جنگ شمال را غربی ها پی ریزی کرده اند
بسیار مشخص است که جنگ شمال را غربی ها پی ریزی کرده اند. آنها تمام تلاش شان را می کنند تا شمال ناامن باشد. شمال جایگاه بسیار خوبی برای آنها در رقابت های منطقه ای شان است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۵    ۱۳۹۵/۴/۷ کد خبر: 117584 منبع: پرینت

چند سالی است که به لطف آمریکایی ها شمال افغانستان که از امنیت نسبی خوبی برخوردار بود، نا امن شده است. بارها صداهایی مبنی بر انتقال کوچی ها و پاکستانی ها به مناطق شمالی کشور از گوشه و کنار این مملکت بلند شد اما غربی ها آن صداها را در نطفه خفه کردند و نوکران و مزدوران شان در ارگ و حکومت نیز برای نگهداشتن به اصطلاح موقعیت های کذایی شان، سکوت اختیار کردند تا اینکه شمال به مرکز مخالفان مسلح تبدیل شده است.

داکتر نیلوفر ابراهیمی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» گفت: این حادثه ها و یا بهتر بگویم فاجعه ها، اولین و آخرین حادثه نیست. با وضعیتی که ما داریم باید بگوییم که ما باید منتظر حوادث دیگری نیز باشیم. چرا حکومت در بخش ترانسپورت شبانه برنامه ای ندارد؟ باوجودیکه تامین امنیت شهروندان از وظایف اولیه حکومت است. وقتی حکومت نمی تواند امنیت شهروندی شهروندان را تامین کند، قطعاً حکومتی ضعیف است که صلاحیت ادامه کار ندارد. جای سوال است که حکومت چطور این برنامه های از پیش تعیین شده را بررسی نمی کند و برای جلوگیری از وقوع آنها برنامه ای نمی ریزد.

وی، در خصوص اوضاع نابسامان شهر قندوز اظهار کرد: هم اکنون، وضعیت قندوز وضعیت خوبی نیست و می دانیم که دشمن در پسته های نزدیکی در این شهر وجود دارد. حتی ما در بعضی ولسوالی های قندوز فقط واحدهای اداری ولسوالی ها را به دست داریم و بیشتر اراضی همان ولسوالی به دست دشمن است. با درک این موضوع، باید سوال کرد که چرا برای این مشکلات ما هیچ نوع برنامه ریزی نداریم؟ ، چرا در این جنگ، وضعیت تعرضی نداریم، چرا در حالت دفاعی قرار داریم که هرگاه دشمن به ما حمله کرد ما دفاعی نیم بند را انجام دهیم.

ابراهیمی، با انتقاد از حکومت از کوتاهی هایی که در حادثه گروگان گیری کرده است بیان داشت: در خصوص این حادثه اخیر، موتر اولی، ساعت یک شب، گروگان گرفته می شود و موتر دومی، چهار صبح گرفته می شود. در این میان چهار ساعت فاصله وجود داشت. سپس هفت ساعت فاصله وجود داشت تا شاهدان عینی گفتند که در پیش چشمان ما افراد تیرباران شدند. در حالیکه در این میان اطلاع رسانی ها انجام شده بود. اما در این ساعت ها کوچکترین اقدامی از جانب حکومت دیده نشد. یک فیر هوایی مشاهده نشد و حتی یک شخص از مسوولان امنیتی در لباس امنیتی در این فضا مشاهده نگردید.

این نماینده مجلس، یکی از علت های رخ دادن چنین اتفاق هایی را عدم مسوولیت پذیری مسوولین رده بالا می داند و می گوید: غفلت وظیفه ای در افغانستان به امر رایجی تبدیل شده است که هیچگونه مکافات و مجازاتی هم برای آن وجود ندارد. همه روزه خون جوانان افغانستان ریخته می شود و انگار هیچ کدام از مسوولان غم آنها را نمی خورد. اگر این مسوولان در دیگر کشورها باشند می ایستند و راه حل می دهند یااگر نتوانستند استعفا می دهند.

