود درآورد.

وی در بیان علت حمایت کشورهای عربی و غربی از جنگ با فلسطین اظهار داشت: یکی از استراتژی های مهم کشورهای عربی شاهی که در صدر آن عربستان است، سرکوب نهضت های اسلامی است که اسلام سیاسی و فکری را تبلیغ می کند. نفع مستقیم این استراتژی به اسراییل و غرب می رسد. کشورهای استعماری با همکاری کشورهای اسلامی شیخ نشین توانستند نهضت های اسلامی را سرکوب کند و به نحوی کشورها و نهضت های حامی فلسطین را ابتدا تضعیف و سپس دچار بحران کند.

این عالم دین، اهمیت سرزمین فلسطین را یکی از دلایل مهم تجاوز اسراییل دانست و گفت: فلسطین با چهار کشور اسلامی هم مرز است. کشور فلسطین با دریا و کشور اسلامی مصر که بالاترین نفوس را دارد سرحد مشترک دارد و همچنین سه قاره ی دنیا را به یکدیگر وصل می کند. از نظر زراعتی نیز فلسطین بسیار مهم و بزرگترین مرکز اخوان المسلمین است. اسراییل قصد دارد تا اقتصاد مسلمانان را در این نقطه از جهان مورد هدف قرار دهد. به قدری این سرزمین اهمیت دارد که به منزله ی بام دنیای اسلام است. اگر فلسطین توسط اسراییل غصب شود مصر که دروازه ی سه قاره است و عراق و سرزمین های شام در اختیار اسراییل قرار خواهد گرفت.

حبیب الله حسام وضعیت کنونی افغانستان را نیز نتیجه ی توطئه های غرب و امریکا خواندو افزود: تا مزدوران یهود و نصارا به هر لباس و قوم که در کشور بر اریکه ی قدرت نشسته باشند امت اسلامی عزت و شرف را تجربه نخواهند کرد. بن بست کنونی و مشکلات افغانستان نیز از کاخ سفید طراحی و اجرا می شود. باید نقش پای دشمن تعقیب شود که تا کجا به پیش می رود. به همین علت هم در این 13 سال از دولت تمکین نکردم و نخواهم کرد. کشور ما گرفتار توطئه ی استعمار شده است.

مولوی حسام در مورد ادعای نتانیاهو که کشته شدن صدها بیگناه فلسطینی را متوجه حماس می داند گفت: بیش از 13 سال است که غزه در محاصره است و حتی غذای عادی برای مردم این منطقه میسر نیست. وقتی که اسراییل از هوا و زمین مردم غزه را هدف قرار می دهد و می کشد آیا حماس حق ندارد با یک موشک جواب آن ها را بدهد؟ متاسفانه امریکا و غرب به اسراییل که با گاز فسفر مردم غزه را زنده زنده می سوزاند حق می دهد که مردم را بکشد و حمله کند اما به حماس حق نمی دهد که عملیات چریکی کند و یا یک موشک را به طرف اسراییل پرتاب کند. سنگر حماس همواره سنگر مظلومیت و دفاع از حق بوده است. آن قدر این جنایات وحشیانه و زیاد بود که نه تنها اعتراض مردم مسلمان را بلکه وجدان مردم امریکا، فرانسه از آن به درد آمد. اصلاً قابل توجیه نیست که مسوولیت این همه کشتار را بر عهده ی حماس بگذارند.

وی اعلام اسراییل مبنی بر کشته شدن 23 سرباز و شهروند اسراییلی را واقعی ندانست و گفت: با سانسورهای شدیدی که اسراییل دارد تلفات بیشتر از این تعداد است و حتی شماری از فرماندهان خاص و بزرگ ارتش اسراییل در این جنگ کشته شده اند. حماس توانسته است هواپیمای اف 16 اسراییل که بالاترین سیستم جنگی است را سقوط دهند و تانک های آنان را منهدم نماید. اسراییل فقط توانسته است 15 درصد از 1350 موشک حماس را دفع کند و باقی همگی در اسراییل منفجر شده است.
خوشبختانه دست مجاهدین اسلام در جنگ با اسراییل کاملاً بالا است. مطابق اعتراف کارشناسان اسراییل جبهه ی اسراییل در این جنگ شکست خورده است. جان کری در مصر در تماس تلفونی با اوباما گفت که جهنمی برای ما ساخته شده که فضاحت آورده است. آن ها به دلیل ضعف سه بار آتش بس یک جانبه اعلام کردند و حماس نپذیرفت و آن را مشروط به از بین رفتن محاصره ی غزه، باز شدن راه دریا برای غزه و آزادی اسرای فلسطینی کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا گلو جان در پاکستان خسپیده و بخاطر اهداف پاکستان فکر میکند وخود را مکلفب بهاطاعت از دستور ای اس ای میداند وهمچنان گروه مزدور طالبان غلام وکاسه لیس پاکستان وشبکه حقانی در حمایت از فلسطین ودفاع از اولین قبله مسلمانان گویا جهاد شانرا نمیکنند که مسلمانان افغانستان را با حملات انتحاری وانفجاری شان هدف قرار میدهند ومسلمانان را دراین ماه رمضان بشهادت میرسانند .

>>>   ملا ظاهر داعی و دیگر ملا ها و چلی های که داعی مزدور عرب را استاد خطاب می کنند و او را استاد دانشگاه کابل ساخته اند ،
لطفا ثابت بسازید که اسامه بن لادن توسط نیروی های دریایی آمریکا در پاکستان دستگیر ، کشته و مرده اش به دریا انداخته شده است .
تا این حقیقت را ثابت نساخته آید ، شهید خواندن اسامه مزدور جز فریب دادن مسلمان های خدا بی خبر دیگر هیچ هدفی ندارید .

>>>   عرب ممالک عربی را بګور درون کنید زیرا لادن خر ظواهری شادی هم میهن مرا به قتل میرساند اما من باید برای فلسطین عربهای ملیونی و شکم شبش ګوشت و پوست این ملت اب شود
کدام رهبر سګ این عربان در ۱۵ سال ګزشته به انداز ه هند هندوها کمک کرده است! نه! پس سر من و اولاد مادران این کشور را به احساسات بازی ندهید
فلسطینیها انقوم بیهمت بود که بخاطر پول وطن را فروختند
عربستان در ترکیه میجنګد در افغانستان میجنګد اما من برا عرب او بمیرم؟ نه هرګز! هرګز!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است