وی، بررسی و اقدام قبل از وقوع حوادث ناگوار را وظیفه حکومت دانسته و افزود: متاسفانه ما همیشه وقتی یک واقعه پیش می آید، به صورت واکنشی عمل کرده و سپس فریاد می زنیم که چرا چنین اتفاقی افتاده است. در حالیکه باید همیشه قضایا را از قبل بررسی کنیم و از آنها جلوگیری به عمل آوریم. چرا که با جان هم وطنانمان طرف هستیم. که متاسفانه در اینجا کوچکترین بهایی به آن داده نمی شود.

ابراهیمی، دلیل ناامنی در شمال را چنین بیان کرد: اگر بخواهیم قضیه قندوز را بررسی کنیم، به این موضوع می رسیم که ما در جنگی بین المللی قرار داریم و اینجا میدان استخباراتی دنیا است. به همین دلیل انواع و اقسام مشکلات در اینجا برنامه ریزی می شود. مشکلات قومی که دیده می شود توسط همین استخبارات دنیا پی ریزی می شود و شاید زیاد دور از ذهن هم نباشد. فعلا در شمال جنگ زبان و لسان است که جریان دارد. دلیل این گروگان گیری هم موضوع زبانی بوده است. بسیار مشخص است که جنگ شمال را غربی ها پی ریزی کرده اند. آنها تمام تلاش شان را می کنند تا شمال ناامن باشد. شمال جایگاه بسیار خوبی برای آنها برای رقابت های منطقه ای شان است.

نماینده مجلس، در خصوص وظیفه حکومت در تامین امنیت کشور و بخصوص قندوز گفت: حکومت باید در مبارزه با این قضایا گام های عملی بردارد و برای مردم اعتمادسازی کند و حمایت آنها را با خود داشته باشد وگرنه این مملکت به قهقرا خواهد رفت و با این جریان هایی که به وجود می آید نابود خواهد شد. حکومت نباید با شعارهای میان تهی مردم را اغفال کند. مردم هیچگاه طرفدار دشمن نیستند و اگر اعتمادشان جلب شود، با حکومت همکاری های خوبی خواهند کرد. هم اکنون در بدخشان ششصد خارجی از کشورهای مختلف حضور دارند. باهمین وجود اگر حکومت اراده کند می تواند باانجام عملیات در ظرف بیست روز بدخشان را تصفیه کند. به شرطی که عملیات با برنامه انجام شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانم محترم، این سخنان تانرا چرا قبل از امضای قرارداد های سترادیژیک و امنیتی با امریکا نگفتید؟ حالا که وطن را به امریکا فروختید، این سخنان تان به گوش کسی کارا نیست.

>>>   نیلوفر عزیز یکبار اذعان میدارد که مشکلات زبانی ولسانی است وبازمعترف میشودکه در بدخشان ششصد خارجی است در افغانستان هیچوقت مشکلات زبانی نه بوده ستمی های بدخشان و افغان ملت های مشرقی که اندک اند به این موضوع دامن میزنند مردم هیچگونه مشکلات زبانی ومذهبی نه دارد این کار زوشنفکران مرتجیع وفرصت طلب بوده

>>>   سوال از نماینده مردم خانم نیلوفر ابراهیمی دارم ، شما نمایدگان در مصاحبه ها و شبکه های تلویزیونها بسیار قشنگ از دولت انتقاد میکنید ، یاد تان رفته است که شما وظیفه ذاتی دارید که این فریادها را در مجلس داشته و شما مجلسیان که نمایده مردم هستید دولت را مجبور به تأمین امنیت و دفاع ازکشور نمائید و در غیر این صورت مصوبه داشته باشید در برکناری دولت ضعیف و دولت قوی بجود آورید. شما چرا درمجلس خفه کن میزنید و دربیرون مجلس بلبل زبانی میکنید ؟

>>>   هرزمانی چوکی کمبودی کرد موضوع قوم رابالا میکنند

>>>   تشکر محترمه.از این سخنان تکراریتان شما که با اینتخاب مردم فعلا" عضو مجلس قرار داریند از این مسوولین انتقاد داریند.سخن و حرف میزنید حمل نمیکنید این مردم و ملت از که سوال پیشنهاد و شکایت کنند.آسمان ابر دارد صلایت داران وظیفه خود را نمیشناسند تشبس در وظیفه دیگران میکند؟
گل رحمن"نیازی"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است